Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Voor mensen die moeite hebben met zelf knippen... Neem een effileerschaar ipv een gewone schaar en je zal zien dat het best goed komt. Gewoon ontspannen en relaxt, eventueel in etappes lekker doen
Simbaa schreef:Nou ik ben ondertussen zelf aan de slag gegaan. Het resultaat is uhmmm tjaaa, happig
Efileerschaar had ik niet, wel een tondeuse... Ik heb vooral het haar bij zijn poten en broek met de richting meegeschoren en daarna wat bij geknipt.
Vast niet hoe het hoort en niet gewassen van te voren, maar na 19 jan kunnen er wel herstelwerkzaamheden plaats vinden.
Alleen de buik moet nog, maar daar ben ik na het ongeluk van vorige keer wel huiverig voor.
mvermeulen1 schreef:Simbaa schreef:Nou ik ben ondertussen zelf aan de slag gegaan. Het resultaat is uhmmm tjaaa, happig
Efileerschaar had ik niet, wel een tondeuse... Ik heb vooral het haar bij zijn poten en broek met de richting meegeschoren en daarna wat bij geknipt.
Vast niet hoe het hoort en niet gewassen van te voren, maar na 19 jan kunnen er wel herstelwerkzaamheden plaats vinden.
Alleen de buik moet nog, maar daar ben ik na het ongeluk van vorige keer wel huiverig voor.
Ik heb er denk overheen gelezen. Maar wat voor hond heb je? welk ras?
mvermeulen1 schreef:dierenfan schreef:Voor mensen die moeite hebben met zelf knippen... Neem een effileerschaar ipv een gewone schaar en je zal zien dat het best goed komt. Gewoon ontspannen en relaxt, eventueel in etappes lekker doen
Nou je schrijft het wel heel simpel.. effe de effileer schaar erdoor en hup het is klaar. Maar zo is het niet. Ik als trimster gaat pas met (effileer) schaar aan de slag als de hond schoon en helemaal uit geblazen is. Ik heb een diploma en heb 1,5 stage gelopen om dit mooie vak te leren en nog steeds na bijna 15 jaar trimmen leer ik bij door middel van workshops en rastypische cursussen te volgen.
Je kan als eigenaar doormiddel van een effileer schaar idd klitten eruit knippen MAAR ik heb heb ook nog vaker gezien dat het flink fout kan gaan met alle gevolgen van dien. Dus voorzichtigheid is geboden.
Cynthia82 schreef:karuna schreef:Kan het te maken hebben met virus die mogelijk in hondenvacht kan blijven hangen en kan zorgen voor besmetting? Dan zou sluiting logisch zijn. En het voorkomt meerdere contacten per dag door de trimster. Hoe zuur ook ergens begrijp ik het wel. Alleen erg onhandig voor honden die het wel nodig hebben. Moet de baas toch maar zelf een corona kapsel geven aan de hond met een tondeuze?
Sorry, maar ik begrijp niet waarom trimsalons dicht moeten en dierenwinkels open mogen blijven. Voer kan je online kopen. Een vacht die vervilt en pijn gaat doen, kan je niet online oplossen.
SweetVanille schreef:1 waarbij je imo ver weg van de tondeuse moet blijven.
Een Aussie![]()
![]()
Zonde
IMJ schreef:Nee.. en je kunt het zelf ook wegknippen.. iedereen kan toch wel voorzichtig doen? Mooi is anders maar oké.
Ik heb 2 katten..1 is altijd knooplijst de ander vervilt razendsnel. Ik knip al jaren knopen weg.. bij de hond is het makkelijker kan ik je vertellen.. maar die kam ik vaker en ik blaas hem. Scheelt ook
SimoneeM schreef:IMJ schreef:Nee.. en je kunt het zelf ook wegknippen.. iedereen kan toch wel voorzichtig doen? Mooi is anders maar oké.
Ik heb 2 katten..1 is altijd knooplijst de ander vervilt razendsnel. Ik knip al jaren knopen weg.. bij de hond is het makkelijker kan ik je vertellen.. maar die kam ik vaker en ik blaas hem. Scheelt ook
Knopen kun je soms knippen maar heel veel katten klitten heel dicht op de huid en daar moet je imo niet willen komen met een schaar. Tondeuse zou wel kunnen.
Maar niet iedereen kan dit goed zelf en heel veel katten zijn lastig te trimmen.