Oosterse katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:38

Tallie1979 schreef:
Ik heb 2 halve sfinxen en een rooie htk kat. En ze banketstaaf alle 3 :D

Nou moet ik zeggen dat de halve sfinxen wel de kroon spannen hoor. :D Ik heb een kruising sfinx x cornish rex en een sfinx x htk. En vooral de sfinx x rex is vreselijk vocaal. Die kan echt vreselijk zeuren soms. Ik werd er gisteren helemaal gek van gewoon. :')

Maar ontzettende knuffels. Alle 3 <3

*sphynx :P

Mijn twee jongste sphynxen waren trouwens ook 1/4 Siamees.
Zag je terug aan de bouw, blauwe ogen en ook vocaal :')

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:42

Is het ook niet een gewoon kattendingetje.
Om te gaan "zeuren" als zij iets verwachten en ongeduldig zijn?

Ik heb een gewone kat en als die hoort dat ik in de morgen opsta, dan begaat hij spontaan een hongerdood.
Tenminste dat denkt hij. Dan loopt hij te blerren niet normaal -O-

Ik vind het echt super vervelend en voel mij ook opgejaagd, maar ik ga niet eerder naar beneden voor meneer, dat is mij eer te na :o

_Karlijn

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:41

Mijn moeders katten inderdaad ook hoor, Toverbal :)) gewone HTK-katten. Schreeuwen dat ze kunnen, als ze vinden dat het voerbakje bijgevuld moet worden (lees: is nog halfvol). Doen gerust 4 pogingen om bovenop de laptop op schoot te komen liggen. Zijn echt heel opdringerig en kunnen daarnaast niet met en niet zonder elkaar, het zijn twee zusjes van 16.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:44

Het blèren van een oosterse is niet te vergelijken met een htk

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:58

Ik vind Oosterse kortharen echt waanzinnig mooi.. <3 Maar dat schreeuwen is voor mij een reden er geen te nemen. Wij hebben een kruising Bengaal x Burmees en die is ook al zo vocaal. Echt we worden er schijtziek van. Maar zij heeft ook een hele irritante toon. :roll:
Onze zwerverskat miauwt ook veel maar die heeft een heel schattig miauwtje, dus dat is niet zo erg. :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:06

Muze schreef:

Nee .... echnie!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:10

Geen oosterse kat, maar mijn blauwe Rus dame kan ook een partij zeuren zeker als het etenstijd of lickit snack tijd is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:24

Muze schreef:

Hahaha nee of met een ander ras. Echt niet. Ze hebben zo’n ander stemgeluid.
Mijn kruising maine coon of boerderijkat kletst ook de oren van je kop. Maar met mieuwtjes en prrs. Hele dag door.
Als mijn balinees een keel op zet is het net of er ergens een baby jankt. Zie mijn eerdere filmpje :))

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:50

Hier zijn het 2 keer lapjeskatten htk die miauwen, de rest doet het alleen als het echt noodzakelijk is. Maar de ene roept echt net als een kitten mieuw, klinkt echt voor geen meter, doe me dan maar die van een Oosterse _O-
Maar het valt bij mij dus op dat zowel bij ons als bij mijn ouders het de lapjes zijn die overal herrie om moeten maken. Onze kat maakt mij gerust wakker als er een deur dichtzit die volgens madam open moet, terwijl ze m zelf ook kan openen. Ook om 5 uur 's ochtends :Z

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:27

Maar alle Oosterse katten zijn ook niet over 1 kam te scheren ;) de HTK van mijn moeder zijn vocaler dan mijn Oosters Korthaar.

Edit: zowel als hoe hard ze miauwen/schreeuwen als hoe vaak ze het doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:33

Over het algemeen is de stem van een oosterse harder, dieper en houden ze het langer aan.
Vooral een siamees of hoog in het bloed staande okh hebben een hele extreme stem.
Zoek maar een filmpje van een krolse siamees :Y)

Er zijn ook oosterse met een normale stem of die niet veel praten. Maar over het algemeen is dat wel zo.
Cookie is een perfect voorbeeld hier van... mensen vragen weleens of alles goed gaat of dat er een baby krijst... en dan is hij meestal gewoon aan het praten tegen de buurvrouw in de tuin :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:09

Oh geweldig al die verhalen, ga doorrrr!!! _O- _/-\o_

Mijn blauwogige kerel is ook zo'n kwekkerd en hobbelt overal achter je aan en gaat de discussie gerust met je aan.
Hij heeft ook de rare gewoonte om op de bank of op bed altijd onder een dekentje te willen liggen.

Hier til ik de deken even op om te luchten. Ik stoor meneer bij zijn slaapje.
Afbeelding

Hij duwt gewoon de Noren van de bank als hij onder de deken zijn 'bed aan het opmaken en uitschudden' is.
Dan gaat hij daar heerlijk liggen smoren onder de deken tot hij gaar gekookt is en onder de deken uitkomt om languit op de vloer af te koelen.

