Mijn allerliefste Pippemuis is er niet meer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Re: Mijn allerliefste Pippemuis is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:57

Je herinneringen komen vanzelf terug dat weet ik uit ervaring. Ze komen terug zodra jij dat aan kan, je zit in overlevings stand en dan worden bepaalde dingen geblokkeerd als het ware om je nog meer verdriet te besparen. Ja hersenen zijn bijzondere dingen waar we niet altijd invloed op hebben. Geef jezelf de tijd om te rouwen en als dat wat langer duurt dan is dat maar zo. Het was niet zomaar een huisdier het was een zielmaatje waar jij alles voor hebt gedaan wat je kon!
Nog heel veel sterkte met je grote verlies en het confronterende gemis. En een hele dikke knuffel :knuffel:

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:41

potverdorie log ik sinds tijden weer eens in, zie ik dit nieuws Y;( |(
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje, het maakt het alleen maar zwaarder als DE hond heen gaat. Je hebt het beste besluit genomen voor haar. Het duurt lang, maar uiteindelijk kan je aan haar terugdenken met een glimlach. Knuffel flink met je andere viervoeters :knuffel:

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:51

Precies wat Boompje ook zegt, waarschijnlijk is de klap nu te groot en wordt het volledig geblokt. Die herinneren komen zeker nog terug en het verdriet gaat ook nog komen. Neem je rust en laat het komen zoals het komt. Hersenen zijn hele bijzondere dingen, ik weet er helaas alles van.

Heel veel sterkte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:53

Ik denk ook dat je jezelf blokkeert, om je te beschermen tegen het verdriet. Ik weet hoe je je voelt, ik heb zo met je te doen.
Komt er nog een nieuwe hond?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 20:34

Ja , meer mensen hebben al gezegd dat het een soort zelf bescherming is, maar ik vind het zo erg, gewoon omdat ik haar wil herinneren en nu is het net alsof ze nooit bestaan heeft, het is zo raar om mee te maken.. Ik heb daar echt wel moeite mee... Ik zei altijd dat Pip een soort van in mijn genen zat, en nu kan ik haar niet meer herinneren en kan ik mijn liefde die ik voor haar had niet voelen , alsof ik een hart van steen heb...

Maar ja ik wacht het af wat er gaat komen, ik hoop dat ze wel weer terug komt.

En nee voorlopig komt er geen hond bij, ik moet er echt niet aan denken en wij gaan uiteindelijk over naar een heel ander ras en die ga ik niet tussen mijn honden nu zetten.. Maar voor nu ook meer dat ik echt geen ruimte in mijn hoofd heb om uberhaupt te denken aan een andere hond..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:37

Heb je geen filmpjes van haar? Misschien dat dat haar gezicht weer naar voren kan halen..
Maar ik kan me ook goed voorstellen als je daar nu niet voor open staat. Die blokkade is heel begrijpelijk en het verdriet is nog zo vers :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 20:38

Doet me helemaal niets om naar te kijken , foto's ook niet.. alsof ik naar een wild vreemde hond kijk.... gek he?? Echt zo bizar om mee te maken..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:55

Het klinkt heel bekend, mijn maatje en leermeester is nu alweer een tijdje terug overleden en het leek ook alsof het me niets deed.
Pas later kwamen de tranen, dit weekend ben ik terug gegaan naar het plekje waar ik samen met mijn man en die hond onze eerste vakantie hadden. Ik heb echt heel veel aan hem terug gedacht, maar vooral met een glimlach. Nu ik jouw bericht lees en je gevoel komt het allemaal weer terug. Ga je jezelf er niet teveel over opvreten, het verdriet komt vanzelf en op de meest gekke momenten. Voel je niet schuldig, iedereen weet hoeveel je van pip hebt gehouden en wat een fantastisch hondenleven ze heeft gehad (zelfs ik ben er jaloers op). Dat je gevoel nu zo 'plat' is, is niet meer dan logisch. Het gebeurt niet vaak dat je die ene speciale in je leven krijgt, des te zwaarder is het verlies.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:33

