Hond incontinent, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 18:49

Cryssie schreef:
Mijn hond werd incontinent nadat ze was gesteriliseerd.
Ik ben overgegaan op ander voer en het was weg. Ga ik over op een ander merk is het weer bal.
Nu al jaren 1 bepaald voer en ik heb nergens last van.
Angel is nu 12. Heeft artrose en loopt achter stijf, omdat 1 voorteen geamputeerd is.
Angel krijgt nu hydrotherapie. Ze begint sterker weer te worden achter.

Wij hopen idd ook nu met de pijnstilling, dat we zo wat comfortabeler terug de achterhand sterker kunnen maken.
De incontentie komt bij haar idd vooral door de bekkeninstabiliteit, en als dan de spieren te vermoeid zijn, laat ze dus plasjes lopen.

Is pijnstilling bij jou hond ook geen optie?

De honden hier staan al jaren op persbrok, de oudjes op de senior variant, en die is ook goedgekeurd door de DA. Dus aan het voer twijfel ik niet.

Edit: ze was al gesteriliseerd voor ze bij mij kwam, maar de plasjes is pas begonnen toen de artrose gaan verergeren is.
Bloedtesten en urinewaarden waren helemaal ok! Gelukkig!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:00

Ze heeft geen pijn, alleen stijf.
Het enige injectie wat ze nu heeft gekregen is een anabolen injectie. Ik moet alleen nog kijken of dat gaat aanslaan met de fysio die ze nu krijgt.

BillyJ schreef:
Cryssie schreef:
Mijn hond werd incontinent nadat ze was gesteriliseerd.
Ik ben overgegaan op ander voer en het was weg. Ga ik over op een ander merk is het weer bal.
Nu al jaren 1 bepaald voer en ik heb nergens last van.
Angel is nu 12. Heeft artrose en loopt achter stijf, omdat 1 voorteen geamputeerd is.
Angel krijgt nu hydrotherapie. Ze begint sterker weer te worden achter.

Wij hopen idd ook nu met de pijnstilling, dat we zo wat comfortabeler terug de achterhand sterker kunnen maken.
De incontentie komt bij haar idd vooral door de bekkeninstabiliteit, en als dan de spieren te vermoeid zijn, laat ze dus plasjes lopen.

Is pijnstilling bij jou hond ook geen optie?

De honden hier staan al jaren op persbrok, de oudjes op de senior variant, en die is ook goedgekeurd door de DA. Dus aan het voer twijfel ik niet.

Edit: ze was al gesteriliseerd voor ze bij mij kwam, maar de plasjes is pas begonnen toen de artrose gaan verergeren is.
Bloedtesten en urinewaarden waren helemaal ok! Gelukkig!

kiwiwitje

Re: Hond incontinent, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:12

Incontinentie is iets wat je bij gesteriliseerde teven vaker ziet. Maar gezien de overige klachten zou ik eerder bij TS haar hond verwachten dat als ze haar lijf correct gebruikt en haar bespiering verbeterd dat t veel doet. Maar wie weet helpt dat juist ook bij andere gesteriliseerde of incontinente teven

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:14

Het is een gesteriliseerd oudje. De kans op urine-incontinentie is bij een gesteriliseerde teef verhoogd. Teven produceren na de ingreep geen oestrogenen (en progesteron) meer. Door afwezigheid van oestrogenen wordt de sluitspier van de blaas bij alle teven slapper. Dat je hond door artrose wat minder beweging heeft zal ongetwijfeld een rol spelen maar zonder de artrose was ze mogelijk ook wel incontinent geworden.
Mijn hond is ook incontinent en liet eigenlijk alleen haar plas lopen als ze erg diep slaapt, dus vooral s nachts. en ook niet elke nacht. Ze krijgt daar medicatie voor (Enurace). Dat is ephidrine. Het is een grote hond (Ridgeback). Advies was 2 pilletjes per dag maar 1,5 pil is genoeg. kosten ongeveer 30 euro per maand.
Daar gaat het heel goed mee. Het is een hele actieve hond en loopt veel.

Vergeet niet dat het ook niet leuk voor jouw hond als ze haar eigen nest bevuilt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:05

Hier geven we onze oude theemuts husky teef cholodin ter ondersteuning o.a. Tegen urine verlies maar ook wel beginnende dementie. Werkt hier fantastisch

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:16

Kun je de bank niet zodanig in plastic inpakken dat het waterdicht is en de honden het er niet af kunnen krijgen?De incontinentie zelf lijkt me niet zo'n probleem,alleen wel dat je interieur flink vies wordt natuurlijk.Bij honden die buiten of in een kennel leven zou het niets geven.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 08:03

anjali schreef:
Kun je de bank niet zodanig in plastic inpakken dat het waterdicht is en de honden het er niet af kunnen krijgen?De incontinentie zelf lijkt me niet zo'n probleem,alleen wel dat je interieur flink vies wordt natuurlijk.Bij honden die buiten of in een kennel leven zou het niets geven.

Ja voorlopig probeer ik het idd met de matrasbeschermers ed en ik heb van die urinepads die ik er onder stop haha ..

Nu gaat het met de onsior al beter qua lopen en ... dus hoop dat dit al helpt.