Mijn rottweilers en argentijn kruisingen weer eens...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: Mijn rottweilers en argentijn kruisingen weer eens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:40

Dat wilde ik nog vragen;
Maken “De Argentijnen” ook zulke leeuwengeluiden als ze spelen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 11:58

:D , Nee dat is echt de rottweiler ....ik heb nog wel ergens een filmpje van mijn rottweilers aan het spelen, echt 1 berg gegrom..

@TM.. we zitten op 1 lijn ... :j

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:13

Ik vind rottweilers prachtige honden, maar zou ze zelf nooit nemen. Net als andere hr honden zijn ze te veel hond voor mij.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:47

Ja ik herken dat geluid ook wel, als we met die van ons spelen lijkt het voor mensen die niet veel van honden weten alsof ie vals is haha

Poetser, goed juist dat je dat over jezelf kan zeggen, er zijn zoveel mensen die het hebben van zo'n krachtig ras enorm onderschatten wat tot erg gevaarlijke situaties kan leiden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:17

He wat ontzettend leuk om je knapperds weer eens te zien! Wat fijn dat Pipje nog zo goed gaat, maar wat een schrik dat ze haar zo hebben aangevallen :oo

Ik herken wel wat jullie zeggen over mensen die honden maar gewoon laten gaan. Nou hebben wij een iets ander merk hond (een Kooiker :)) ) maar die is niet lief tegen honden die zomaar op haar af komen denderen. En dan het 'Ja, maar hij doet niets hoor!' Nee, die van ons wel. En dan heeft zij het gedaan, terwijl als honden met beleid worden voorgesteld er niets aan de hand is. Maar dat willen mensen maar niet snappen. En dan is Gitta maar een sufferdje van 10 kilo, maar ze doen het ook bij honden die wél schade aan kunnen richten.. :n

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:24

Jij hebt het "nadeel' ook nog dat je hondje er heel cute uitziet, bij een HR zijn sommigen nog iets terughoudend

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:45

Tinkermuts schreef:
Ja ik herken dat geluid ook wel, als we met die van ons spelen lijkt het voor mensen die niet veel van honden weten alsof ie vals is haha

Poetser, goed juist dat je dat over jezelf kan zeggen, er zijn zoveel mensen die het hebben van zo'n krachtig ras enorm onderschatten wat tot erg gevaarlijke situaties kan leiden.

Ik heb al heel jong geleerd dat je moet oppassen met hr honden. Het is een wonder dat het goed is gegaan toen.
Er was bij ons in het dorp iemand met meerdere rottweilers, hij fokte er ook mee. Daar liep ook een teef met witte vlekken door een huidaandoening. Zeer gevaarlijk dier, bleek achteraf. Ik wist wel dat er eentje bijliep die niet braaf was, maar de roedel waar hij altijd mee wandelde was wel lief en kon ik ook aaien. Toen ik 9 was, ben ik 's morgens heel vroeg gaan wandelen met mijn golden retriever. Er was nog niemand buiten en ik liep langs de sloot, een leuk weggetje waar je nooit iemand tegen kwam. Ineens stond daar Shiva, een prachtige Rottweiler met witte vlekken. Ik wist toen nog niet dat dat DE hond was waar heel dorp bang van was. Ze benaderde ons en Quinto (mijn hond) werd onrustig. Hem gezegd dat hij normaal moest doen en uiteindelijk zat ik op de grond te knuffelen met Shiva. Op het moment dat ik die man zag staan, lijkbleek, wist ik welke hond er naast mij zat. Dat ik niet bang was is waarschijnlijk mijn geluk geweest. Mij heeft ze ook daarna nooit iets gedaan, maar is uiteindelijk "verdwenen" nadat ze een kind had aangevallen.

Later woonde er een oudere man op de weg naar school. Ook hij had een (jonge) rottweiler. Ik was daar alle dagen, ging wandelen met die hond en had daar echt een leuke tijd. Tot er ineens een lip omhoog ging omdat hij iets niet mocht van mij. Zijn baasje was er gelukkig bij en heeft een beet kunnen voorkomen. Baasje zelf was wel gebeten. Die hond, bleek achteraf, was helemaal niet zo lief, rot verwend dat beest, geen duidelijke grenzen en dan herken ik jullie verhalen hier in terug. Hij nam de leiding en op een gegeven moment tolereerde hij geen nee meer.