Ohhh arme pip, ik weet nog toen je haar net had. :(:)

Sterkte!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 11:37

sunny_l0ve schreef:
Het klinkt heel bekend, mijn maatje en leermeester is nu alweer een tijdje terug overleden en het leek ook alsof het me niets deed.
Pas later kwamen de tranen, dit weekend ben ik terug gegaan naar het plekje waar ik samen met mijn man en die hond onze eerste vakantie hadden. Ik heb echt heel veel aan hem terug gedacht, maar vooral met een glimlach. Nu ik jouw bericht lees en je gevoel komt het allemaal weer terug. Ga je jezelf er niet teveel over opvreten, het verdriet komt vanzelf en op de meest gekke momenten. Voel je niet schuldig, iedereen weet hoeveel je van pip hebt gehouden en wat een fantastisch hondenleven ze heeft gehad (zelfs ik ben er jaloers op). Dat je gevoel nu zo 'plat' is, is niet meer dan logisch. Het gebeurt niet vaak dat je die ene speciale in je leven krijgt, des te zwaarder is het verlies.

Jij ook nog heel veel sterkte met het grote verlies van je maatje, en ik hoop dat mijn herinneringen ook terug gaan komen, al komt het soms in een flits wel iets voorbij, dan schrik ik heel erg om dan meteen weer op stand "er is niets aan de hand" te gaan ..

En ik zeg het wel heel vaak hier, want ik praat wel elke dag over haar, dat zij zo'n geweldig leven heeft gehad, vanaf dag 1 was ik zo gek op haar en ze is werkelijk op handen gedragen, geadoreerd , elke dag weer ( gekke is dat dit me dus wel aan het huilen maakt... nu ik dit schrijf) , ze heeft genoten van het leven, ze was ook echt een levens genieter, haar gekheid, dolle buien maar ook haar immense liefheid... want wat was ze lief...ik was zo vreselijk gek op haar... ;( ;(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:38

Wat schrik ik hier van. Zag in je paarden topic dat het de eerste keer zonder Pip was en vreesde gelijk het ergste. Je mooie meissie :knuffel:

Heel veel sterkte, ookal is het een paar weken te laat Y;(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:46

Ahhhh Pippp ;( ik kan me haar puppy topics nog herinneren.. Wat een groot verlies dit. Heel erg veel sterkte gewenst :knuffel:

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:54

Veel sterkte met het verlies :knuffel:
Zoiets heeft heel veel tijd nodig.
Ik hoop dat het op een gegeven moment toch troost kan bieden om te weten dat ze een mooi leven bij je heeft gehad :) Wat kan een hond zich nog meer wensen :)
Ik kan me haar puppy topic ook nog goed herinneren, wat een liefde en enthousiasme spatte er toen al vanaf.

Welke/hoeveel honden heb je nu nog? Als ik het goed begreep was je een beetje aan het minderen, maar ik hoop dat hun aanwezigheid je ook wat troost kan bieden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 12:00

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.. Pip was ook zo leuk, als pup maar ook als volwassen hond, ze was echt geweldig...

En echt zo lief, tegen alles en iedereen, alleen maar blij en lief <3

We hebben nu nog 5 honden, 2 rottweilers Buddy en Nookie en de 3 kruisingen Lois,Lotus en Red :) , we zitten nog niet helemaal zonder gelukkig...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:48

Ooh ik schrik zo van dit topic... lees het dus ook nu pas.
Geen Pip meer, wat enorm verdrietig! Kan me haar puppy topics nog zo goed herinneren.

Mooi beeld hebben jullie van haar laten maken en hopelijk komen de mooie herinneringen binnenkort terug.

Heel veel sterkte!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:21

Ik zag het stukje zin Pippermuis..hmm klinkt bekend...Wie is dan de auteur van het topic?
Toen ik jouw naam zag kimmie261...dacht ik alleen maar Nee Nee...dat mag niet!!

Heel veel sterkte! Y;(