Narya schreef:Ik volg, ik wil ook graag mijn eerste kat aanschaffen! Of twee, you know![]()
Ik ben benieuwd: zijn er van deze rassen nou rassen die bijzonder of juist niet geschikt zijn voor mensen die nog nog nooit in hun leven een poezebeest gehad hebben? Ik vind ze allemaal even schattig
Ik spreek even alleen over de abessijn en somali. Ik als fokker heb er geen moeite mee om ze bij mensen te plaatsen die nog nooit wen kat hebben gehad. Er zijn alleen een paar dingen waar ik wel een kanttekening bij wil plaatsen dan.
Ik verwacht dat mensen zich inlezen. Een abessijn of somali is een aanwezige kat. Die graag bij je is. Ik ken mensen die er echt knettergek van zouden worden. Maar over het algemeen valt het mee. Als jij je een beetje verdiept in het ras en voor jezelf bepaald dat je het prima vind dat je katten overal bij zijn en allerlei gekke dingen verzinnen dan vind ik het ook prima.
Ik plaats alleen nooit een kitten in een huis zonder andere katten. Dat mag een asiel kat of ook een raskat zijn maar ze gaan niet weg als ze ergens alleen komen te wonen. Daar worden ze doodongelukkig van.