Afbeelding

Op bed

Afbeelding
En met de Noren, het liefst zou hij ook stapelen maar daar denken de dames anders over, dan maar ertegenaan kruipen...

Afbeelding

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:50

Wij hebben ook een Somali. Een zilveren. :j En wat is ze toch slim, soms tot op het vervelende toe. :+ Vroeger hadden we de tuin afgezet zodat ze er niet uit kon. Uiteindelijk hebben we het opgegeven na 47 keer weer iets aanpassen. Ze kwam er altijd weer uit.

Maar het is eigenlijk echt een mensje in katvorm. Ze zit erbij als je met een gezelschap zit te borrelen, ook op een eigen stoel. En dan moet ze een eigen glaasje water op tafel waar ze vanaf haar stoel uit drinkt. Ze is heel aanhankelijk als in dat ze graag erbij wil zijn, maar ze is minder knuffelig. Soms is er even een bui van liefde, maar dat geeft ze echt zelf aan.

Inmiddels is ze 15, dus ik weet niet hoe lang ze nog mee gaat. Soms zijn er wat kwaaltjes, maar niets te gek op zich. We merken gewoon dat ze wat oud begint te worden. Maar nog steeds altijd even helder, lief en intelligent. Ze slaapt alleen wat meer.

Later wil ik ook graag weer een Somali. Ik merk dat ik het hele prettige katten vindt om mee samen te leven, juist omdat je er zo'n "menselijke" interactie mee hebt. Ze denkt echt voor zichzelf en is niet afhankelijk, echt meer een huisgenoot dan een huisdier wat je eigendom is. En ze houdt ook echt van ons. Als er iemand niet thuis is mist ze diegene, en als er gasten zijn is ze absoluut niet schuw en zal ze absoluut niet bijten of uithalen, maar merk je toch dat ze met hen niet zoveel heeft. Zij hoeft alleen maar ons. <3

Afbeelding

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:55

Wat leuk zeg Soepblik! Onze onhandige siamees noemen we ook wel eens hond. Hij loopt altijd bij ons buiten, vooral mn oudste dochter houdt hij in de gaten. Gaan we wandelen dan moet ik hem even opsluiten in de keuken, want hij hobbelt zo mee.

Het geklets en geschreeuw heeft ook zn voordelen. Was hem een keer al 2 dagen kwijt. Ik op pad en riep hem. Op een gegeven moment hoorde ik hem. Zat hij zeker 50 meter verderop in een boom. Onze acrobaat kon er niet meer uit. Daarna was hij wel een paar dagen schor (en stijf).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:45

Wat een prachtige kat, soepblik.

Wat je zegt over een prachtige kat om mee samen te leven: ik herken dat. Oosterse katten zijn een soort op zich. Het is hele andere koek dan een huis tuin en keukenkat. Niet dat die niet lief, leuk, grappig en schattig zijn hoor. Dat zijn ze. Absoluut. Maar ik denk dat iedere eigenaar van een oosterse kat precies zal snappen wat ik bedoel: Je hebt katten...en je hebt oosterse katten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:49

Ja ze zijn gewoon echt anders...
Bij mijn ouders ook genoeg andere katten rassen gehad. Maar oosterse (en ook sphynxen... al zijn die dan weer meer clowneske
) zijn qua karakter een beetje de Arabische volbloedjes onder de katten. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:56

Clownesk en tot hun dood actief en speels!
Oja en vergeten we niet hetgeen waar Oostersen het beste in zijn?

Stapelen. Met hoeveel kunnen we in een mandje?! Gewoon proppen.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:04

Lous schreef:
Clownesk en tot hun dood actief en speels!
Oja en vergeten we niet hetgeen waar Oostersen het beste in zijn?

Stapelen. Met hoeveel kunnen we in een mandje?! Gewoon proppen.
[ [url=m/c2j2bq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja Cookie heeft dat als baby al geleerd :')

Afbeelding

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:06

Met stapel foto's zoeken kwam ik ook deze pareltjes van meneer tegen :Y)

Eerste 2 zijn baby foto's, verder volwassen Cookie foto's :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet ook meteen dat hij 'ietsjes' groter is dan een gemiddelde kat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:13

Stapelen, in dozen en tassen kruipen (zet iets neer en kat zit er meteen in), jagen (moordenaars zijn het), deuren open maken, apporteren, tussen je ogen en je boek gaan liggen, natuurfilms kijken op TV, met hun poot in je gezicht porren omdat er geaaid moet worden....
:roll:

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:18

Ja dat is wel. De ene Oosterse kan een stuk groter zijn dan de andere. Daar verbaas ik me regelmatig over.

