Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Ik zou hem lekker in die Vangkooi laten zitten. Hoe vervelender des te sneller ze het afleren
Anouk_H schreef:Je hebt ook in plaats van kattenluikjes die met chip werken, ook voerbakken die open gaan op chip, misschien kan je dat proberen zodat er voor hem niets meer te halen valt. Maar hem vangen met de vangkooi lijkt mij inderdaad de beste optie, en ik zou hem dan inderdaad ook lekker in die vangkooi laten zitten
Sabri schreef:Dat grenst wel aan dierenmishandeling om als het diertje al gestresst in de vangkooi zit er dan nog koud water over te gooien. Wat een absurd idee. Bovendien, mocht de kat ooit gewond raken of uitgeput, dan gaat hij nooit weer in een vangkooi of vervoersmandje..
Zoals eerder, er een grote handdoek/ dekentje overgooien en afspreken met degene van de vangkooi dat zodra de kat erin zit jij hun belt.
Emmaa_ schreef:Sabri schreef:Dat grenst wel aan dierenmishandeling om als het diertje al gestresst in de vangkooi zit er dan nog koud water over te gooien. Wat een absurd idee. Bovendien, mocht de kat ooit gewond raken of uitgeput, dan gaat hij nooit weer in een vangkooi of vervoersmandje..
Zoals eerder, er een grote handdoek/ dekentje overgooien en afspreken met degene van de vangkooi dat zodra de kat erin zit jij hun belt.
Eens. Katten zijn eigenzinnig en ik heb het idee dat mensen daardoor snel het idee hebben dat ze de grens moeten bewandelen om ze te disciplineren. Ik kan me voorstellen dat zo'n kat in huis hebben echt super vervelend is maar ik vind een emmer water over een gevangen kat die geen kant op kan heen gooien echt heel erg ver over die grens gaan. Je leert hem er geen lesje mee, je traumatiseert zo'n dier alleen maar. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon een eigenaar en geef je een kat daarmee gedragsproblemen mee waar die ook niet om vraagt.
Bijna elke dorp/buurt heeft wel een Facebookgroep, kan je daar niet op posten of iemand een grote zwarte kater heeft? Ik zou toch echt proberen of je met de eigenaar tot een vreedzame oplossing kan komen.
Sabri schreef:Dat grenst wel aan dierenmishandeling om als het diertje al gestresst in de vangkooi zit er dan nog koud water over te gooien. Wat een absurd idee. Bovendien, mocht de kat ooit gewond raken of uitgeput, dan gaat hij nooit weer in een vangkooi of vervoersmandje..
Ayasha schreef:Als die eigenaar zijn verantwoordelijkheid zou nemen voor zijn kat zou hij dat risico niet lopen. Dat gezegd zijnde vind ik water over een gevangen kat gooien ook te ver gaan. De gevolgen voor een mogelijke eigenaar boeien me geen reet want het is diens eigen schuld. Maar wel die voor het dier zelf. Water over een kat gooien die jou en je eigen dieren bedreigd is zelfverdediging. Water over een kat gooien die geen kant op kan is IMO mishandeling.
Emmaa_ schreef:Maar als een eigenaar niet weet dat dit speelt.. Ik denk dat op Bokt het bewustzijn wbt je kat binnenhouden of alleen in een afgesloten tuin te houden een stuk groter dan onder de gemiddelde katteneigenaar. Ik zeg niet dat TS medelijden moet hebben met een eigenaar, maar als die niet weet dat het speelt het dier wel traumatiseren vind ik aardig ver gaan. Ik zou echt over de rooie zijn als het met mijn kat zou gebeuren in ieder geval (dat is ook de reden dat die van mij niet buiten komt).