Dier in huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:01

Eruit zetten, die relatie is in mijn geval gedoemd te mislukken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:02

Cayenne schreef:
Hebben jullie uberhaupt een relatie als vriend en vriendin? Aangezien je zegt dat je 20 jaar bevriend bent met hem maar het nergens hebt over een relatie.

Vroeg ik me ook af. Je wekt niet de indruk dat je het erg vindt dat het niks is geworden

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:02

anjali schreef:
@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.

Was hij wel je partner dan?

Ik vind het ook wel belangrijk dat zulke dingen matchen. Ik zou bijvoorbeeld voor geen goud een hond willen. Ik ga echt niet in de regen met een beest lopen dat buiten moet poepen en plassen. Ik zou dus om te beginnen nooit een serieuze relatie met iemand aangaan die persé een hond wil.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 18:24

Kinke schreef:
Cayenne schreef:
Hebben jullie uberhaupt een relatie als vriend en vriendin? Aangezien je zegt dat je 20 jaar bevriend bent met hem maar het nergens hebt over een relatie.

Vroeg ik me ook af. Je wekt niet de indruk dat je het erg vindt dat het niks is geworden

Deze man is aanzienlijk ouder dan ik en ik heb een heel mooie,intense,maar Platonische vriendschap met hem (gehad).Gehad,omdat hij me onlangs vertelde snel vorderende Alzheimer te hebben en daardoor kreeg hij ook afasie.Maakt mij allemaal niets uit,maar momenteel lukt het me niet meer om contact met hem te krijgen.Hij neemt in elk geval de telefoon niet meer op en reageert niet op post.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:29

In dat geval had ik denk ik vooral geweigerd op het punt dat ik geen zuster zou willen zijn voor iemand. Op zich bijzonder moment om iemand ten huwelijk te vragen (waar je geen relatie mee hebt).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:32

Shae schreef:
In dat geval had ik denk ik vooral geweigerd op het punt dat ik geen zuster zou willen zijn voor iemand. Op zich bijzonder moment om iemand ten huwelijk te vragen (waar je geen relatie mee hebt).

Iedereen is vrij om op eigen manier, met wederzijds respect, een passende relatievorm te kiezen.
Daar gaan anderen niet over.

BigOne

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:35

Heftig Anjali maar dan was hij dus op zoek naar iemand die hem zo lang mogelijk uit het verzorgingstehuis kon houden. Klinkt hard en jammer dat nu blijkbaar van zijn kant de vriendschap over is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:41

Shae schreef:

Nou idd, dan had ik uberhaupt geen aanzoek geaccepteerd, of hij nou een dier wil of niet.
Heftig idd dat hij Alzheimer heeft..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 18:48

bigone schreef:
Heftig Anjali maar dan was hij dus op zoek naar iemand die hem zo lang mogelijk uit het verzorgingstehuis kon houden. Klinkt hard en jammer dat nu blijkbaar van zijn kant de vriendschap over is.

Ik weet niet of hij dat toen al wist dat hij dat had.Hij vertelde wel dat hij op straat was opgepikt omdat men vond dat hij vreemd deed. En dat er 2 keer per dag thuiszorgzusters bij hem kwamen om hem pillen te geven en in de gaten te houden.Maar hij vond dat zelf nergens voor nodig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:50

Maar overweeg je het aanzoek serieus als hij wel dieren had gewild?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:58

Cayenne schreef:

Op een bepaalde leeftijd ga je niet meer rollebollend door de hooiberg en verwacht je misschien ook minder. Op die leeftijd komen er vaker mensen bij elkaar die elkaar gewoon heel graag mogen waarmee je nog een fijn stuk toekomst kunt hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:59

Dat is ook weer zo!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:25

Cayenne schreef:

Nu gaat het niet meer want de communicatie lukt niet. Maar we wonen allebei alleen en apart.Ik had wel samen een grotere hobbyboerderijachtige woning gehad willen hebben waar ik mijn dieren had kunnen houden.Hij heeft ook hobbies die veel ruimte kosten,o.a. fotostudio.En auto,s en allerlei andere apparaten waar ik helemaal niets om geef .Maar dan kon ieder zijn eigen ruimte hebben.Echter wil ik wel met de hond s,avonds op de bank t.v. kijken en dat wou hij dus niet.We hadden het hier 20 jaar geleden ook al over gehad maar hebben het toen bij vriendschap gelaten en die wederzijdse vrijheid is al die tijd zeer goed bevallen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:35

Nou ja had vroeger veel dieren in huis.
Nu een partner die absoluuuut geen dieren in huis wil en helemaal geen katten.

Voordeel is wel dat we nu zo’n 160 erfdieren hebben. Exclusief 60 logeeschaapjes. Hond mag ook niet naar binnen.

Dus ik vind het prima om hierin toe te geven.
Bovendien is het heerlijk om eens zonder dierenharen op de bank te kunnen zitten.

Dus inmiddels ben ik het er zelfs mee eens.

In jouw geval TS zou ik voor je eigen gevoel volgen.. en ik lees in je berichten dat je liever voor een beestenboel gaat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:46

Dat is wel een fijne tussenweg, Knert!
Zijn wens is er natuurlijk ook één om te respecteren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:53

Knert schreef:
Nou ja had vroeger veel dieren in huis.
Nu een partner die absoluuuut geen dieren in huis wil en helemaal geen katten.

Voordeel is wel dat we nu zo’n 160 erfdieren hebben. Exclusief 60 logeeschaapjes. Hond mag ook niet naar binnen.

Dus ik vind het prima om hierin toe te geven.
Bovendien is het heerlijk om eens zonder dierenharen op de bank te kunnen zitten.

Dus inmiddels ben ik het er zelfs mee eens.

