Prijzen honden zonder stamboom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:28

Babootje schreef:
Jack Russels zijn altijd stamboomloos omdat er geen rasstandaard voor ze is. De een is vierkant, ander korte pootjes, ruw of gladhaar. Teveel variatie. Maar idd er wordt best veel betaald. 1000 zou ik wel teveel vinden overigens. Een stamboomloze golden voor 1400 ook. Daar heb je bijna een rashond voor.

Oh ja daarom heb je al die Jack Russells met stamboom op de show..omdat ze stamboomloos zijn.. :')

Rasstandaard Jack Russell
http://www.fci.be/en/nomenclature/JACK-RUSSELL-TERRIER-345.html

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:30

Babootje schreef:
Jack Russels zijn altijd stamboomloos omdat er geen rasstandaard voor ze is. .

https://www.nvjrt.nl/

:?

LadyUrsy

Re: Prijzen honden zonder stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:40

Wat een bizarre prijzen. Kan nooit alleen inflatie zijn. Onze boerenfox kostte zes jaar geleden 125 euro op de boerderij. Super leuk en gezond beestje.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 22:52

Saskia9 schreef:
Dankjewel voor de tip kiwitje, maar waar anders dan marktplaats kom je bij goede fokkers?
Zullen er vast ook op staan hoor, maar het zal misschien lastig zijn het kaf van het koren te scheiden, helemaal in deze tijden?
Zoals ik zei, het duurt hier nog even maar wil gewoon alvast wat vooronderzoek doen, zodat ik als het zover is niet ongeslagen ten ijs kom
En als ik marktplaats bijvoorbeeld nu zo zie.. En tevens in veel Facebook groepen ook zo.. Dat lijkt me niet helemaal mijn ding...

Ik ben meer het type van contact houden met fokkers. Zo heb ik 1 kat van me via bokt, en nog regelmatig contact met degene waar ze vandaan komt en dat vind ik gewoon fijn. Goed gevoel van kopers naar verkopers en andersom. Vertrouwen dus eigenlijk gewoon. Vind ik belangrijk.

Het ligt een beetje aan het type hond wat je zoekt.Wij hebben werkhonden dus dan zoek je een beetje in dat circuit ,wie doet wat met zijn hond hoe lang werken ze met hun hond wat doen nakomelingen ,waar worden ze op getest. Maar voor een stamboomloze x mechelaar die uit goede werklijnen komt betaal je de helft nog niet wat voor een stamboomloze broodfok golden gevraagd word.
Voor een leuk ras huishondje kijk ik op een show rond en spreek ik fokkers aan kijk met welke fokker ik goed contact krijg.Vd winter met een vriendin naar de kerstshow geweest en daar fokkers aangesproken en we zijn er bij twee uitgenodigd om te komen kijken bij hun thuis.Zo kennis gemaakt en uiteindelijk op de lijst gestaan en zo heeft vriendin een pup gekocht.
Maar ben blij dat mij niet alleen de absurde prijzen op vielen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:53

Babootje schreef:
beatje schreef:
Ik zie net een advertentie voorbij komen van stamboomloze jack russels voor 1000 euro. Van de week zag ik een advertentie van stamboomloze goldens voor 1475.
Mijn stamboom honden waren zo duur niet en mijn laatste hond uit het asiel koste 125 euro die heb ik nu een 5 tal maanden.
Zijn dit nu Corona prijzen of betalen mensen tegenwoordig echt zoveel voor niet geteste honden.?

Jack Russels zijn altijd stamboomloos omdat er geen rasstandaard voor ze is. De een is vierkant, ander korte pootjes, ruw of gladhaar. Teveel variatie. Maar idd er wordt best veel betaald. 1000 zou ik wel teveel vinden overigens. Een stamboomloze golden voor 1400 ook. Daar heb je bijna een rashond voor.

