Ik wil een volg-topic van Sushi!! Mag dat?? Alsjeblieeehiehiehieft?
Wat een joekel!!
Hebben ze geen planten of koraal nodig in de bak?
Zebrastreep
Geplaatst: 05-10-20 00:41
Prachtig aquarium zeg! En ook een mooie vis. Laatst toevallig op tv gezien hoe ze de tandverzorging deden bij deze vissoort (volgens mij bij Burger zoo drukte in de dierentuin). Dingen waar je eigenlijk nooit bij nadenkt maar best logisch zijn.
Bijzonder de manier van verdoven maar wel gemakkelijk dat dat ook bij vissen gewoon kan.
Hoe vaak per jaar moet dit klusje gebeuren?
black_kelpie
Geplaatst: 05-10-20 01:20
Met die lange tandjes is Sushi net een neefje van Sid van Ice Age
wat bijzonder! hele mooie vis ook bizar ook dat er gewoon een liter water opgezogen kan worden
_Marjon_
Geplaatst: 26-10-20 15:24
Wow wat bijzonder zeg. En 3000L, dat is heftig. Maar continue verversing dus?
Moet je toch niet aan denken om iedere keer een X aantal % van je water te verversen, met de hand .
Wij hebben thuis een 240L zoetwater staan, gezelschaps/hollandse bak, en een 270L zoutwater die staat in te draaien. Echt een schrijntje in vergelijking met die van jou . (Ohja en een 54L bakkie, maar die gaat eruit)
Ik dacht dus dat dit het begin van een mop was, hahaha. Maar super interessant en leuk om te zien!
Anoniem
Geplaatst: 26-10-20 16:23
@zebrastreep; ik doe dit elk 1,5 jaar gemiddeld. Dit was nu de 2de keer.
@smit_ilse; nee op de dwergjes na wordt er eigenlijk niet gekweekt met kogelvissen. Is allemaal wildvang.
@marjon; ja zonder continu verversing is het geen doen. Zeker niet met roofvissen aangezien dat behoorlijke verbruikers zijn. Het overschot aan water gaat hier ook niet het riool in maar gaat via een irrigatiekrat terug naar het grondwater.