Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Sclimpre schreef:Als je onderhoudsgeld wil zal je een hondenpension moeten beginnen![]()
Wij hebben met dit systeem al honden gehad van een plaatselijk asiel, van een buitenlandse stichting, katten van een kattenopvang en zelfs kippen van de gemeente.
Nooit nadelen van ondervonden.
Nope, verkeerde conclusie ( niet verbazingwekkend hier op bokt...); als ik een hond wil en daar alle kosten van wil dragen wil ik óók de wettelijke eigenaar zijn. En als je wettelijke eigenaar wil blijven (zoals die stichtingen) dán moet je bereid zijn te dokken. (Snap je het nu?)
Misschien is je de rij posts opgevallen ná de mijne, waar mensen berichten van stichtingen die euthenasie weigeren en eisen dat je het lijden van je dier verlengt én dokt voor peperdure ingrepen. Als je dát geen "nadeel" vindt...
Ik herhaal, geen haar op mijn hoofd ( 3 van onze huidige 4 honden zijn herplaatsers, daarbij hebben we drie andere herplaatsers gehad die oud zijn geworden bij ons en inmiddels overleden).
Citaat:Van de zaak is niets terecht gekomen, maar het gaf wel een nare nasmaak
Kuggur schreef:Nope, verkeerde conclusie ( niet verbazingwekkend hier op bokt...); als ik een hond wil en daar alle kosten van wil dragen wil ik óók de wettelijke eigenaar zijn. En als je wettelijke eigenaar wil blijven (zoals die stichtingen) dán moet je bereid zijn te dokken. (Snap je het nu?)
Misschien is je de rij posts opgevallen ná de mijne, waar mensen berichten van stichtingen die euthenasie weigeren en eisen dat je het lijden van je dier verlengt én dokt voor peperdure ingrepen. Als je dát geen "nadeel" vindt...
Ik herhaal, geen haar op mijn hoofd ( 3 van onze huidige 4 honden zijn herplaatsers, daarbij hebben we drie andere herplaatsers gehad die oud zijn geworden bij ons en inmiddels overleden).
ebi_tempura schreef:Ik raad aan om vooral niet voor het meest 'zielige' hondje te gaan, maar voor de hond die bij jouw past. Helaas zitten de asielen in NL vol met honden die niet geschikt zijn voor de gemiddelde persoon (probeer maar eens op ikzoekbaas.nl te filteren op een hond die hondvriendelijk is en bij kinderen kan dan zijn. Dit is toch wel een minimale eis die je kan stellen aan een hond. En dan zijn er maar 5 honden geschikt van de 150. En als we dan nog verder willen kijken naar andrere voorkeuren blijft er niks over.) Vaak staat bij zo'n hond ook dat het alleen voor de eigenaar is met ervaring. Houd er rekening mee. Om deze reden heb ik niet gekozen om een hond uit een Nederlands asiel te halen,[......]
Succes
ebi_tempura schreef:Ik raad aan om vooral niet voor het meest 'zielige' hondje te gaan, maar voor de hond die bij jouw past. Helaas zitten de asielen in NL vol met honden die niet geschikt zijn voor de gemiddelde persoon (probeer maar eens op ikzoekbaas.nl te filteren op een hond die hondvriendelijk is en bij kinderen kan dan zijn. Dit is toch wel een minimale eis die je kan stellen aan een hond. En dan zijn er maar 5 honden geschikt van de 150. En als we dan nog verder willen kijken naar andrere voorkeuren blijft er niks over.) Vaak staat bij zo'n hond ook dat het alleen voor de eigenaar is met ervaring. Houd er rekening mee. Om deze reden heb ik niet gekozen om een hond uit een Nederlands asiel te halen, maar uit Ierland (greyhounds). De keuze is reuze, de honden zijn bijna stuk voor stuk perfecte huishonden en bovenal worden honden in het buitenland afgemaakt of wachten jaren op een huis. In NL is een tekort aan asielhonden.
Succes
ebi_tempura schreef:Ik raad aan om vooral niet voor het meest 'zielige' hondje te gaan, maar voor de hond die bij jouw past. Helaas zitten de asielen in NL vol met honden die niet geschikt zijn voor de gemiddelde persoon (probeer maar eens op ikzoekbaas.nl te filteren op een hond die hondvriendelijk is en bij kinderen kan dan zijn. Dit is toch wel een minimale eis die je kan stellen aan een hond. En dan zijn er maar 5 honden geschikt van de 150. En als we dan nog verder willen kijken naar andrere voorkeuren blijft er niks over.) Vaak staat bij zo'n hond ook dat het alleen voor de eigenaar is met ervaring. Houd er rekening mee. Om deze reden heb ik niet gekozen om een hond uit een Nederlands asiel te halen, maar uit Ierland (greyhounds). De keuze is reuze, de honden zijn bijna stuk voor stuk perfecte huishonden en bovenal worden honden in het buitenland afgemaakt of wachten jaren op een huis. In NL is een tekort aan asielhonden.
Succes
anjali schreef:@Kuggur,ik begrijp wel wat jij bedoelt. Nou las ik ergens anders,op Hondenforum of zo,dat dat adopteren juridisch gezien ook nergens op slaat. Alleen kinderen kunnen geadopteerd worden. Honden niet want een hond is wettelijk gezien een zaak. Hoe erg dat ook klinkt. Als men geld heeft betaald voor een hond dan heeft men hem gekocht.En is eigenaar.Contracten waar iets anders op staat zijn niet rechtsgeldig.In de paardenwereld weten de meesten dit inmiddels wel.Daar komen die zogenaamde adoptietoestanden ook voor.In de meeste gevallen zou dit ter bescherming van het dier zijn en dus goed bedoeld.Maar dat jij gewoon echt eigenaar wilt zijn snap ik volledig.