Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:31

Wij hebben vroeger thuis onze hond iets onbewust aangeleerd, maar daarna gecultiveerd omdat we het grappig vonden. Als we met hem stoeiden, maakten we zo'n ksssss-geluid, dan ging hij grommen en blaffen.

Mijn broer had een vriend die nogal een fanatieke voetbalgek was. Wij geven niks om voetbal maar komen oorspronkelijk uit Rotterdam, dus om die vriend wat te stangen, waren wij voor Feijenoord omdat hij voor Ajax was. En waar wij op een bepaald moment achter kwamen, was dat de hond ook op de kssss klank van Ajax reageerde. Dus zelfs de hond was voor Feijenoord, als we dat zeiden ging hij kwispelen! Maar zeiden we Ajax, was het grommen en blaffen :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:37

Mia is autistisch :') elke dag hetzelfde routine.
Dat betekent ook, om half elf staat ze naast me te drammen, dat ze op bed moet.
Hoe koud de bijkeuken ook is! Nee! Mevrouw moet naar de bijkeuken!!

Rio heeft geleerd dat als hij iets uitspookt wat hij echt niet mag doen en ik m boos aankijk, hij direct boven in de krabpaal gaat liggen en doen alsof hij slaapt.

Heb in het verleden geroepen "drie treden omhoog! Op je plank!"

De vissen herkennen de witte snijplank. Die worden helemaal wild van aardappelen en gekookte sperziebonen :') echt hilarisch om te zien! Je zou bijna zeggen dat ze kwispelen! Ja! Goudvissen!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:45

Wat een leuk topic :D!

Mijn hond heeft ook zo haar (on)gewoonten. Na elke ronde staat ze al kwispelend in de keuken voor een lekker koekje, zo ook als ze 's avonds na haar laatste ronde in haar bench moet. Ze weet niet hoe vlug ze na het uitlaten die bench in moet om daar vervolgens kaarsrecht zit te wachten totdat wij komen met een koekje.

Als ze in de winter in de tuin is en ze wilt naar binnen blaft ze één keer en weet ze dat wij vervolgens de deur voor haar opendoen. Na een kwartier wil ze weer naar buiten en blaft ze na een tijdje wéér. In de zomer kan ze uren buiten rond dwarrelen.

''Kijk, poesje!'' en vervolgens vliegt madame de halve woonkamer door om een poes voor het raam te kunnen zien.

Ze mag sinds kort los lopen als wij haar uitlaten, voorheen durfde wij dit niet ivm wegrennen, maar ze blijft nu op de één of andere manier heel dicht bij ons en houdt ons continu in de gaten. We hebben haar geleerd om een snoepje te geven als ze losloopt, zodat als we haar roepen ze een beloning krijgt en ze hopelijk dicht bij ons blijft. Gevolg: tijdens een wandeling (als ze losloopt) komt ze gemiddeld tien keer naar je toe rennen voor een snoepje.

Als ik zeg: ''tandjespoetsen'', dan weet ze niet hoe vlug ze weg moet rennen en zich verstopt. Ze heeft een hekel aan haar tandenpoetsen en vindt het ook echt heel vies. Als ik klaar ben houd ik de tandenborstel voor haar snuit en geeft ze er op het laatst altijd een likje aan :')

En verder natuurlijk, je jas aandoen (ik mag mee naar buiten met het baasje :)*)
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 09-12-20 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:47

Oh heerlijk dit!

Mijn hond hoort wanneer ik welke groente snijd. Bij degene die hij lust, staat hij dan gelijk in de keuken en anders niet. Hij weet ook het verschil tussen koffie zetten en cappuccino maken. Is het cappuccino, dat staat hij klaar voor een beetje melkschuim.
Bij mijn moeder gelden volgens de hond ook andere regels. Daar mag je in de vaatwasser duiken als die wordt ingeruimd. In zijn hoofd geldt dat ook als mijn moeder bij mij is. Hij doet het nooit als zij niet bij mij is.
Blikjes die open gaan, zijn ook een signaal om vooral naar de keuken te komen. Wie weet is het wel iets lekkers, zoals tonijn. Beetje jammer als het dan iets heel anders blijkt te zijn.
Hij krijgt voor het slapen altijd wat brokjes nog. Als ik die vergeet, kijkt hij me echt heel verbouwereerd aan.

En als hij vindt dat hij ergens bij moet zijn, gaat hij zeuren: voor je zitten en neuriën (en ja, dat klinkt net als een mens die neuriet). Vorige week besloot hij dat de bank niet de goede plek was en zijn kussen ook niet, want hij wilde erbij zijn toen ik zat te werken. Hij heeft net zo lang zitten neuriën tot ik de stoel naast mij opzij schoof en daar heeft hij de hele ochtend liggen slapen.

Zo dom zijn ze niet he :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:50

Thee=iets lekkers. Dus zodra de waterkoker aan ging stond de hond ook bij me in de keuken. Heb dat heel lang gemist toen hij overleden was.

