Hannanas schreef:Kost die bloedtest om cushing te checken zoveel geld?
nee. De medicatie wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:_xManadisx_ schreef:NOOIT water inperken. NOOIT!!!
Ik verwacht morgen datbze bloed gaan nemen voor suiker en lever en nieren. Cushing moet met urine over 3 dagen gespreid getest. Kun je morgenochtend vast opvangen, vast tijdstip. In koelkast bewaren. Niet in jampotje. Hond ziet er zeer zeker uit als cushing patiënt
Mijn hond heeft ook vaak geen water in de nacht. Al 2,5 jaar niet. Merk er niet veel van.
Als ik een paar uur van huis ben en hij zit in de bench heeft hij ook geen water.
Dus als een hond extreem veel gaat drinken, dan kan het vast geen kwaad om water te beperken, als in geen liters water laten drinken maar op regelmatige tijdstippen een kleine hoeveelheid water aanbieden.
future_vet schreef:Ik snap t niet zo goed TS. Gister ochtend zei je als die cushing heeft dan laat je m inslapen en nu is hij er nog niet op getest want zo ziek is is niet. Ik had idd terwijl ze toch al bloed tapte meteen voor cushing laten tappen. Nu mag je 2x consult gaan betalen wss. Al uitslag van de urine?
future_vet schreef:Oh excuus hoor. Ik probeer alleen met je mee te denken.
Ik had gemist dat urine ook werd opgestuurd.
Vaak wordt er op de praktijk al snel even een onderzoekje gedaan zodat je bijvoorbeeld kan weten of er bloed, eiwitten of suikers in zitten.
Maar blijkbaar heeft jouw dierenarts geen urinesticks in huis.
idylle schreef:Oh Koenlover, kan me voorstellen dat dat frustrerend is! En kan me ook voorstellen dat als het alleen het plassen in huis is je je hond daarom niet in laat slapen, zou ik ook niet doen. Denk trouwens ook niet dat er een dierenarts is die dat wel zou doen (even hardop gedacht)? Wat ik van mij DA begreep wordt het via urine getest, je moet dan 3 dagen achter elkaar ochtend urine inleveren heb ik gelezen. Of het ook via bloed kan, durf ik niet te zeggen...