Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Het is wel zo dat boerderijkatten zelf beslissen waar ze lopen, slapen en eten.
Zo zijn wij ook aan een kat gekomen toen wij hier net woonde.
Vorige eigenaresse kwam haar 3x ophalen en had haar echt langere tijd opgesloten, maar zodra ze een uitweg vond zat zij weer bij mij.
In overleg haar hier maar gelaten.
Bij mijn schoonvader op de boerderij hadden ze ook onbekende katten die soms altijd bleven of voor een bepaalde periode en dan weer weg waren (en sommige kwamen enkele keren per jaar een periode).
cissy schreef:Staat een stukje terug.friesam schreef:De buurvrouw heeft eerder aangegeven (1e keer) dat haar man hem zou castreren maar dat is niet gebeurd.
Boeren doen niet zo moeilijk en er worden zat katten verdronken of krijgen een klap in hun nek.
cissy schreef:Staat een stukje terug.friesam schreef:De buurvrouw heeft eerder aangegeven (1e keer) dat haar man hem zou castreren maar dat is niet gebeurd.
Boeren doen niet zo moeilijk en er worden zat katten verdronken of krijgen een klap in hun nek.
cissy schreef:Ik hoor helaas regelmatig andere verhalen. Ben gastgezin voor een stichting die katten opvangt. Vaak zwerfkatten met kittens of verwaarloosde katten. Helaas vaak schrijnende verhalen van gevonden katten in doosjes of plastic zakken.
Goudhaan1 schreef:Ik heb al bij heel wat boeren gestaan, en toch nog nooit iets over meegekregen![]()
Zulke boeren zullen er vast zijn, maar dat is wel echt iets van vroeger hoor. Om het nu zo neer te zetten vind ik een interessante keuze.
Het enige wat in je gequote bericht staat is dat de kater gecastreerd zou worden en dit niet is gebeurd.
friesam schreef:Nee wij wonen achteraf buiten een dorp in landelijk gebied. Er is geen wijk agent
Ik wil ook geen ruzie met de achterbuurman maar ze weet als ik 114 bel vast dat het van mij is omdat de kat bij ons zit. Hij slaapt ook in het hooi zag ik
Humpiedumpie schreef:Hier eenzelfde soort situatie. Kat woont hier 3km vandaan maar loopt telkens terug hierheen. Kat krijgt honger dus terroriseerd de buurt.
Eigenaar komt hem 3 keer halen en dan niet meer want “heeft tich geen zin”.
Buren brengen hem als zwerver naar het asiel omdat ze gek van hem worden. Hier wordt de eigenaar opgespoord. Iom de eigenaar wordt de kat via een regeling gechipt en gecastreerd. Kat wordt weer opgehaald door eigenaresse. Kat zit weer hier.
Dierenambulance/politie/amivedi etc doet niks want “een kat mag gewoon buiten loslopen.”
Mijn eigen katten zitten in hun afgesloten tuin, maar eentje likt zich helemaal kaal vd stress door hem. Heb er al best wat da kosten aan gehad. De ander sproeit inmiddels in huis.
Kat zit voor mn schuttingdeur te wachten en rent stiekem naar binnen om mn katten aan te vallen. Of hij valt mn benen aan. Ik geef hem geen eten of aandacht, zet juist de tuinslang erop, al vind ik het ook wel heel sneu voor de kat.
Tis niet leuk meer... tis dat ik een grote dierenvriend ben anders had ik hem ver ver weg ergens gedumpt.
Sterkte ermee to
Edit dit gaat ook over een mevrouw met 12 (ongeholpen) katten en 3 nestjes
Kinke schreef:Generaliseren is gemakkelijk, maar echt, er zijn ook genoeg boeren die de dieren wel laten castreren. En er zijn genoeg 'burgers' in het buitengebied die katten niet binnen laten maar wel bijvoeren en lekker laten fokken. En deze ervaringsdeskundige ziet ook genoeg makke dieren gedropt worden in het buitengebied als men ze zat is. Heb ook een aantal keren nieuwe adressen gezocht voor kittens en geheel tegen mijn natuur in kittens naar het asiel gebracht (onze hond tolereert helaas geen vreemde katten op het erf).
Humpiedumpie schreef:Hier eenzelfde soort situatie. Kat woont hier 3km vandaan maar loopt telkens terug hierheen. Kat krijgt honger dus terroriseerd de buurt.
Eigenaar komt hem 3 keer halen en dan niet meer want “heeft tich geen zin”.
Buren brengen hem als zwerver naar het asiel omdat ze gek van hem worden. Hier wordt de eigenaar opgespoord. Iom de eigenaar wordt de kat via een regeling gechipt en gecastreerd. Kat wordt weer opgehaald door eigenaresse. Kat zit weer hier.
Dierenambulance/politie/amivedi etc doet niks want “een kat mag gewoon buiten loslopen.”
Mijn eigen katten zitten in hun afgesloten tuin, maar eentje likt zich helemaal kaal vd stress door hem. Heb er al best wat da kosten aan gehad. De ander sproeit inmiddels in huis.
Kat zit voor mn schuttingdeur te wachten en rent stiekem naar binnen om mn katten aan te vallen. Of hij valt mn benen aan. Ik geef hem geen eten of aandacht, zet juist de tuinslang erop, al vind ik het ook wel heel sneu voor de kat.
Tis niet leuk meer... tis dat ik een grote dierenvriend ben anders had ik hem ver ver weg ergens gedumpt.
Sterkte ermee to
Edit dit gaat ook over een mevrouw met 12 (ongeholpen) katten en 3 nestjes
Amber_anne schreef:Pfoe jeetje ts vervelende situatie
Ik zou zelf geen kat meer terug geven aan mensen die zelf castreren. Dierenambulance bellen en aangeven dat je een zwerver hebt is denk ik de beste optie