Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__elise__ schreef:Hier ook al eens van dit soort geintjes, echt belachelijk. We hadden een hond die weleens een stukje de straat op liep (buitengebied). Mensen namen hond mee (!!), bellen de dierenambulance en wij kunnen €35 afrekenen om het weer op te mogen halen. Terwijl dier amper 200 meter van het erf af isAls je niet afrekent, krijg je het dier gewoon niet terug. Niet grappig als dat meerdere keren gebeurt.
__elise__ schreef:Hier ook al eens van dit soort geintjes, echt belachelijk. We hadden een hond die weleens een stukje de straat op liep (buitengebied). Mensen namen hond mee (!!), bellen de dierenambulance en wij kunnen €35 afrekenen om het weer op te mogen halen. Terwijl dier amper 200 meter van het erf af isAls je niet afrekent, krijg je het dier gewoon niet terug. Niet grappig als dat meerdere keren gebeurt.
Lisitano schreef:Ik moet zeggen dat ik behoorlijk schrik van een aantal reacties. Ik dacht dat het een uitzondering zou zijn als iemand de verantwoordelijkheid over eigen dier niet neemt maar het zijn er toch best veel
Ik had ook gebeld voor die hond van het terrein trouwens. Het is toch ook niet raar te bellen voor een paard los op straat?
Levende katten zonder toezicht op straat wordt nog gezien als normaal, alà. Maar zodra het dier overleden is moet het gewoon worden weggehaald. Er zijn zoveel mensen die hun kat eeuwig kwijt zijn en nooit horen dat het dier overleden gevonden is. Wees blij dat er mensen zijn en een organisatie is die jou ignformeren als zij jouw dier wel vinden. Dit is het risico als je je dier onbeheerd laat.
Cayenne schreef:Eens met Lisitano.
Ik schrik er ook van. Het gaat om je eigen dier en ze komen met de beste bedoelingen.
Je laat hem toch zelf op straat lopen? Dan is het toch ook niet zo vreemd dat je ook je eigen verantwoording neemt en gewoon netjes betaald?
Waarom is die paar euro dan opeens te veel?
Cayenne schreef:Eens met Lisitano.
Ik schrik er ook van. Het gaat om je eigen dier en ze komen met de beste bedoelingen.
Je laat hem toch zelf op straat lopen? Dan is het toch ook niet zo vreemd dat je ook je eigen verantwoording neemt en gewoon netjes betaald?
Waarom is die paar euro dan opeens te veel?
moonsparkle schreef:__elise__ schreef:Hier ook al eens van dit soort geintjes, echt belachelijk. We hadden een hond die weleens een stukje de straat op liep (buitengebied). Mensen namen hond mee (!!), bellen de dierenambulance en wij kunnen €35 afrekenen om het weer op te mogen halen. Terwijl dier amper 200 meter van het erf af isAls je niet afrekent, krijg je het dier gewoon niet terug. Niet grappig als dat meerdere keren gebeurt.
200 meter is nog een behoorlijk stuk, ik zou de hond denk ik meenemen als het kan en dan amivedi bellen, maar ik zou ook wat ondernemen, of is vanaf die 200 meter alleen jullie huis in zicht? Dan zou ik het misschien wel komen vragen.
November108 schreef:Nou lopen mijn katten niet buiten, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn beestje dood lag en niemand belt de dierenambulance, waardoor het beestje al uren ligt te ontbinden, ik hem niet meer waardig naar het crematorium kan brengen en afscheid kan nemen. Doe mij die factuur maar.
DeMolenhoek schreef:Tja, als er voor wordt gekozen het dier onbewaakt los te laten lopen kunnen dit de gevolgen zijn. Ik vind het zelfs wat brutaal om juist niet te willen betalen. Neem dan jou verantwoordelijkheid en zorg dat jou dier niet los buiten kan.
Gini schreef:November108 schreef:Nou lopen mijn katten niet buiten, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn beestje dood lag en niemand belt de dierenambulance, waardoor het beestje al uren ligt te ontbinden, ik hem niet meer waardig naar het crematorium kan brengen en afscheid kan nemen. Doe mij die factuur maar.
Gezonde instelling.
Citaat:In ons gebouw (adres weggehaald) hebben we een speciaal rouwkamertje. Daar wassen we de kat, maken hem droog met de föhn en borstelen de vacht.'
Katten die in het verkeer omkomen, komen meestal met hun kop in botsing met de auto. Die kop is dan ook het meest beschadigd. ,,Oog eruit, kaak scheef. Dat is geen mooi gezicht, zeker als mensen hun kinderen meenemen om de kat op te halen. In die gevallen leggen we een kopverbandje aan, zoals wij dat noemen. De oren laten we zichtbaar, zodat mensen de kat toch kunnen identificeren als hun kat. Of juist niet, natuurlijk. Als andere lichaamsdelen ook niet toonbaar zijn, dekken we die ook af met een verbandje.''
Citaat:In (plaatsnaam weggehaald) heeft DAR een speciale ruimte waarin gevonden dode huisdieren zo goed mogelijk opgeknapt worden en een eventuele chip wordt uitgelezen.