Nou, hier spreekt een echte kenner. :roll:
Ik heb mijn stamboom Jack Russell pups verkocht voor 1000 euro. Er zijn fokkers die al een hoop meer vragen, en op mp zag ik stamboomloos langskomen voor meer..
Ik ben trouwens lid van de Jack Russell Vrienden

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:56

beatje schreef:
Saskia9 schreef:
Dankjewel voor de tip kiwitje, maar waar anders dan marktplaats kom je bij goede fokkers?
Zullen er vast ook op staan hoor, maar het zal misschien lastig zijn het kaf van het koren te scheiden, helemaal in deze tijden?
Zoals ik zei, het duurt hier nog even maar wil gewoon alvast wat vooronderzoek doen, zodat ik als het zover is niet ongeslagen ten ijs kom
En als ik marktplaats bijvoorbeeld nu zo zie.. En tevens in veel Facebook groepen ook zo.. Dat lijkt me niet helemaal mijn ding...

Ik ben meer het type van contact houden met fokkers. Zo heb ik 1 kat van me via bokt, en nog regelmatig contact met degene waar ze vandaan komt en dat vind ik gewoon fijn. Goed gevoel van kopers naar verkopers en andersom. Vertrouwen dus eigenlijk gewoon. Vind ik belangrijk.

Het ligt een beetje aan het type hond wat je zoekt.Wij hebben werkhonden dus dan zoek je een beetje in dat circuit ,wie doet wat met zijn hond hoe lang werken ze met hun hond wat doen nakomelingen ,waar worden ze op getest. Maar voor een stamboomloze x mechelaar die uit goede werklijnen komt betaal je de helft nog niet wat voor een stamboomloze broodfok golden gevraagd word.
Voor een leuk ras huishondje kijk ik op een show rond en spreek ik fokkers aan kijk met welke fokker ik goed contact krijg.Vd winter met een vriendin naar de kerstshow geweest en daar fokkers aangesproken en we zijn er bij twee uitgenodigd om te komen kijken bij hun thuis.Zo kennis gemaakt en uiteindelijk op de lijst gestaan en zo heeft vriendin een pup gekocht.
Maar ben blij dat mij niet alleen de absurde prijzen op vielen.

Dankjewel voor je tips!
Dat klinkt inderdaad als een fijne manier kennis maken met het ras en fokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:11

Hier 450 betaald voor stamboom mechelaar uit goede werklijnen.

En vorig jaar nog 275 betaald voor een jack russel, zonder stamboom. Blijkbaar net optijd :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:14

Ik heb een poedel en wil er in de toekomst weer een, maar ik vind het nu al lastig klinken, er zijn weinig fokkers van middenslag poedels, ben benieuwd wat die prijzen gaan doen en hoelang een wachtlijst zou zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:20

Kijk ik even op marktplaats kom ik bij de eerste advertentie op een gebruiker die wel 9 verschillende rassen op een dag aanbied :n met alle tv programma's enzo zou je denken dat dit toch weleens minder zou worden, maar al heel wat jaren actief op marktplaats.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 23:23

Nee hoor helaas tiert de broodfok weelderig, vooral omdat mensen NU een hond willen en niet over een half jaar. Voor een nieuw bankstel of keuken hebben ze vaak meer geduld.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:25

Naar een show gaan of naar een activiteit van de rasvereniging is altijd een goede manier om met verschillende fokkers in contact te komen.

Ons eerste nestje is pas weer in 2021 en toch komen er de komende weken al mensen op bezoek om kennis te komen maken met ons en onze honden. Pas na een positieve kennismaking plaatsen wij mensen op onze wachtlijst. Het is toch gewoon vaak zo dat je voor een pup bij een goede fokker vandaan geduld moet hebben, en zeker nu de vraag naar pups zo groot is, is veel geduld nodig.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:28

Denise_Storm schreef:
De vraag is gigantisch en het (goede) aanbod relatief klein. Onze labrador verwacht een nestje en de prijzen vliegen gewoon over de kop. Dat is ook de reden waarom wij de pups alleen via via willen plaatsen en niet via marktplaats.

