Daphara schreef:Het klopt dat echte bomen giftig voor katten zijn, dus is het verstandig je kat een alternatief te bieden, hier in huis heb ik heel wat Chlorophytum plantjes staan, ook wel graslelie genoemd. Heel veilig voor katten en een beter alternatief dan kattengras, want dat heeft weerhaakjes en kan in de neus/keel holte blijven steken. 2 fokjes van mij hebben in het verleden bij de nieuwe eigenaren al een operatie moeten ondergaan om het weer te verwijderen, dus ik druk kittenkopers altijd op het hart om graslelies in huis te hebben in plaats van kattengras.
Ik koop elk jaar 1 of 2 nieuwe Chlorophytum plantjes erbij, ze zijn bijna niet dood te krijgen, de katten eten er van en ik vergeet ze zo weer eens 4 weken water te geven en nog houden ze het hier zo 5-6 jaar uit met mijn kattenbende en mij.bijna elke plantenbak heeft ze wel en ook Ikea verkoopt ze.
Wauw, dat verklaart een heleboel! Hier een kat die nooit mensen-eten eet en altijd netjes van de planten afbleef. Sinds ik dit jaar een paar graslelie stekjes poog groot te brengen.. iedere keer half afgevroten plantjes.
Ik vreesde voor slakken, maar weet nu zeker dat het toch het kattenbeest moet zijn.