Door die 2 ervaringen vind ik het prachtige honden, heb ik ontzettend veel respect voor ze, maar weet ik ook dat het niet mijn soort honden zijn. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er iets zou gebeuren omdat ik mijn hond niet genoeg onder controle heb.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:59

Ik ben al heel lang niet meer op bokt geweest en zag je naam staan bij actieve onderwerpen. Wat is het toch elke keer een cadeautje om jouw honden te zien <3

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:54

Haha alle inactieve bokkers komen terug voor dit topic *\o/* Wat leuk dat je op galgo's overgaat, die vind ik echt geweldig. Zo enorm atletisch en zo'n rustig en stabiel karakter. Alleen dat hekwerk is dan wel een dingetje, hebben jullie geen kleinvee waar ze achter aan kunnen jagen?

Ik snap het wel om over te gaan op een ander ras, want jeetje wat een geregel om al dat kaliber in goede banen te leiden. Toch blijf ik de kruisingen argentijn x rottie prachtig vinden, vooral loïs! <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 11:11

Berdien schreef:
He wat ontzettend leuk om je knapperds weer eens te zien! Wat fijn dat Pipje nog zo goed gaat, maar wat een schrik dat ze haar zo hebben aangevallen :oo

Ik herken wel wat jullie zeggen over mensen die honden maar gewoon laten gaan. Nou hebben wij een iets ander merk hond (een Kooiker :)) ) maar die is niet lief tegen honden die zomaar op haar af komen denderen. En dan het 'Ja, maar hij doet niets hoor!' Nee, die van ons wel. En dan heeft zij het gedaan, terwijl als honden met beleid worden voorgesteld er niets aan de hand is. Maar dat willen mensen maar niet snappen. En dan is Gitta maar een sufferdje van 10 kilo, maar ze doen het ook bij honden die wél schade aan kunnen richten.. :n

Ja het was vreselijk, is inmiddels 5 jaar geleden maar het heeft een hele impact gehad..en dan ook nog mijn allesje,ik had er zoveel stress van dat ik 30 kilo afviel in 6 maanden tijd... zit er ook bijna weer aan :roll:

Wat ik gewoon nooit begrijp is dat blijkbaar ieder ras mag uitvallen, aanvallen en bijten, en dat juist van het type hond waarvan je het zou verwachten het niet geaccepteerd wordt sterker nog, je moet er maar voor zorgen dat jou hond een ander niets doet die dan wel vol in hun smoel hangen..

Vroegah toen Gringo nog leefde ( argentijnse dog reu) , liep ik op een veld en kwam er een labrador aandenderen, nou ja, Gringo vond de hele wereld leuk, dus die hond ook, maar die hond beet hem in zijn bek, en weer en weer, en die eigenaar maar lachen, uiteindelijk liep er echt bloed bij Gringo van zijn wangen af, dus wederom gezegd dat ie zijn hond moest weg halen, maar nee het was zo lachu... nou zeg, dijen kletsend..

Afijn, toen ik zei dat Gringo wat terug zou doen als hij het zat was, toen zou die mijn hond wel ff dood trappen..

Weet je.. het is zo bizar, ik bescherm mijn honden dus maar, ze lopen alleen op mijn totaal omheinde erf, ze komen alleen nog buiten als ik naar een dierenarts moet. En zelfs dan presteren mensen het om hun keffers in mijn honden te laten hangen...Ik zal het echt nooit begrijpen..

Poetser, er zijn veel te veel mensen die dit soort honden nemen en ze of niet opvoeden of hun gedrag met een korrel zout nemen, daardoor worden er mensen gebeten, of/ en honden worden ervoor ingeslapen. Het incident die jij beschrijft had al nooit mogen voorkomen, als die eigenaar gewoon zijn verantwoordelijkheid had genomen, had zijn hond nooit los gelopen en nooit een kind kunnen bijten, zo moeilijk is het niet hoor om hiervoor te zorgen..

