Is het echt zo moeilijk?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:13

Helemaal mee eens dat een EB niet een aanrader is qua gezondheid. De vraag is alleen of de alternatieven, zoals de leavitt bull die als wat gezonder bekend staat (geen idee trouwens of dat ook klopt..) of zoals hierboven genoemd een fransje van hawbucks wel (relatief) snel te vinden is en ook nog voor een lagere prijs. De wachtlijsten zijn overal enorm lang en de prijzen hoog. Ik vrees dat 2500 tegenwoordig vrij normaal is

superpony

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:30

Ik snap dat je de EB leuk vindt, maar wat zoek je?

Welke maat? Wat wil je ermee doen?

Gezien je brede liefde van rassen, zijn er vast ook andere, gezonde honden waar je helemaal gek op wordt.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:54

Eb is lastig

Mijn ouders en ikzelf hebben beide oeb

Hier geen gezondheid problemen. Je moet goed kijken. Deze honden kunnen gevoelig zijn voor allergieën.

Verder is hier al genoeg gemeld over de neus. Wij hebben iets moderner honden.

Hier geen ademhalings problemen bij de honden.

Mijn hond
Afbeelding

Honden van mijn ouders. Grijze is teef bruine is een dekreu.
Met een beetje geluk hebben mijn ouders in januari een nest van deze 2 honden <3

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:00

Wat goed dat je niet het eerste pup ging scoren die je tegen kwam. Dat wilde ik even zeggen.

Is het misschien een idee om naar een jong volwassen hond te gaan kijken?

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 23:11

Jis_ schreef:
Wat goed dat je niet het eerste pup ging scoren die je tegen kwam. Dat wilde ik even zeggen.

Is het misschien een idee om naar een jong volwassen hond te gaan kijken?

Is deze voor mij bedoeld? En zo ja, ik snap hem niet helemaal :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:59

Ik zou toch eens kijken naar een old english. Hier zijn - uit mijn hoofd - dacht ik 6 verschillende lijnen van. Sommige vind ik niet veel gezonder ten opzichte van de originele engelse, maar er zijn een aantal lijnen bij die beduidend betere bouw en snuit hebben. Het lijkt dan wel meteen iets minder op en ze zijn over het algemeen hoger op de poten, maar wel het clowntjes karakter van een bull.
Succes met je zoektocht in ieder geval! Het is nu van welk ras dan ook niet makkelijk om een hond te krijgen, de vraag naar hondjes is extreem hoog. Let ook goed op waar het hondje vandaan komt. Ik heb zelf op mijn werk nu al meerdere diertjes voorbij zien komen die niet helemaal op de nette manier zijn verkocht.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:46

miesnaom schreef:
Liannevh schreef:
Ik weet wel een goede Franse Bulldog fokker die echt al weer meer het oude type Bulldog terug gefokt heeft (dus zonder de hele extreme kenmerken). Natuurlijk is een Fransje wel totaal iets anders als een Engelse en ook een stuk actiever dus ik weet niet of dit precies is wat je zoekt. Maar ik wou de link toch even met je delen.
http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/

Heel erg bedankt! Ik had gehoopt dat er ook zoiets onder de Engelse bull zou zijn.

Dat is er! The Olde English Bulldogge!
Stuk atletischer gebouwd, langere neus (kon gewoon mee naar het strand zomers, hoefde niet bang te zijn dat hij omviel) en gewoon een echt bulletje. Verkijk je niet op hun stugge voorkomen, de Bulletjes zijn zeer sensitief! En dienen echt met positieve hand opgevoed te worden, wil je ze stabiel houden en agressie problemen (voortkomend uit onzekerheid en angst) voorkomen.
Maar dat zul je al wel gewend zijn van de Staff.
Ze snurken, kwijlen en stinken net zo hard als de EB.

Er zijn verschillende types, wij hadden destijds een reutje die een stuk kleiner was dan de OEB teef die de aanschaf van onze reu inspireerde.