Ik heb vroeger cavia's gehad. Die reageerden op geknisper van zakjes, de koelkastdeur die open ging...dat ging altijd gepaard met een hoop gepiep. Hun groenvoer kwam namelijk vaak uit een plastic zakje...of uit de koelkast. Dat snappen ze snel genoeg.

Ik heb pas op de hond van mijn ouders gepast. De eerste nacht heeft ze de hele nacht onderaan de trap liggen piepen. Heel irritant. O zei mijn moeder, ben je denk ik vergeten te zeggen dat ze voor wij gaan slapen nog iets lekker krijgt :+

MarlindeRooz

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:56

Als het medicijnenkastje opengaat bij mijn ouders staat de hond te schooien. Daar ligt namelijk haar pijnstilling die ze ziet als koekjes. :7
Heel apart een bedelende hond als je een paracetamol of een pleister pakt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:56

Bij mijn oude huis was de schuilstal van de paarden schuin onder ons slaapkamerraam.
Ze hadden al snel door dat als de wekker ging, dat ik de dag altijd begon met het verzorgen van de dieren.
Dus stond het raam open en ging de wekker, dan reageerden ze daar altijd op met gehinnik of uh-huh-huh.
Zo lekker wakker worden. <3

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:12

Oh, ja... nu ik toch thuis aan het werk ben schiet me nog wat te binnen. Mijn vogeltje (Forpus) vliegt gelijk naar mij toe als hij ziet als ik mijn ontbijtshake klaarmaak in de keuken. Hij weet dat hij dan altijd een beetje shake mag proeven uit de fles, omdat daar allemaal lekkere dingen in zitten als melk, aardbei eiwitpoeder, oats en lijnzaad. Heerlijk vindt 'ie het om te proeven <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:13

Niet helemaal onbedoeld, maar als ik de nagels van mijn katten had geknipt kregen ze altijd een snoepje. Als ik nu het nagelknippertje pak en zo'n knipgeluidje er mee maak begint 1 van mijn katten al blij te miauwen en dralen om werkt prima mee met nagels knippen omdat ze weet dat ze wat lekkers krijgt.
Ze doet het alleen ook als ik mijn eigen nagels ga knippen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:32

Van de week trok ik een blik ham open. En spontaan alle katten naast me. Terwijl ze van ons eigenlijk nooit blikvoer krijgen. Maar vaak wel een stukje ham. T viel alleen erg op omdat we al heel lang zulke blikken niet gehad hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:35

Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat mijn honden nooit extras krijgen :=

Heb wel een vreselijk intelligente hond die aan het kattenluik kleppert als ze naar binnen of buiten wil.
Ze rent ook naar de keuken als de combi oven piept, want wij gaan dan blij naar de keuken dus dan moet je mee. Heel handig als je het zelf niet hoort :+
Ze eisen wel beide aandacht door hun neus onder je hand te steken of pootjes te geven. Dat is eigenlijk niet handig maar wel enorm schattig :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:42

Mijn kat komt áltijd als ik heb gedoucht in de badkamer om te knuffelen. Ooit begonnen toen ik een keer doucheschuim had wat ie geweldig vond, maar nu komt ie standaard mee de badkamer in en gaat ie keihard mauwen tot ik bij m op de grond kom zitten zodat ie op schoot kan :')
En hij zit dus nooit op schoot, enkel in de badkamer :Y)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:44

Oh ja, slagroom inderdaad :') Onze katten vroeger, als ze de dop van de slagroombus af hoorden gaan, of als er met de slagroom werd geschud, kwamen ze alle 4 aanrennen. Volgens mij hoorden ze dat een kilometer verderop nog :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:48

Ik niet maar de vorige eigenaar wel.

Ik vanmorgen onder de douche.
Hoor wat gerommel aan de badkamerdeur.
Nee, die deur zit dicht met een reden! Ga weg! _-:(
Nog meer gerommel.
Deur gaat open.
Poes stapt binnen.
Begint te rommelen aan de deur van de douchecabine.
Oké oké, kom dan maar :roll:
Poes zit helemaal tevreden mee onder de douche om waterdruppels te vangen en warm water te drinken ^)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:54

Ik heb mijn kat als kitten geleerd kusjes te geven als ik een kusgeluid maakte. Dom. Als hij nu bij mij op schoot springt moet hij kusjes. Altijd. Continu. Hij kan niet normaal op m'n schoot liggen, hij staat met z'n hoofd voor mijn hoofd en als ik hem wegduw is ie er met een paar seconden weer. Doet ie alleen bij mij. Niet bij m'n vriend of broer of moeder.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:09

Ooit met pasen vond ik het wel grappig om van de papiertjes van paaseieren propjes te maken en voor de kat weg te gooien. Ze kwam ze dan ook terug brengen. Ze vind dat alleen zo leuk dat als je ook maar iets pakt wat op aluminium folie lijkt ze al meteen komt om te spelen :')

En met het woord "vleesje" houd ze niet meer op met mauwen tot ze natvoer gehad heeft. Natvoer krijgt ze alleen in het weekend en een half zakje per dag. Eerste dag komt het zakje uit de voorraadkast en de tweede dag uit de koelkast. Dat weet ze ook echt precies, want ze gaat me altijd voor om te vertellen waar het vandaan moet komen >;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:14

Onze hond mag op de bank en vindt het heerlijk om op mijn warm fleece kleedje te komen liggen als ik opsta. En wanneer ik dan terug kom zeg ik "pas op" en gaat ze heel zielig, half kruipend naar de andere kant van de bank :')

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:19

Hilarisch topic!