Maar hier is ook eens een rottweiler gekomen voor herplaatsing waarvan ik heeeeel blij was dat ie weer weg was, die was ronduit gevaarlijk, heb dat ook gezegd en uiteindelijk heeft ie iemand zijn arm er bijna afgebeten..en is hij ingeslapen, die hond was echt dood eng..

LisaD schreef:
Ik ben al heel lang niet meer op bokt geweest en zag je naam staan bij actieve onderwerpen. Wat is het toch elke keer een cadeautje om jouw honden te zien <3

:oo :oo <3 Ohh, dat is wel een heel leuk berichtje!!

sunny_l0ve schreef:
Haha alle inactieve bokkers komen terug voor dit topic *\o/* Wat leuk dat je op galgo's overgaat, die vind ik echt geweldig. Zo enorm atletisch en zo'n rustig en stabiel karakter. Alleen dat hekwerk is dan wel een dingetje, hebben jullie geen kleinvee waar ze achter aan kunnen jagen?

Ik snap het wel om over te gaan op een ander ras, want jeetje wat een geregel om al dat kaliber in goede banen te leiden. Toch blijf ik de kruisingen argentijn x rottie prachtig vinden, vooral loïs! <3

Jaa ik heb altijd een enorme zwak gehad voor Galgo's, wat je zegt, zo atletisch, gemaakt voor snelheid, en die spieren.. En zo lief, en ze hebben zo hard een huis nodig...asiel zitten bomvol in Spanje met deze honden en ik kan er vast hier een berg een mooi stabiel huis geven, ons hele terrein is al omheind met 1 meter hoog gaas, dat moeten er 2 worden, dus de palen met en meter verlengen en dan ook gaas erop spannen, moet wel gaan lukken :D

Ik kan hier echt wel heel veel jeuk van krijgen hoor.. zoooo mooi:
Afbeelding

En we hebben alleen nog de paarden en honden, geen andere dieren meer, de wilde konijnen mogen ze op jagen in de wei, doen die honden die we nu hebben ook... :)

En ja Loisje is knap, en zoent ook nog eens heel lekker, haha , dat dikke hoofd is gewoon te zoenbaar :+:

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:06

Oh wat leuk om ze weer voorbij te zien komen! <3
Ik ben een tijd afwezig geweest maar volgde je topics van de hondjes daarvoor altijd wel! :o

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:49

Ja er zijn zoveel die een veel beter huis kunnen krijgen, en bij jou natuurlijk ideaal dat ze gewoon lekker hond kunnen zijn en hun energie kwijt kunnen op eigen terrein. Wij hebben nu ook een kruising model speedy gonzalez, zo heerlijk en zoveel uitdaging.

Ik vind overigens rotties en doggen etc. enorm leuk, maar juist door de (onterecht) slechte naam die ze hebben zou ik er niet snel aan beginnen. Ik woon zelf in de randstad, waar veel mensen lopen die wel een hond hebben maar geen verstand ervan. Dan is het gewoon niet te doen, want de grote 'gevaarlijke' hond zit altijd fout. En het zijn honden met best een kaliber, is in ons gezin niet geschikt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 10:13

Buddyloveyou schreef:
Oh wat leuk om ze weer voorbij te zien komen! <3
Ik ben een tijd afwezig geweest maar volgde je topics van de hondjes daarvoor altijd wel! :o

<3 <3

sunny_l0ve schreef:
Ja er zijn zoveel die een veel beter huis kunnen krijgen, en bij jou natuurlijk ideaal dat ze gewoon lekker hond kunnen zijn en hun energie kwijt kunnen op eigen terrein. Wij hebben nu ook een kruising model speedy gonzalez, zo heerlijk en zoveel uitdaging.

Ik vind overigens rotties en doggen etc. enorm leuk, maar juist door de (onterecht) slechte naam die ze hebben zou ik er niet snel aan beginnen. Ik woon zelf in de randstad, waar veel mensen lopen die wel een hond hebben maar geen verstand ervan. Dan is het gewoon niet te doen, want de grote 'gevaarlijke' hond zit altijd fout. En het zijn honden met best een kaliber, is in ons gezin niet geschikt.

