Verandering reu: wel of niet laten dekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Verandering reu: wel of niet laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:23

Mwa ik heb niet zo'n groot vertrouwen in progesteron prikken. Zo ben ik ook al eens te vroeg naar de dekreu gegaan. De test zei ja, de reu zei nee. 3x raden wie er gelijk had :Y)
Een dag of wat later nog eens proberen zou ik prima vinden maar KI doe ik niet zomaar (ook als ik de teef eigenaar ben)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:27

Van schreef:
Mwa ik heb niet zo'n groot vertrouwen in progesteron prikken. Zo ben ik ook al eens te vroeg naar de dekreu gegaan. De test zei ja, de reu zei nee. 3x raden wie er gelijk had :Y)
Een dag of wat later nog eens proberen zou ik prima vinden maar KI doe ik niet zomaar (ook als ik de teef eigenaar ben)

Daar zit t grootste verschil denk ik.
Ik prik hier bij de meiden wel. Maar in principe alleen om te zien of de reu gelijk heeft. Gewoon een check.
Boellie reageert niet voordat er geovuleerd word. Maar, ik heb dan ook een reu die t aangeeft in huis. Als mensen dat niet hebben dan wil ik ook dat ze gaan prikken voordat ze komen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:04

Van schreef:
Voor mij zou dat een reden zijn om niet met zo'n teef te fokken.
Niet elke teef is hetzelfde uiteraard. Mijn reu heeft er nooit moeite mee gehad tot dat JoSav met haar teef kwam _O-

:') :') :')
Zij had ook nooit interesse in reuen hoor. Misschien lag het daaraan. :Y)

Ook wel een interessante discussie.
Met progesteron prikken bleek het hier al bijna te laat dus de reu moest goed zijn best doen. :')

Ik denk dat we alles nu gewoon even op ons in laten werken. Wie het interessant vindt, ik wil te zijner tijd nog wel een update plaatsen over onze beslissing.

kiwiwitje

Re: Verandering reu: wel of niet laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:51

Tuurlijk vinden we dat interessant **\O/**
En helemaal als we ook puppies zien natuurlijk <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 12:34

Haha, oké!

En wie weet. :D :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:04

JoSav schreef:
Van schreef:
Voor mij zou dat een reden zijn om niet met zo'n teef te fokken.
Niet elke teef is hetzelfde uiteraard. Mijn reu heeft er nooit moeite mee gehad tot dat JoSav met haar teef kwam _O-

:') :') :')
Zij had ook nooit interesse in reuen hoor. Misschien lag het daaraan. :Y)

Ook wel een interessante discussie.
Met progesteron prikken bleek het hier al bijna te laat dus de reu moest goed zijn best doen. :')

Ik denk dat we alles nu gewoon even op ons in laten werken. Wie het interessant vindt, ik wil te zijner tijd nog wel een update plaatsen over onze beslissing.
Ze bleef wel keurig voor hem staan dus dat was niet de issue :')
Overigens laat haar dochter zich juist heel makkelijk dekken maar madam heeft wel een voorkeur in reuen. De reu van mijn zus mag zekers niet :+

Ik ben benieuwd naar je beslissing. Mocht je besluiten het wel te doen en er is interesse mag je me altijd vragen naar informatie over desbetreffende teef/fokker

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:22

Bij chick was t met alle 4 de reutjes ook anders.
2 reutjes dan geen pups omdat 1 niet dekte en bij de ander pakte t niet. Maar bij de laatste reu was ze veeeeel meer tevreden dan bij de rest. Die laatste dekking was ook veel makkelijker. Geen gedraai of geklier. Ze zag hem en nog voordat we met zn allen goed en wel door de deur waren zaten ze al op elkaar. Hup staan en hij sprong er gelijk op. De 2e keer zelfs bijna door t hekwerk heen. Terwijl bij de andere reutjes ze eerst even moest laten weten dat zij bepaalde en dus gerust de eerste poging van de reutjes ze wegsnauwde.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 17:29

Van schreef:
Ik ben benieuwd naar je beslissing. Mocht je besluiten het wel te doen en er is interesse mag je me altijd vragen naar informatie over desbetreffende teef/fokker

Ga ik zeker doen!
Vind het wel leuk om te zien dat het aantal zwartjes enorm is toegenomen de afgelopen tijd en de reacties veel positiever lijken dan ten tijde van de dekking en geboorte van ons nest.

Grappig om te lezen dat teven net als bijvoorbeeld paarden zo sterk een voorkeur of afkeer kunnen hebben.
Zou voor mij ook een reden zijn om te zeggen dan gaat het feest niet door. Ze moeten het zelf ook een match vinden. :+