Wat kan mijn hond hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:59

Hannanas schreef:
Kost die bloedtest om cushing te checken zoveel geld?

nee. De medicatie wel.

dierenfan

Re: Wat kan mijn hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:35

Cholodin helpt onze husky enorm met plas op te kunnen houden en terug plezier in het leven te hebben. Misschien ook een idee hem daarmee te ondersteunen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:39

mvdende schreef:
_xManadisx_ schreef:
NOOIT water inperken. NOOIT!!!

Ik verwacht morgen datbze bloed gaan nemen voor suiker en lever en nieren. Cushing moet met urine over 3 dagen gespreid getest. Kun je morgenochtend vast opvangen, vast tijdstip. In koelkast bewaren. Niet in jampotje. Hond ziet er zeer zeker uit als cushing patiënt

Mijn hond heeft ook vaak geen water in de nacht. Al 2,5 jaar niet. Merk er niet veel van.

Als ik een paar uur van huis ben en hij zit in de bench heeft hij ook geen water.

Dus als een hond extreem veel gaat drinken, dan kan het vast geen kwaad om water te beperken, als in geen liters water laten drinken maar op regelmatige tijdstippen een kleine hoeveelheid water aanbieden.

Stel dat een hond zoveel drinkt ivm nier problemen en je beperkt hem in water dan vergiftigd hij zich gewoon. Dus nooit zo simpel denken over water beperken. Honden kunnen best paar uur zonder water en mensen ook maar je moet uiteindelijk elke dag je water behoefte volledig kunnen voorzien. Echt hoor want te kort aan vocht in je lichaam kan gewoon je dood worden. Dat geldt voor alle levende wezens.

Overigens teveel vocht in je lichaam is net zo dodelijk. Daarom ben ik erg tegen water beperking want vaak kweek je met water beperking ook nog eens een water obsessie

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:50

Ik snap t niet zo goed TS. Gister ochtend zei je als die cushing heeft dan laat je m inslapen en nu is hij er nog niet op getest want zo ziek is is niet. Ik had idd terwijl ze toch al bloed tapte meteen voor cushing laten tappen. Nu mag je 2x consult gaan betalen wss. Al uitslag van de urine?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:34

future_vet schreef:
Ik snap t niet zo goed TS. Gister ochtend zei je als die cushing heeft dan laat je m inslapen en nu is hij er nog niet op getest want zo ziek is is niet. Ik had idd terwijl ze toch al bloed tapte meteen voor cushing laten tappen. Nu mag je 2x consult gaan betalen wss. Al uitslag van de urine?

Je trekt alles een beetje uit z'n verband. Ik zal het nog eens uitleggen. Mocht hij idd cushing hebben, ja dan laten we hem hoogstwaarschijnlijk gaan. Waarom dit is, ga ik niet uitleggen, maar daar hebben we zo onze reden voor.

Verder ben ik geen dierenarts. Ik weet dus niet hoe een hond erop getest kan worden. Wat ik van de dierenarts begreep moest deze test speciaal besteld worden en moest hij dan meerdere dagen urine inleveren. Dus dat was nu ook niet mogelijk geweest omdat ze de test niet standaard in huis hebben.

Verder heb ik ook aangegeven dat de urine wordt opgestuurd voor onderzoek en dat ik daarvan maandag of dinsdag de uitslag waarschijnlijk van zal hebben, dus begrijp niet zo goed waarom je hier naar vraagt, antwoord is dus iig nee, heb nog geen uitslag.

Over de kosten van het consult hoef jij je niet druk te maken toch? Die opmerking snap ik dan ook niet zo goed.

Ohja, we gingen in eerste instantie naar de dierenarts omdat hij 3x in huis geplast heeft de laatste weken, niet omdat hij zo ziek oogt.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:36

Oh excuus hoor. Ik probeer alleen met je mee te denken.