In jouw geval TS zou ik voor je eigen gevoel volgen.. en ik lees in je berichten dat je liever voor een beestenboel gaat.

Ik kan inderdaad niet zonder beestenboel.Maar momenteel is er ook geen mogelijkheid meer om ergens over te praten of te onderhandelen omdat het me niet meer lukt om contact te krijgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:35

Shae schreef:
anjali schreef:
@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.

Was hij wel je partner dan?

Ik vind het ook wel belangrijk dat zulke dingen matchen. Ik zou bijvoorbeeld voor geen goud een hond willen. Ik ga echt niet in de regen met een beest lopen dat buiten moet poepen en plassen. Ik zou dus om te beginnen nooit een serieuze relatie met iemand aangaan die persé een hond wil.

Mijn vriend wil dat ook niet, maar ik wil persé honden en dus is de afspraak dat ik ze uitlaat. Probleem opgelost :)
Mijn vriend laat ze wel uit als ik ziek ben of op mijn werk ben. Ik stel daaraan dan ook geen eisen hoe lang dat zou moeten ofzo, als ze maar even buiten komen voor het noodzakelijke uitje. Ik zorg wel voor de serieuze wandelingen vóór en na mijn werk.
En ik stofzuig wat vaker, zodat we niet teveel last hebben van haren.
Mijn vriend is wel erg gek op de honden, maar hij wil er niet teveel werk aan hebben. Dit was vanaf het begin duidelijk en gaat prima zo.

Anjali: wat een lastig einde van een lange vriendschap. Dat vind ik wel verdrietig voor je.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:39

Fijn dat dat voor jullie werkt. Ik zou er echt geen één in huis willen hebben. Ook als nageslacht ooit een hond wil, wordt er maar lekker gewacht tot ze niet meer thuis wonen. :D

senna21 schreef:
Shae schreef:

Iedereen is vrij om op eigen manier, met wederzijds respect, een passende relatievorm te kiezen.
Daar gaan anderen niet over.

Uiteraard, maar ik geef aan dat ik het (persoonlijk) niet zou doen met een veel oudere platonische vriend die nu hij Alzheimer heeft wil trouwen. Het lijkt me niet onterecht dat ik die timing als bijzonder aanstip en uiteraard mag TS dat eventueel met me oneens zijn. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:46

Ernstige vraagtekens stellen bij mn relatie.
Ik ben ECHT een dierenmens. Ik vind omgaan met mensen die niks met dieren hebben heel moeilijk. Ik word zelfs achterdochtig als iemand geen dieren wil of er niks mee heeft.
Niet my cup of tea.
Allergie is een gegronde reden maar dan moet wel uit alles blijken dattie wel iets heeft met dieren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:48

Ja inderdaad. Iemand die echt niets met dieren heeft is voor mij wel een soort alien :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:00

Iedereen waar ik mee omga heeft inderdaad dieren. :)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:03

Mijn vriend wou ook geen dieren in zijn huis. Maar wou wel dat ik bij hem kwam wonen. De enige optie was mijn dieren gaan mee. Inmiddels zitten er in de tuin 5 konijnen en 4 kanaries. En in huis loopt mijn hond . Die nu lekker bij hem op de bank licht . Daar integen de compromie dat mijn baardagaam,vissen en kippen bij mijn ouders gebleven zijn.

Wil jij een bepaald diersoort niet of helemaal niks (mijn vriend vond een baardagaam en vissen niet knuffelbaar en maar niks)

Hij vind dieren super maar wou geen honden haar in huis andere compromie is dat ik dus iedere dag stofzuig

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:24

Ik lees niet dat jullie een echte liefdes relatie hadden, dus dat kan een behoorlijk verschil maken. Als mijn man geen dieren in huis zou willen, maar verliefd is op mij, van me houdt etc, zou hij daar toch in toegeven uit liefde.
En volgens mij zijn het vaak de mannen met weerstand, die vervolgens met het dier op de bank liggen.

Nu had mij man thuis katten en wij hadden honden, katten, paarden, knaagdieren en volgels, dus ik heb er niet eens over nagedacht.

Wij hebben altijd dieren en ik ben ook altijd wat onbetrouwbaar geweest qua hoeveelheid en nam dus weleens wat mee, of sleurde mijn man ergens mee naartoe om dieren op te halen......
Dat (probeer ik ) doe ik niet meer. Mijn man probeert weleens een grens aan te geven, maar ziet ook wel dat het een hopeloze zaak is en geeft ook vaak toch toe. Ook qua op de bank, het bed liggen, shet in huis ( per ongeluk natuurlijk ) varken die schuur sloopt etc.

Ik denk echt dat je over alles moet praten in een relatie. Ik snap heel goed dat iemand geen dieren in huis wil. Ik baal ook weleens van hun haren, een lucht, zand etc
Maar het kan niet zo zijn, dat de 1 nee zegt en de ander zich daar maar bij neer moet leggen zonder enkel gesprek of begrip.

Aan de andere kant; Je hebt nu dus ook al even geen huisdieren? Dan snap ik eigenlijk het probleem niet zo? Je wil graag dieren, maar hebt ze niet, omdat het niet kan.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 02:20

Ik heb ook gelijk aan het begin van de relatie gezegd dat ik dieren om mij heen moet hebben, en als hij dat niet wilde ik geen relatie met hem wilde beginnen. Ondertussen hebben we 8 honden en 8 katten <3 en nog wat andere dieren.

Hij moppert wel eens van nou is het genoeg, maar toen een paar maand geleden een vriendin aan kwam dat ze niet meer voor haar kat kon zorgen, was hij degene die zei haar die kat maar op, die kan hier wel komen wonen :+

Dus ja een hele gezellige beestenbende èn een kerel :o denk dat dit niet DE persoon voor jou is

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 02:46

Ik zou weggaan.