Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ir111 schreef:Ik heb jaren geleden heel plotseling mijn paard moeten laten inslapen. Het verdriet en de leegte die jij beschrijft herken ik uit die tijd. Het heeft echt wel een jaar of langer geduurd voor de echt scherpe randjes eraf waren. Het is echt heel normaal om je zo te voelen.
Mij hielp het om aan mijn verdriet toe te geven. Het heeft jaren geduurd voor ik weer toe was aan een eigen paard. Neem je tijd. Het is gewoon super rot.
Overigens; ik had ook niet altijd zin om erover te praten met vrienden of relatief onbekenden. Ik zei dat dan ook gewoon. Als mensen vroegen hoe het ermee ging dan zei ik iets van 'ik vind het nog moeilijk maar wil er nu liever niet over praten'. Dat werd altijd geaccepteerd!

Maar daarnaast is het werk gewoon het werk, ik heb ook niet echt een burn-out gehad maar het zit wel in hetzelfde straatje. De ene dag gaat het werk rotslecht en denk ik 'wat zit ik hier nog te doen' en andere dagen is het weer prima. Het ligt gewoon aan het werk op zich, en ik ben niet de enige die er last van heeft, alleen zien de diensthoofden het (nog?) niet in. Misschien verandert er ooit nog wat ... waarschijnlijk niet
Naast dat alles heeft het werk wel bepaalde voordelen waardoor ik het niet zomaar aan de kant wil zetten, want wie weet wat je in de plaats krijgt.. Maar dat is een beetje offtopic, denk niet dat het wel of niet hebben van een hond mij daar wel of niet in gaat helpen zeg maar.
Dus om die redenen daar weer mee gestopt.
Woon je intussen nog steeds alleen? Zonder dieren? De tijd zal het uitwijzen hoe het hier gaat zijn.
en ik weet ooit zal ik ook van hun afscheid moeten nemen en weet ik weer...ik heb ze dan een mooi leven gegeven.
Voor jullie beiden nog, jullie dieren hebben wel een mooie leeftijd gehaald, al maakt dat het gemis natuurlijk niet minder.
) dus ik heb mijn afleiding en bezigheid wel. Ik heb ook al gezegd als de paarden er niet meer zouden zijn, en ik beslis dat er geen paard meer komt, dan komt er zeker weer een hond, uit het asiel, want dat wil ik wel weer doen. Gewoon alleen zitten en enkel maar werken en verder niks om handen hebben is het ook niet, een viervoeter heb ik wel nodig in mijn leven.