Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hevonen schreef:Wat leuk!
Ik heb heel veel muizen gehad, zowel 'tam' als wild.
Als de katten 's winters met zo'n gewond diertje aankwamen wilde ik het niet buiten zetten, want dan wist ik zeker dat zo'n diertje zou doodvriezen. In een koude winter had ik zelfs wel vier opvangmuizen. Het idee was toen wel om ze vrij te laten als ze waren opgeknapt. Een paar maanden later in de lente heb ik ze weer losgelaten en in de tussentijd opzettelijk contact zoveel mogelijk vermeden.
Als kind veel tamme muizen gehad. Probleem was dat ik het onderscheid tussen mannetjes en vrouwtjes niet kon maken (ik was 7) en dat er dus ongebreideld werd doorgejongd. Dat ging echt heel hard. Maar wat een leuke dieren zijn muizen, speels, slim en geweldig leuk om naar te kijken. Mijn broer en ik bouwden van alles voor ze (van lego, want karton aten ze op) en daar 'speelden' ze ook echt mee.
Ik woon nu op een boerderij (niet in bedrijf) en er zijn veel muizen en ratten. Mijn angst is altijd dat ik zo'n nestje vind als jij hebt gevonden. Dat is ook een keer gebeurd toen we de pallets onder de hooibalen weghaalden om schoon te maken. Een nestje met 6 jonge muizen, nog roze en kaal. We hebben het nestje voorzichtig teruggeduwd en de pallet weer erop gelegd met een baal erop. De volgende dag was het nestje verlaten, geen muizenresten, ik denk en hoop dat de moeder haar jonkies heeft opgehaald en elders heengebracht.