Ik had gemist dat urine ook werd opgestuurd.
Vaak wordt er op de praktijk al snel even een onderzoekje gedaan zodat je bijvoorbeeld kan weten of er bloed, eiwitten of suikers in zitten.
Maar blijkbaar heeft jouw dierenarts geen urinesticks in huis.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:52

future_vet schreef:
Oh excuus hoor. Ik probeer alleen met je mee te denken.

Ik had gemist dat urine ook werd opgestuurd.
Vaak wordt er op de praktijk al snel even een onderzoekje gedaan zodat je bijvoorbeeld kan weten of er bloed, eiwitten of suikers in zitten.
Maar blijkbaar heeft jouw dierenarts geen urinesticks in huis.

Je bericht kwam wat belerend en aanvallend over. Maar fijn dat het niet zo bedoeld was. Waarschijnlijk omdat het om de hond gaat die al 11 jaar bij ons woont, vat ik alles wat sneller niet zo lief op. Sorry daarvoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:29

Dierenfan ben het met je eens dat je nooit zomaar water moet beperken, maar het kan wel voorgeschreven worden bij hartklachten.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:07

Nikass schreef:
Dierenfan ben het met je eens dat je nooit zomaar water moet beperken, maar het kan wel voorgeschreven worden bij hartklachten.

Waar haal je dat vandaan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:31

Ik weet dat een vochtbeperking bij mensen wel gebruikelijk is bij hartproblemen maar ook bij andere dingen die vooral met nieren te maken hebben.
Alleen vocht beperking of drinken weg halen zit voor mij een verschil in.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:27

Bizar. Ik zit met precies hetzelfde probleem met mijn vijftienjarige teef. Alleen is het bij mij langzaamaan over de afgelopen maanden geëscaleerd naar 3 a 4 keer per dag binnen plassen en ik wordt er knettergek van. De hond is verder nog oké en blij dus voor mij nog geen reden om er een eind aan te maken maar het plassen drijft me wel tot waanzin. Hier kan ze “s morgens makkelijk 5 uur droog zijn en ‘s middags elke anderhalf uur binnen plassen.

Onze hond is al compleet binnenstebuiten gehaald, uitgebreid bloedonderzoek, urine onderzoek, urine onderzoek van een punctie rechtstreeks uit de blaas, echo van de hele buik. En helemaal niets gevonden :( . De dierenarts weet het ook niet meer en schuift het nu af op dementie waardoor ze vergeet dat ze heeft gedronken en weer gaat drinken. Ik weet niet of cushing met het bloedonderzoek meegenomen kan worden of dat dat altijd via urine onderzoek gaat maar dat is hier volgens mij niet onderzocht. Zeker iets om achteraan te gaan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 10:14

Oh Koenlover, kan me voorstellen dat dat frustrerend is! En kan me ook voorstellen dat als het alleen het plassen in huis is je je hond daarom niet in laat slapen, zou ik ook niet doen. Denk trouwens ook niet dat er een dierenarts is die dat wel zou doen (even hardop gedacht)? Wat ik van mij DA begreep wordt het via urine getest, je moet dan 3 dagen achter elkaar ochtend urine inleveren heb ik gelezen. Of het ook via bloed kan, durf ik niet te zeggen...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:52

Ook bij onze hond is het via 3 dagen urine getest. Uiteindelijk bleek het bij hem toch van zijn allergieën te komen (maar nog niet eerder zo erg geweest).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 10:14

Net al telefoon gehad van de dierenarts. Uit de urine komt niks bijzonders. Een minimale verhoging op de lever en nieren, maar echt veel te weinig waarbij het een lever of nierziekte zou kunnen zijn. Ook geen blaasontsteking. Bloed was te vet om te kunnen testen, maar daar had ze ook niet echt zorgen om. Ze vermoed nu dus toch cushing. Ze gaat een test bestellen en hoopt dat die deze week nog binnen is. Ben benieuwd.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:24