Onze hondjes vroeger bij mijn ouders moesten altijd op hun plaats als wij gingen eten. Zodra we de tafel gingen dekken sprongen ze op de bank en sliepen. Aan het einde deden we altijd een gebed en die eindigt op, jawel, amen.
Resultaat is dat de honden dan van de bank kwamen. Mochten we dan een keertje niet bidden, kwamen ze met geen mogelijkheid van de bak af, tenzij we even 'amen' riepen :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:20

Wij hadden vroeger een duitse staande hond die liep deels los op het erf (en bleef ook op t erf). Ze ging nog wel eens blaffen als er mensen voorbij kwamen maar dat hadden we haar wel grotendeels afgeleerd. Alleen als er klootschieters voorbij liepen dan ging die hond altijd vol af. Overigens ook wild kwispelend want ze was een allemansvriend, maar ik kan me voorstellen dat als ze een bal bij ons voor uit de sloot moesten vissen dat wellicht niet altijd prettig was. Wij vonden het wel een klein beetje grappig en daardoor hebben we dat haar dus blijkbaar ook nooit afgeleerd. Hond is inmiddels 10 jaar dood denk ik, dus t is al wel even geleden. Eigenlijk best onaardig :+

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:20

Veel een van de katten verbind heel snel dingen aan elkaar. Zo reageren ze op de kast waar hun eten inzit behalve in de ochtend want ze weet dat het dan maar brokjes zijn. Ze reageerd erop als je gebakbordjes pakt (geen van de andere borden in dezelfde kast) want daar zitten vaak dingen met slagroom op. Ook als je in een mok roerd wanr daar zit vaak warme choco met slagroom in. Ze kennen het woord eten? Ook perfect. Ik zit savond ook vaak achter mijn laptop of switch en als ik mijn oortjes eruit trek reageren ze daar ook op want dan is het vaak etenstijd. En ze hebben dit jaar een advents kalender met koekjes en het geluid van een vakje open maken is ze ook al bekend :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:27

Mijn katten reageren eigenlijk alleen op als ik een blikje opentrek. Maakt niet uit of het hun voer is of iets dat in mijn avondeten gaat :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:29

Als ik iets van stof optil of voor hou bij mij paard in de buurt en ze heeft het koud, dan kruipt ze erin. Dat geldt voor dekens, dekjes, mijn jas... :+
Dan komt er dus opeens een hoofd mee onder je arm als je je jas aan doet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:34

Kleine dame hier, pan pakken en laatje open dan weet ze heel zeker dat ze aardappelschil krijgt. Alleen meest schil ik geen aardappelen. :(:)

Een heb ik niet zelf aangeleerd maar iemand anders. Een keer hebben ze wat lekkers gehad na het uitlaten in de auto. Een keer :P resultaat nu na twee jaar in de auto gaan is kwijlen en bek aflikken :~

En een is gewoon sneu :(:) mijn witte herder heeft een probleem gehad met een ontstoken kringspier arm dier. %) dat moest met zinkzalf behandeld worden. De routine was plastic zakje pakken, zinkzalf erop en smeren. Niet prettig maar noodzakelijk. Alleen 9 jaar later krimpt hij nog in elkaar en glibbert weg bang als ik een plastic zakje pak. Of als ik zijn billen wil kammen. Gewoon zo zielig ;(

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:44

Och sneu is dat he Karuna.

Wij hadden bij onze hond (dezelfde als t vorige bericht) stroomdraad om t erf heen zodat ze niet zou ontsnappen. We hadden haar toen een keer afgespoeld met de tuinslang en vervolgens is ze dus nat tegen t draad geklapt, die hond is altijd bang gebleven voor de tuinslang (gelukkig ook voor t draad).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:46

Hier de kat bewust getraind dat als we aan de krabpaal ritselen ze erop klimt, en dan krijgt ze een snoepje.

De kat heeft dat omgevormd tot "als ik op de paal klim krijg ik lekkers". Dus nu bedelt ze door op de paal te klimmen en zielig te kijken. Ik vind dat wel grappig dus geef haar wel vaak een snoepje dan. Heeft ze toch mooi mij getraind ipv andersom :D .

Afbeelding

Oh en ze reageert op het woord honger. Als ik avond eten ga pakken kijkt ze vaak ook zielig en dan zei ik soms "heb je zo'n honger?". Nu wordt ze helemaal wild als iemand het wordt honger zegt }:0 .