Ja ik denk dat we hier een redelijk fijne omgeving hebben, omdat voor de wat angstigere Galgo we heel rustig wonen en ze weinig prikkels verder zullen hebben..

Nou ja, daar ligt een groot probleem , mensen nemen dit soort rassen die eigenlijk nog geen bart smit hondje kunnen opvoeden, en daar komen problemen uit voort, wat als het uitloopt op schade weer breed uit in de media komt, waardoor de stempel die deze rassen al hebben meer en meer bevestigd wordt, en daarbij wordt dan elke hond van zo'n ras meteen een küt hond.. en ik merk dat ik daar wel klaar mee ben, ik ben nu 21 van dit soort type hond verder en ze zijn allemaal lief geweest, en daar ben ik trots op, trots op mijn honden, zij verdienen de naam rot hond gewoonweg niet..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:07

Wel rotti hond haha

Het zijn echt super honden, mits je ze heel consequent opvoed en daarvoor ook sterk in je schoenen staat, ik weet dat dat voor iedere hond geld maar voor de wat krachtigere rassen moet je net even wat steviger staan, ik zie vaak mensen die gewoon erg zacht zijn en waarvan ik denk dat dat echt niet gaat matchen met dit type hond.
Ze nemen absoluut de leiding als ze dat niet krijgen.
Ik merk dat als ik bij de mijne en ook voorgaande de teugels wat laat vieren hij ook de boel wat gaat laten vieren.... <<)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:11

Lois <3 blijft een beetje favoriet hoor. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds fan blijf van Red.Die heb je toch eerst ook een hoedje op gedaan? en een stropdasje?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 14:49

Ja, haha, was hij Reddington van The blacklist :))

Afbeelding

Afbeelding

En een leeuw , is hij ook weleens geweest:
Afbeelding

Loisje ook :D
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:16

Jaaaaa die foto’s. Bedoelde ik *\o/*

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:35

Hahahaha die fotos zijn briljant _/-\o_

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:13

Geweldig

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:18

Prachtige honden

En galgos zijn zo leuk <3
Heb zelf nu bijna 10 jaar een galgo herplaatser uit Spanje.. hierna komt er waarschijnlijk een whippet ivm formaat. Maar galgos komen er ook zeker weer!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:34

Pip al bijna 12!! wow wat vliegt de tijd.

Je hebt een prachtig stel honden! Ik moet er zelf niet aan denken er zoveel te hebben :')
Ik ben wel benieuwd naar wat voor ras je later over zou stappen. Of heb je niks specifieks in je hoofd?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 19:52

Eloya schreef:
Prachtige honden

En galgos zijn zo leuk <3
Heb zelf nu bijna 10 jaar een galgo herplaatser uit Spanje.. hierna komt er waarschijnlijk een whippet ivm formaat. Maar galgos komen er ook zeker weer!

Ik ben benieuwd, ik zie zoveel knappe honden langskomen die een huis zoeken, dat ik dat voor een paar kan geven... Ik moet zelf wel wennen aan het formaat, ze zijn echt 10x zo smal als wat we nu hebben rondlopen :D , maar een galgo teefje is toch niet zo groot?

loulou schreef:
Pip al bijna 12!! wow wat vliegt de tijd.

Je hebt een prachtig stel honden! Ik moet er zelf niet aan denken er zoveel te hebben :')
Ik ben wel benieuwd naar wat voor ras je later over zou stappen. Of heb je niks specifieks in je hoofd?

Ja tijd gaat veel te snel, kan me eigenlijk geen leven zonder Pip bedenken, maar ja...we gaan ervoor dat dat nog heel lang duurt...

En er gaan galgo's komen, heeeel iets anders als wat er nu rond loopt :D :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:41

Teefje valt idd wel mee. Maar ga denk ik op een flatje wonen straks en ivm trappen en tillen is whippet toch handzamer. Maar is nog toekomst muziek.