Idylle ik zag jou topic voorbij komen in de cushing groep ... ik vind het toch apart dat de dierenarts daar niet meteen op getest heeft deze had zelfs meer symptomen dan onze hond. Zij heeft cushing en dit jaar zijn we gestopt met de vetoryl omdat we besloten hadden haar te laten gaan. Helaas kwam daar Corona tussen en zouden we niet eens afscheid mogen nemen dus hadden we besloten haar toch maar op prednison te zetten voor de jeuk want ik heb wel liever dat haar laatste tijd hondwaardig is. Momenteel loopt ze heel vrolijk rond maar we weten dat zo gauw de kuur afgebouwd wordt ze ook weer instort...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 10:41

Ik kwam daar op vrijdag, dus net voor het weekend. Ze hebben de test niet op voorraad, dus had zowiezo niet eerder gekunt als deze week. Maargoed, paar dagen langer wachten maakt ook niet meer uit. Hij loopt hier (achteraf gezien) al veel langer mee, alleen dachten wij dat hij 'gewoon oud' werd. Ik had nog nooit van cushing bij honden gehoord.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:45

idylle schreef:
Oh Koenlover, kan me voorstellen dat dat frustrerend is! En kan me ook voorstellen dat als het alleen het plassen in huis is je je hond daarom niet in laat slapen, zou ik ook niet doen. Denk trouwens ook niet dat er een dierenarts is die dat wel zou doen (even hardop gedacht)? Wat ik van mij DA begreep wordt het via urine getest, je moet dan 3 dagen achter elkaar ochtend urine inleveren heb ik gelezen. Of het ook via bloed kan, durf ik niet te zeggen...

ja, dat kan. Ik heb in elk geval geen urine moeten inleveren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 15:54

Bij onze hond was het bloed te vet werd er gezegd. Misschien daarom via urine? Geen idee, ook niet aan gedacht om te vragen of het ook op een andere manier kon.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 19:04

Yes, de test voor cushing is binnen. Mijn zoon is het ophalen bij de dierenarts, aangezien ik aan het werk ben. Weekend dus testen, ben benieuwd!.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 09:48

Vanmorgen eerste plasje opgevangen. Morgenochtend nog 1 opvangen en dan in 12 uur tijd 3 x tabletten geven, na de laatste tabletten na ongeveer 8 uur zn laatste plasje opvangen en dan kan het op de post naar Utrecht. Ik hoop dat het voor dinsdag 12 uur binnen is, anders bewaren ze het en gaat het met de testronde de week daarop pas mee en ik ben heel slecht in (af)wachten. Maarja, waarschijnlijk is het niet anders, want net 24u de tijd om het via de post daar te krijgen zal wel niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:00

Nou, dat kan ik me voorstellen! Ik zou te ongeduldig zijn en het zelf gaan brengen als ik die mogelijkheid had, denk ik :o Wachten is stom. Goed dat je dit laat onderzoeken :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:22

Als het via de brievenbus is moet dat best lukken. Pakketpost niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:56

Nee inderdaad. Ach, en het moet allemaal ook maar net logistiek mogelijk zijn. Maar ik snap dat een week langer wachten als een eeuwigheid voelt!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 17:34

Gaat via brievenbus idd. Maar betwijfel of het voor 12 uur ook op de juiste afdeling is. Kan me zo voorstellen dat als het maandag in de brievenbus gaat, het dinsdag daar bezorgd wordt bij de receptie ofzo en dar het later die dag pas op de juiste afdeling is ofzo. Naja, hou er gewoon rekening mee dat ik voor eind volgende week niks weet en ivm kerst mss wel langer nog. Dan kan het alleen maar meevallen als het onverhoopt toch eerder is.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:07

Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met dat het bloed te vet is. Ik heb al heel wat bloedonderzoeken van dieren gedaan, maar nog nooit een onderzoek niet kunnen slagen omdat het bloed te vet is? Weet niet wat ze daar precies mee bedoelen.

Ben benieuwd naar de uitslag van de cushing test!