Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sourire schreef:bigone schreef:Bull terriër lopen de meeste mensen wel een straatje voor om terwijl het de grootste knuffeldieren zijn. Er worden hier honden genoemd die qua karakter nog op hun rug gaan liggen voor een inbreker . Denk dat je het beter in een stoer uiterlijk kunt zoeken . Een ridgeback misschien wel iets ?
Jullie krijgen heel veel bezoekers op jullie erf, waaronder kinderen. Ik denk dat je daarom ook een beetje vanuit de bezoekers moet denken. Voor mij persoonlijk geldt dat ik wel een erf op zou lopen waar een stabij rondloopt, maar bij een kangal, beauceron en vergelijkbare honden zou ik mij absoluut niet prettig voelen. En al helemaal niet met kinderen erbij. Ookal hoeft het uiterlijk niets te zeggen, het doet wel iets met je als bezoeker. Dat zou voor mij zwaarder wegen dan dat de hond waaks moet zijn in dit geval.
PenP schreef:Dank voor al jullie reacties! Het wordt er helaas niet makkelijker op. Ben er wel ove ruit dat het geen kangal wordt omdat die wellicht lastig op het erf te houden is. Ik ga gewoon rustig verder speuren. Wetterhoun is wel gestegen op het lijstje. Alleen moeilijk aan te komen in deze tijden denk ik.
PenP schreef:Met waaks bedoel ik eigenlijk 'aanslaan bij bezoek' maar vervolgens niets doen als de vreemde toch gewoon doorloopt. Het afschrikwekende zit hem wat mij betreft meer in uiterlijk en toon en zwaarte van het geblaf dan in gedrag.
idylle schreef:Deense (of Duitse) dog. Mega groot (dus schrikt af) degene die ik ken is erf vast, vriendelijk naar vreemde mensen, al laat ze wel even horen dat er iemand is, maar niet storend. Kan met kinderen, allerlei dieren en is beschermend indien nodig.
VogeltjeM schreef:Het heeft echt geen zin om je op een ras te focussen. Honden zijn individuen. Je moet veel geluk hebben om te vinden wat jullie zoeken. Omdat je eisen zo specifiek zijn, zou ik voor een herplaatser gaan.
Voor mij is dit hetzelfde als: ik zoek een 100% verkeersmak paard, zal ik een haflinger nemen?
VogeltjeM schreef:Het heeft echt geen zin om je op een ras te focussen. Honden zijn individuen. Je moet veel geluk hebben om te vinden wat jullie zoeken. Omdat je eisen zo specifiek zijn, zou ik voor een herplaatser gaan.
Ellentjuh12 schreef:Wij hebben een Hollandse herder pup van nu 6 maandjes oud. Super lieve hond, waaks in de zin van blaffen naar mensen buiten het erf als ze het niet vertrouwd en luistert perfect. Ze kent ontzettend veel commando's en voert deze zonder moeite uit tijdens het oefenen in en buiten de tuin. Ze blijft trouwens ook binnen de tuin ondanks dat deze niets is afgezet op veel plekken. Ze gaat niet naar anders honden of mensen toe zonder dat we er bij zijn ( als ze deze niet kent ), deze vertrouwd ze eigenlijk niet echt maar blijft wel braaf. Ook is ze grote vrienden met mijn zoontje van 7 en is absoluut niet happerig ondanks dat het nog een pupje is.
Haar jachtinstinct is wel erg aanwezig want geen enkele vogel is veilig in de tuin maar zodra deze het erf verlaat is het ook klaar en gaat ze er niet meer achteraan.![]()
Zoals je het beschrijft zou mijn hond perfect zijn voor jou maar ze gaat natuurlijk niet weg.![]()