Degene van de foto zijn trouwens die van mijn ouders. Mijn moeder gaat na een aantal jaar haar cattery weer opstarten.
Ik had er twee uit haar oude catterytijd. Moeder en zoon. Helaas in 2018 met precies 5 maanden ertussen overleden.Afbeelding

Toen zoon overleed kwam Gigi. Een kruising Thai.
Gigi alleen ging prima. Helaas heb ik haar eind maart in moeten laten slapen.

Afbeelding

Mijn Oostersen kreeg ik toen ik nog samen was met mijn vriend. Eigenlijk woon ik gewoon te klein voor katten. Maar zodra het kan komen er zeker weer twee Oostersen. Sinds de eerste kwam toen ik 12 was, was ik verkocht.

Mijn moeder gaat dit jaar haar cattery weer opstarten. De grijze dame en de uit de mand hangende dame op de foto zijn 2 nestzusjes.
Sinds 4 weken hebben mijn ouders er een dekkater uit Tsjechië bij.
Echt zo’n leuk ventje. Al vanaf dag 1 voor niets en niemand bang. Speels, aanhankelijk en spinnen als een malle.
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:20

Ik ben ook opvang gezin voor zwerfkittens en mijn schele blauwoog leert ze te stapelen en onder de dekens te slapen. Wast ze ook uitgebreid en leert ze kattenkwaad. Erg grappig!
Hij is echt een pleegbroer voor ze. Zoekt ze ook echt als ze geadopteerd en uitgevlogen zijn.
Hij is ook groter dan de gemiddelde HTK, lange poten heeft ie!

Afbeelding

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:30

safina schreef:
Stapelen, in dozen en tassen kruipen (zet iets neer en kat zit er meteen in), jagen (moordenaars zijn het), deuren open maken, apporteren, tussen je ogen en je boek gaan liggen, natuurfilms kijken op TV, met hun poot in je gezicht porren omdat er geaaid moet worden....
:roll:

Ook leuk als je intiem wilt zijn met je partner.
Luid spinnend onder en boven jullie kruipen. Jullie ondertussen oplettend ,of je er niet bovenop gaat liggen. :')

Afbeelding

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:15

Hier leert iedereen ook te stapelen, ook als je niet siamees bent.
Afbeelding
Afbeelding
Slapen we allemaal het liefst onder dekens.
Afbeelding
En de jackpot is.. lekker in mijn armen slapen
Afbeelding

Ik denk niet dat ik ooit nog zonder siamees/thai wil, ze zijn zoo grappig, aanwezig, aanhankelijk en vooral ook heel erg lief.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:04

Soepblik schreef:
Wij hebben ook een Somali. Een zilveren. :j En wat is ze toch slim, soms tot op het vervelende toe. :+ Vroeger hadden we de tuin afgezet zodat ze er niet uit kon. Uiteindelijk hebben we het opgegeven na 47 keer weer iets aanpassen. Ze kwam er altijd weer uit.

Maar het is eigenlijk echt een mensje in katvorm. Ze zit erbij als je met een gezelschap zit te borrelen, ook op een eigen stoel. En dan moet ze een eigen glaasje water op tafel waar ze vanaf haar stoel uit drinkt. Ze is heel aanhankelijk als in dat ze graag erbij wil zijn, maar ze is minder knuffelig. Soms is er even een bui van liefde, maar dat geeft ze echt zelf aan.

Inmiddels is ze 15, dus ik weet niet hoe lang ze nog mee gaat. Soms zijn er wat kwaaltjes, maar niets te gek op zich. We merken gewoon dat ze wat oud begint te worden. Maar nog steeds altijd even helder, lief en intelligent. Ze slaapt alleen wat meer.

Later wil ik ook graag weer een Somali. Ik merk dat ik het hele prettige katten vindt om mee samen te leven, juist omdat je er zo'n "menselijke" interactie mee hebt. Ze denkt echt voor zichzelf en is niet afhankelijk, echt meer een huisgenoot dan een huisdier wat je eigendom is. En ze houdt ook echt van ons. Als er iemand niet thuis is mist ze diegene, en als er gasten zijn is ze absoluut niet schuw en zal ze absoluut niet bijten of uithalen, maar merk je toch dat ze met hen niet zoveel heeft. Zij hoeft alleen maar ons. <3

[ [url=m/p0j82y.png]Afbeelding[/url] ]

Zo herkenbaar met 2 abessijnen. Ik hoop dat Nishi me volgens nest goed gezind is een somali poesje wilt geven. Die mag dan blijven. Vriendlief wilde graag aby’s maar is nu ook om. Maar Lanah was speciaal die kon niet weg dus nu 2 aby’s en een htk kater. En hopelijk komend nest van Nishi of het nest van Lanah een somali poes.