Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anjali schreef:@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.
Kinke schreef:Cayenne schreef:Hebben jullie uberhaupt een relatie als vriend en vriendin? Aangezien je zegt dat je 20 jaar bevriend bent met hem maar het nergens hebt over een relatie.
Vroeg ik me ook af. Je wekt niet de indruk dat je het erg vindt dat het niks is geworden
Shae schreef:In dat geval had ik denk ik vooral geweigerd op het punt dat ik geen zuster zou willen zijn voor iemand. Op zich bijzonder moment om iemand ten huwelijk te vragen (waar je geen relatie mee hebt).
Shae schreef:In dat geval had ik denk ik vooral geweigerd op het punt dat ik geen zuster zou willen zijn voor iemand. Op zich bijzonder moment om iemand ten huwelijk te vragen (waar je geen relatie mee hebt).
bigone schreef:Heftig Anjali maar dan was hij dus op zoek naar iemand die hem zo lang mogelijk uit het verzorgingstehuis kon houden. Klinkt hard en jammer dat nu blijkbaar van zijn kant de vriendschap over is.
Cayenne schreef:Maar overweeg je het aanzoek serieus als hij wel dieren had gewild?
Cayenne schreef:Maar overweeg je het aanzoek serieus als hij wel dieren had gewild?
Knert schreef:Nou ja had vroeger veel dieren in huis.
Nu een partner die absoluuuut geen dieren in huis wil en helemaal geen katten.
Voordeel is wel dat we nu zo’n 160 erfdieren hebben. Exclusief 60 logeeschaapjes. Hond mag ook niet naar binnen.
Dus ik vind het prima om hierin toe te geven.
Bovendien is het heerlijk om eens zonder dierenharen op de bank te kunnen zitten.
Dus inmiddels ben ik het er zelfs mee eens.
In jouw geval TS zou ik voor je eigen gevoel volgen.. en ik lees in je berichten dat je liever voor een beestenboel gaat.
Shae schreef:anjali schreef:@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.
Was hij wel je partner dan?
Ik vind het ook wel belangrijk dat zulke dingen matchen. Ik zou bijvoorbeeld voor geen goud een hond willen. Ik ga echt niet in de regen met een beest lopen dat buiten moet poepen en plassen. Ik zou dus om te beginnen nooit een serieuze relatie met iemand aangaan die persé een hond wil.
senna21 schreef:Shae schreef:In dat geval had ik denk ik vooral geweigerd op het punt dat ik geen zuster zou willen zijn voor iemand. Op zich bijzonder moment om iemand ten huwelijk te vragen (waar je geen relatie mee hebt).
Iedereen is vrij om op eigen manier, met wederzijds respect, een passende relatievorm te kiezen.
Daar gaan anderen niet over.