Angstige kat verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Re: Angstige kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 22:37

Bedankt voor jullie ervaringen, tips, bevestigingen etc.
Doet me echt heel goed om te horen! Het gaat allemaal wel goed komen denk ik zo :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:59

Dozen in donkere hoekjes zijn ook heel geschikt, stuk deken of kussen erin...
Veel katten zijn dol op van die kauwstaafjes van de Lidl etc. Daarmee kun je haar vast lokken. Ook spelen vinden katten al gauw leuk... een stokje of takje met een touwtje eraan en een paar veren daaraan gebonden is prima speelgoed.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:52

Het komt echt wel goed. Zeker als ze best snel zich zo af en toe al laat zien. Die van ons heeft zich 3 maanden nauwelijks laten zien. Nu vindt ze het heerlijk om bij ons te zijn. Ze ligt nu lekker in een mandje te slapen onder mijn bureau. Ze zit/ligt graag op schoot, wordt heel graag geaaid. Als je er mee stopt, tikt ze je aan met haar pootje :-)
Maar ze blijft een beetje bang. Sommige vreemden zijn eng (anderen weer niet, geen idee waar het aan ligt). En optillen kan niet. Dat is wel onhandig als we naar de dierenarts moeten.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 16:53

Voor vreemden is ze inderdaad af en toe ook nog bang. Mij en mijn vriend accepteert ze heel goed, maar mijn stiefvader kwam vandaag voor het eerst bij haar kijken en dat vond ze heel spannend.

Het gaat wel heel goed! Ze mauwt niet meer en heeft inmiddels haar eigen plekje gemaakt onder de badkamer kastjes, helemaal prima!
De geluiden vindt ze wel heel eng, vooral de stofzuiger, maar gelukkig is de meeste herrie wel voorbij nu.
Ik zit een aantal keer per dag even bij haar, voor de gezelschap. Ik hoef haar maar één keer te roepen en dan mauwt ze en komt ze aan gehuppeld haha.
Haar speeltjes en krabpaal lijkt ze niets mee te doen, maar dat komt wel als het wat rustiger in huis is denk ik.
Snoepjes neemt ze niet aan uit mijn hand, maar uiteindelijk wel als ze in haar voerbak zitten. Kattenmelk vindt ze niks :')
Toch denk ik dat ze de slaapkamer leuker vond, omdat ze vooral het bed heerlijk vindt haha. Maar ik hecht ook wel wat waarde aan mijn nachtrust :D

Afbeelding

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:57

wat een schatje!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:22

Ik denk niet dat het de bedoeling was van dit topic... maar ik heb me enorm vermaakt met het lezen en afwachten of ie alweer tevoorschijn was gekomen :)) Poezels zijn toch wel acrobaten he.. haha!
Ik ben blij dat ie gevonden is <3

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 17:30

langua schreef:
Ik denk niet dat het de bedoeling was van dit topic... maar ik heb me enorm vermaakt met het lezen en afwachten of ie alweer tevoorschijn was gekomen :)) Poezels zijn toch wel acrobaten he.. haha!
Ik ben blij dat ie gevonden is <3

Hahaha ik snap je helemaal hoor :')
Ik kon alles barricaderen wat ik wilde, ze vond altijd wel een gaatje, of maakte er één haha. Man man man wat heeft zij mij bezig gehouden de afgelopen dagen.

Zit nu inmiddels al een half uur op de grond met haar half slapend op schoot. Ik moet nog zoveel doen en ben niet echt comfortabel, maar ze is zoo leuk <3

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:34

Ja, wen er maar aan, wat jij wilt doet er niet meer toe; zij is nu de baas :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:45

Ach het is wel een moppie hoor <3

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:53

Hahaha ja ze is zo snoezig!
Maar juist die oogjes en haar kleine, zachte gemauw zorgt dat ik moeilijk nee kan zeggen tegen haar.

Maar ze doet het heel goed! Mauwt niet zo ver meer als ze in de gang zit, dan slaapt ze rustig. Paar keer per dag zit in even bij haar en komt ze gelijk op schoot liggen. Echt een knuffelkont <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:21

Yacintha schreef:
Hahaha ja ze is zo snoezig!
Maar juist die oogjes en haar kleine, zachte gemauw zorgt dat ik moeilijk nee kan zeggen tegen haar.

Maar ze doet het heel goed! Mauwt niet zo ver meer als ze in de gang zit, dan slaapt ze rustig. Paar keer per dag zit in even bij haar en komt ze gelijk op schoot liggen. Echt een knuffelkont <3

Wat fijn!!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 22:42

Inmiddels loopt ze vrolijk door het huis :)
Overdag zoekt ze haar verstop plekjes nog op, maar dat is niet gek met het klussen. Ze komt in ieder geval wel weer naar ons toe!

In de nacht loopt ze wel te mauwen als ik weet niet wat, terwijl ze gewoon bij ons kan komen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:55

Is het 's nachts echt helemaal donker bij jullie in huis. Probeer anders eens een nachtlampje.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:26

Hoe oud is ze?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 23:30

Als het goed is, dit jaar 8.
Ze begint nu al rond dit tijdstip zo'n beetje met mauwen, terwijl wij er nog zitten en lichten aan staan. Uiteindelijk is ze wel stil en gaat ze naast me liggen, maar lijkt steeds even te duren

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:42

Wat een verhaal! Gelukkig is ze terug en is ze zo lief!

Wat je kan doen tegen nachtelijk miauwen is dat je flink met haar gaat spelen voor het slapen gaan. Ze mag echt moe worden! := Dus bijvoorbeeld met veertjes aan een touwtje, of een lasertje lekker laten rennen.

Na het spelen even laten eten en dan lekker gaan slapen. Als het goed is, gaat ze dan minder mauwen. Succes en heel veel plezier met haar! Zwarte katten zijn geweldig!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 00:48

Ik ga het morgen eens proberen!
Laser heb ik niet, wel zo'n stokje en ze heeft een speeltje waar ze zelf mee aan de slag kan.

Punt is, we hebben het hele spelen nog niet zo ontdekt. De speeltjes vindt ze maar gek en raar, ze wilt eigenlijk alleen spelen met mijn hand maar dat vind ik iets minder :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:19

Ik vind laserlampjes niet zo fijn, veel katten frustreert het ook. Ze jagen achter iets aan wat ze nooit kunnen pakken.

Ik ben meer van de speeltjes met kattenkruid.
Toen ik mijn projectje uit het asiel net had, kreeg ze van een vriend van mij een paard aan zo'n speelhengel.
Die sleepte ze overal mee naartoe, trap op en af.....
Ik heb de hengel er maar afgeknipt, maar ik vind dat ding nog steeds overal.

Ik zou het s nachts mauwen gewoon even aankijken.
Maar mocht ze ook wat mager zijn en speels, dan zou ik eens naar de schildklier laten kijken.
Maar ik zou beginnen met eerst even wennen. Er wordt natuurlijk ook verbouwd in huis. Het is allemaal spannend genoeg.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:26

Eens, laserlampjes frustreren omdat ze niet te vangen zijn.

Speelgoed met catnip, maar ook speelgoed van bv Tabby Tijger (met echte vogelveren) zijn hier een hit. Of kattenveertjes! (Ok ok ik ben bevooroordeeld, want ik verkoop ze ook in de webshop, maar het is wel echt zo haha :D)