Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Als je Smuldier overweegt om te voeren kun je ook modder uit de nabij gelegen sloot scheppen.
Berdien schreef:KimD schreef:Als je Smuldier overweegt om te voeren kun je ook modder uit de nabij gelegen sloot scheppen.
Want?
Babootje schreef:Smuldier is echt niet zoveel beter of slechter dan ander rauwvlees vloer. Ik voer het al jaren naast "gewone" brok en mijn honden doen het er prima op. Stinken ook niet, maar het zijn ridgebacks en die stinken uberhaupt al niet. Ook niet uit de bek. Ze kluiven elke dag wel.
Sommige honden stinken gewoon, wat je ook doet. Zit gewoon een beetje in het ras. Herders kunnen er ook wat van.
Mocht je het met voer niet minder kunnen krijgen, dan kun je ook denken aan een luchtreiniger met ozon. Daar haal je vieze luchtjes mee uit de lucht.
Skippy01 schreef:@kiwi dat vind ik inderdaad wel echt kwalijk! Plastic in je voer, of andere dingen die er niet in thuis horenDat zou bij mij ook een enorme afknapper zijn!
Ik voer 'gewoon' brok, dus welke kvv wel of niet goed is, meng ik me niet teveel in verder
kiwiwitje schreef:Skippy01 schreef:@kiwi dat vind ik inderdaad wel echt kwalijk! Plastic in je voer, of andere dingen die er niet in thuis horenDat zou bij mij ook een enorme afknapper zijn!
Ik voer 'gewoon' brok, dus welke kvv wel of niet goed is, meng ik me niet teveel in verder
Is t ook. vonden in smuldier wel meer rare dingen. Maar t is vooral hoe er mee omgegaan word. Je kreeg er niet eens reactie op als je t meldde.. En als je al reactie kreeg dan werd je een beetje afgewimpeld met '' kan gebeuren''. Maar lotgering is net zo erg. die brachten hier gewoon vlees wat groen uitgeslagen was (en t was geen pens) en waren nog serieus beledigd en boos dat ik er niet mee akkoord ging.. alle verpakkingen open. sap op alle verpakkingen. no thanks.
mvdende schreef:Berdien schreef:
Want?
Inderdaad.
Ik vind je niet heel fijn reageren KimD
Ik weet ondertussen wel dat jij een felle tegenstander bent van Smuldier.
Maar om heel eerlijk te zijn: ik voer mijn hond 100x liever Smuldier met een goede ontlasting dan een (gemiddeld kwaliteit, zelfde prijs categorie) brok met alleen maar diaree en binnen 1 week eten weigeren tot gevolg.
Niet iedereen heeft het budget om een (grotere) hond Acana of duur kwaliteit vlees te geven.
Goed hondenvoer, kwalitatieve brok en kwalitatief goed vlees, is echt ontze prijzig! Zeker als je een wat grotere hond hebt die meer moet eten.
kiwiwitje schreef:Skippy01 schreef:@kiwi dat vind ik inderdaad wel echt kwalijk! Plastic in je voer, of andere dingen die er niet in thuis horenDat zou bij mij ook een enorme afknapper zijn!
Is t ook. vonden in smuldier wel meer rare dingen. Maar t is vooral hoe er mee omgegaan word. Je kreeg er niet eens reactie op als je t meldde.. En als je al reactie kreeg dan werd je een beetje afgewimpeld met '' kan gebeuren''. Maar lotgering is net zo erg. die brachten hier gewoon vlees wat groen uitgeslagen was (en t was geen pens) en waren nog serieus beledigd en boos dat ik er niet mee akkoord ging.. alle verpakkingen open. sap op alle verpakkingen. no thanks.
mvdende schreef:Niet iedereen heeft het budget om een (grotere) hond Acana of duur kwaliteit vlees te geven.
Goed hondenvoer, kwalitatieve brok en kwalitatief goed vlees, is echt ontze prijzig! Zeker als je een wat grotere hond hebt die meer moet eten.
KimD schreef:Ik ben inderdaad grote voorstander van KVV en zal het ten alle tijden aanraden om het te voeren.
Maar tegenover Smuldier voer ik nog liever brok, of adviseer het. Smuldier is niet gemiddeld kwaliteit, het is gewoon slechte kwaliteit.
Zoek de ingrediënten eens op dan weet je genoeg. Het goedkoopste van het goedkoopste en veel pre-mix erin. Smuldier maakt gebruik van slachtafval.
Net zoals bij brok, hoe meer je moet voeren per kilo, hoe slechter het voer.
Van Smuldier wordt geadviseerd om 60 gram per kilo te voeren geloof ik. Van een goede kwaliteit is dit makkelijk de helft.
Zegt genoeg lijkt je.
Dit had ik met Kivo, precies zo. Naast dat de honden ineens afvielen.
Skippy01 schreef:@CB en dan is Acana nog wel prima te doen (vooruit, makkelijk praten met een best kleine hond in mijn geval, 10kg eet natuurlijk niet hetzelfde als 30kg), als je dat vergelijkt met Ziwipeak
kiwiwitje schreef:KimD schreef:Ik ben inderdaad grote voorstander van KVV en zal het ten alle tijden aanraden om het te voeren.
Maar tegenover Smuldier voer ik nog liever brok, of adviseer het. Smuldier is niet gemiddeld kwaliteit, het is gewoon slechte kwaliteit.
Zoek de ingrediënten eens op dan weet je genoeg. Het goedkoopste van het goedkoopste en veel pre-mix erin. Smuldier maakt gebruik van slachtafval.
Net zoals bij brok, hoe meer je moet voeren per kilo, hoe slechter het voer.
Van Smuldier wordt geadviseerd om 60 gram per kilo te voeren geloof ik. Van een goede kwaliteit is dit makkelijk de helft.
Zegt genoeg lijkt je.
Dit had ik met Kivo, precies zo. Naast dat de honden ineens afvielen.
Met kivo nooit iets negatiefs gehad gelukkig. Voeren t inmiddels al 3 of 4 jaar vol tevredenheid. En qua contact/advies zijn ze altijd heel prima.