Epilepsie bij honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 13:07

Avelienvd schreef:
Even ego post.
Balder blijft aanvallen krijgen. Om 1030 krijgt hij zijn rust.
Ben er kapot van maar dit is voor hem geen leven.

Ach nee, wat verschrikkelijk :(

Inmiddels is hij er niet meer denk ik. Hopelijk is hij rustig gegaan?
Heel veel sterkte, dit is zo oneerlijk! :knuffel:

Twee dagen na mijn vorige post, raakte Purdey bewusteloos. Ik heb direct mijn dierenarts gebeld en gezegd dat het klaar was, dat we haar lieten gaan.
Ik kon een uur later komen...
Maar ons dametje kwam bij en was ineens heel helder. Ja wat doe je dan??
Gecheckt door de dierenarts en haar functie-reacties waren goed. Dus hip weer mee naar huis.
En toen begon ze te spelen!
Sindsdien is ze op gekrabbeld.
Ze is wel iets anders dan voorheen en niet geheel zindelijk meer, maar het gaat goed! Ze is weer vrolijk en happy.
Ze krijgt geen brokken meer ivm het zetmeel en de granen, dus ze staat nu op vers vlees. Daar heb ik hele goede dingen over gelezen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 13:10

XxLiEsJuHhxX schreef:
het hondje van mijn ouders heeft ook epeleptie. Zij krijgt er ook medicatie voor, ik weet het merk niet meer maar ze kreeg op het begin om het onder controle te krijgen 1 pil 2x per dag. Ze wilde dat later afbouwen naar een half 2x per dag maar toen kwamen de aanvallen terug.

Mijn moeder heeft haar ook een tijdje rescue remedy gegeven, dit leek bij haar goed te werken.

Het hondje van mijn ouders is ook erg gevoelig voor stress, dit proberen zij dus een beetje te voorkomen.

Kwa het op bed slapen, ben er wel voorzichtig mee dat als ze een aanval krijgt ze er niet vanaf valt.

Het afbouwen van medicijnen is heel tricky merk ik. Purdey moet straks ook afbouwen met haar oude medicijnen. Maar voorlopig echt nog niet.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:13

TheWelsh schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
het hondje van mijn ouders heeft ook epeleptie. Zij krijgt er ook medicatie voor, ik weet het merk niet meer maar ze kreeg op het begin om het onder controle te krijgen 1 pil 2x per dag. Ze wilde dat later afbouwen naar een half 2x per dag maar toen kwamen de aanvallen terug.

Mijn moeder heeft haar ook een tijdje rescue remedy gegeven, dit leek bij haar goed te werken.

Het hondje van mijn ouders is ook erg gevoelig voor stress, dit proberen zij dus een beetje te voorkomen.

Kwa het op bed slapen, ben er wel voorzichtig mee dat als ze een aanval krijgt ze er niet vanaf valt.

Het afbouwen van medicijnen is heel tricky merk ik. Purdey moet straks ook afbouwen met haar oude medicijnen. Maar voorlopig echt nog niet.

Het hondje van mijn ouders blijft op die hogere dosering, verlagen durven ze niet meer.
Zij is trouwens ook iets minder zindelijk geworden en is duidelijk slapper geworden in haar achterhand.

Wat een fijn nieuws wel dat ze zo op krabbelt!

Valerie_V

Re: Epilepsie bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:09

Onze weimaraner heeft ook epilepsie, hij is nu bijna 9 jaar en heeft vorig jaar zijn eerste aanval gehad. Uit het bloedonderzoek is helemaal niks gekomen.
We merken dat stress bij hem echt een trigger is en vooral als hij te weinig rust/slaap krijgt op een dag.
Ook zijn we begonnen met acupunctuur, dit werkt echt perfect voor hem! Hij heeft sinds we daarmee begonnen zijn geen aanval meer gehad.
Medicatie krijgt hij verder niet

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:39

Mijn vriendin heeft uiteindelijk haar hondje op 5jarige leeftijd moeten laten inslapen. Wat ik zo frappant vond is dat ze haast haar klok kon zetten op wanneer de volgende aanval zou komen. Dat was om de 4 weken en dan kreeg hij 2 à 3 dagen lang regelmatig aanvallen. Dan was het weer voorbij voor 4 weken. Maar helaas dus ook veel te jong moeten laten gaan.

Ik heb nog nooit gehoord van acupunctuur als behandeling voor epilepsie. Kan je daar wat meer over vertellen? Tenminste indien TS hiermee akkoord gaat.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 18:27

Ja tuurlijk ik ben ook benieuwd naar de accupunctuur !

De klok erop gelijk zetten herken ik wel van de cluster aanvallen. Niet kwa weken maar bij Purdey was het in zo'n cluster precies om de 3 uur. Zo bizar!

Voor alsnog (even afkloppen) is het hier rustig. Purdey is wel echt gecrasht in haar hersenen want ze is gewoon weer puppy.
Afgelopen vrijdag is ze samen met haar broer 6 jaar geworden. Dat hadden we een paar weken geleden niet gedacht!!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:45

Ik had op internet gelezen dat acupunctuur kan helpen bij epilepsie. Hoe het echt precies werkt durf ik niet te zeggen maar door het aanprikken van verschillende punten kunnen de aanvallen worden voorkomen/verminderd.
Onze hond heeft sinds de eerste behandelingen geen aanvallen meer gehad!
Ik ga naar Willeke Nederhof in Dalfsen echt een aanrader.
Zij gaf ook aan dat koolhydraatrijke voeding ook kan zorgen voor een verhoogde kans op een aanval

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 23:21

Wat goed dat de acupunctuur zo heeft geholpen!
Purdey krijgt nu inderdaad ook koolhydraatarm sinds dat het zo fout ging.
Alleen mijn man en ik moeten er nog een beetje aan wennen. Ze was een typisch gevalletje "beter verwend dan verwaarloosd" zeg maar :o
Na het eten krijgen zij en haar broer altijd de borden en nu hadden we afgelopen donderdagavond warme perziken op.
Daar zit natuurlijk nogal wat suiker in. Zo dom, gewoon gegeven! |o
Een uur later had Purdey een toeval -O-
Gelukkig geen hele grote en ze was snel weer haar oude nieuwe puppy zelf. Maar het was wel een nare les voor ons!