Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mizora schreef:Nee, niet alleen voor de penning, ook om steeds een handvat bij de hand te hebben. Een oor kan ook, maar dat is zo sneu. Ik ben inderdaad een groot fan van overdag altijd een halsband om hebben. En dat je zo tegen halsbanden bent, maar dan wel jachtlijnen gebruikt is humoristisch. Een jachtlijn werkt gemakkelijk sterker in, zelfs met dubbele stop. En als ze niet trekken, is een halsband ook geen probleem.
Een tuig 12/7 aan hebben is verre van ideaal. Het gebeurt hier soms wel, na een epileptische aanval draagt ze nog minimaal 12 uur een tuig omdat ze dan erg onvoorspelbaar is, maar het is duidelijk minder aangenaam dan een halsband.
Een tuig passend krijgen blijkt ook een kunst apart te zijn. Veel honden worden, juist ook met Y-tuigen, beperkt in hun beweging doordat hij slecht past. Een halsband past al snel.
Mizora schreef:Nee, niet alleen voor de penning, ook om steeds een handvat bij de hand te hebben. Een oor kan ook, maar dat is zo sneu. Ik ben inderdaad een groot fan van overdag altijd een halsband om hebben. En dat je zo tegen halsbanden bent, maar dan wel jachtlijnen gebruikt is humoristisch. Een jachtlijn werkt gemakkelijk sterker in, zelfs met dubbele stop. En als ze niet trekken, is een halsband ook geen probleem.
Een tuig 12/7 aan hebben is verre van ideaal. Het gebeurt hier soms wel, na een epileptische aanval draagt ze nog minimaal 12 uur een tuig omdat ze dan erg onvoorspelbaar is, maar het is duidelijk minder aangenaam dan een halsband.
Een tuig passend krijgen blijkt ook een kunst apart te zijn. Veel honden worden, juist ook met Y-tuigen, beperkt in hun beweging doordat hij slecht past. Een halsband past al snel.
gabyfedde schreef:Oei, alarmbellen.
Is het een echte Labdradoodle of is het een kruising tussen een Labrador en Poedel die als Labradoodle verkocht wordt? Die directe kruisingen zijn namelijk niet hypoallergeen. En kopen via Marktplaats.... Pas op!
Cayenne schreef:gabyfedde schreef:Oei, alarmbellen.
Is het een echte Labdradoodle of is het een kruising tussen een Labrador en Poedel die als Labradoodle verkocht wordt? Die directe kruisingen zijn namelijk niet hypoallergeen. En kopen via Marktplaats.... Pas op!
Dit vind ik wel een goede vraag en is echt iets om op te letten TS.
Een kruising tussen een labrador en een poedel is niet per definitie een labradoodle!
Shenavallie schreef:Ik lees veel dat er een bench aangeschaft moet worden. Wij hebben voor onze pups nog nooit een bench gehad. Wel maakten we een 'tentje' van een dekentje, zodat het zich terug kon trekken wanneer het zelf wilde. Verder vooral de pup in het begin laten onderzoeken en niet teveel willen oppakken. Een aai over de bol als het iets goeds heeft gedaan (bijvoorbeeld buiten plassen) eventueel met een verbale beloning. Je zult de eerste weken volledig met het diertje bezig zijn: na elk dutje ermee naar buiten om te plassen, na elke voedingsbeurt naar buiten. Sla dit niet over, want dan kun je soms weer helemaal opnieuw beginnen. Speel niet te lang met jonge honden en geef duidelijk een grens aan. Wat nu schattig is, kan in de toekomst een ergernis zijn, dus stel nu al grenzen. Niet op de bank is nooit op de bank, niet mee naar boven is nooit mee naar boven. Om maar een voorbeeld te noemen. Als je een keer iets goed vindt, is het later heel moeilijk weer af te leren. En dan komen het tandenwisselen (overal op willen bijten) en de puberteit (die opdracht was vast niet voor mij bedoeld) nog. Puppycursus is zeker niet verkeerd, vooral omdat het dan ook leert met andere honden om te gaan of eigenlijk leer jij hoe je moet handelen bij jouw pup als het in contact komt met andere honden. Een puppycursus is eigenlijk meer voor de baasjes en zou eigenlijk baasjescursus moeten heten, vind ik.Jij leert namelijk hoe je jouw pup moet opvoeden.
Oh ja, niet onbelangrijk: leer je pup gelijk dat het alleen aandacht krijgt als jij hem bij je roept en niet dat hij het krijgt als hij het 'opeist'. Maar dat leer je bij een goede puppycursus ook.
Heel veel voorpret en vooral heel veel plezier met de pup toegewenst!
Cayenne schreef:Ik had het even anders moeten formuleren idd.
Anna79 schreef:Cayenne schreef:Ik had het even anders moeten formuleren idd.
Je zat op het juiste spoor![]()
Ik vind het zo gemeen dat deze kruising met allerlei halve waarheden wordt aangeprezen en voor enorme bedragen verkocht. De goedgelovige koper hoopt eindelijk de oplossing gevonden te hebben om toch een hond te kunnen nemen ondanks allergie. Met alle gevolgen van dien als het toch niet blijkt te werken...
Ik heb niks tegen op labradoodles, zitten hardstikke leuke en mooie tussen en ook echt wel goede fokkers. Maar ook zeker hele foute...
Anna79 schreef:Cayenne schreef:Ik had het even anders moeten formuleren idd.
Je zat op het juiste spoor![]()
Ik vind het zo gemeen dat deze kruising met allerlei halve waarheden wordt aangeprezen en voor enorme bedragen verkocht. De goedgelovige koper hoopt eindelijk de oplossing gevonden te hebben om toch een hond te kunnen nemen ondanks allergie. Met alle gevolgen van dien als het toch niet blijkt te werken...
Ik heb niks tegen op labradoodles, zitten hardstikke leuke en mooie tussen en ook echt wel goede fokkers. Maar ook zeker hele foute...
Anna79 schreef:Oh gelukkig! Toch vind ik marktplaats geen goed medium om te adverteren als goede fokker. Je zou zeggen dat de mensen jou als goede fokker zo wel weten te vinden en dat je in deze tijd op zijn minst een wachtlijst hebt. Maar goed, hopelijk is het een prima adres!
lenaa_tje schreef:Anna79 schreef:Oh gelukkig! Toch vind ik marktplaats geen goed medium om te adverteren als goede fokker. Je zou zeggen dat de mensen jou als goede fokker zo wel weten te vinden en dat je in deze tijd op zijn minst een wachtlijst hebt. Maar goed, hopelijk is het een prima adres!
Tja dat is de keus van de fokker. Als consument toch ook om daar door heen te kijken?
bigone schreef:Ik heb even gekeken uit welk nest de pup komt, goed adres F4 labradoodle dus niet meteen zorgen maken. Leuke ouderhonden ts, heel veel plezier met jullie pup!!
Ceetje_bokt schreef:bigone schreef:Ik heb even gekeken uit welk nest de pup komt, goed adres F4 labradoodle dus niet meteen zorgen maken. Leuke ouderhonden ts, heel veel plezier met jullie pup!!
Wat een fijn bericht om te lezen. Ik ken meer fokkers die verkopen via mp en daar ben ik niet op tegen, maar ik waarschuw wel zo veel als ik kan tegen broodfokkers. Want er is maar een manier om dit verschijnsel uit te bannen en dat is door er niet en nooit te kopen. En broodfokkers zijn heel gehaaid, daarom dus mijn reactie. Heel veel plezier met de voorbereidingstijd en natuurlijk de komst van je pup zelf.
Ceetje_bokt schreef:Lenaa_tje dat vraag ik mij ook af, hoe kan je nu nog steeds niet weten wat de kenmerken zijn van broodfokkers. Helaas hebben veel van die broodfokklanten de instelling: ik wil een pup, ik wil hem nu en het liefst niet veel betalen. Of ze denken dat ze een pup ‘gered’ hebben. Gelukkig is dit niet niet bij TS aan de orde.