Wij (gezin ) zijn rustig aan op zoek naar een teefje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:43

Wij hebben voor onze stamboomhond bijna 1500 euro betaald, ruim voor de corona. Dit was de tweede hond bij deze fokker, maar je komt daar niet zomaar op de lijst. Je krijgt eerst een soort van intake gesprek, daar worden kritische vragen gesteld en gekeken of je wel geschikt bent voor het ras en of je wel goed beseft wat je in huis haalt.
Fantastische begeleiding gehad, mochten altijd komen kijken, perfect, dus de 1500 werd met liefde betaald
:)

Ik werk bij een stichting voor adoptiehonden, de vraag is enorm gestegen, de aantal aanvragen is gigantisch. Wij selecteren net zo kritisch als vroeger en hanteren ook nog gewoon de reguliere prijzen. Maar het is wel meer kaf van het koren scheiden dan anders.
Ik snap prima waarom sommige mensen hier een slaatje uit proberen te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:54

Saskia9 schreef:

Het belangrijkste is om eerst uit te zoeken welk ras je wilt. Er wordt vaak gekeken naar het uiterlijk van de hond, maar veel belangrijker is de rest, past een bepaalde hond wel bij je levensstijl en heb je de ervaring om een beaalde hond op te voeden.
Heb je eenmaal een ras gekozen, dan kun je naar de site van de rasvereniging, daar staan vaak geregistreerde fokkers vermeld, je kunt vaak ook doorklikken naar hun website. Ik weet niet of fokkers staan gemeld op de site van de raad van beheer.
Op marktplaats zou ik persoonlijk nooit kijken, de meeste fokkers posten daar niks.
Succes met je zoektocht!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:13

Dankjewel voor je tip mindim!
Gaat vast goed komen als ik alles zo op een rijtje zet. Liever te lang op voor onderzoek dan straks op stel en sprong. Al wil ik dat dus niet, maar het aanbod en vraag lijkt het nu wel zo grotendeels te gaan als je dat zo bekijkt nu.
Echt te bizar wat er gebeurd.
Mensen willen vandaag een hond, Google wat. Komen op marktplaats, bieden wat en hop volgende dag is er een hond. Zo komt het tenminste over....

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:23

Oei, wat een prijzen!

Ik heb 5 jaar geleden 500 euro betaald voor mijn kruising. Beide ouders zijn op ED en HD getest.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:39

Het is gewoon een waanzinnige ontwikkeling, mede door Corona vermoed ik eens.
Ik zou dat in elk geval nooit uitgeven voor een papierloze look-a-like of kruising :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:48

Enkele maanden terug stond er iemand in de winkel met een pomsky pup. Die pup had €3000 gekost. Echt belachelijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:04

Ik heb 4 jaar geleden 600 euro betaald voor mijn stamboomloze vizsla uit Hongarije. Nu zie ik de prijzen voor pups zonder stamboom ruim over de 1000 gaam en met stamboom regelmatig over de 2000.
Het is gewoon bizar en een hoop geld verdienen.
Het is die mensen hun goed recht natuurlijk maar never nooit dat ik zo een bedragen ga neertellen voor een hond.
Corona heeft er zeker mee te maken en het is natuurlijk ook dat als de consument zonder mokken betaald dat ze gek zouden zijn om minder te vragen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:07

Viel me een paar jaar terug al op dat de prijzen sws best hard gestegen waren.
In 2015 werd er voor een boxer pup met stamboom al € 1250 gevraagd

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:10

De prijzen zijn inderdaad echt de pan uit aan het rijzen. Bizar! En niet alleen hier. Ik zag enkele weken geleden sprockers (kruising springer spaniel x cocker, sprocker is de 'algemene' naam daarvoor, en iedereen weet dat het mix is, geen designer ras) in Engeland: 2200 pond! Ik heb 13 jaar geleden voor mijn springer spaniel 550 euro betaald. Met stamboom. Nou is 550 mét stamboom nu niet meer reëel, maar 2200 pond voor een mix lijkt mij ook niet reëel. Anderzijds: blijkbaar is er vraag en wordt het betaald.
Ik ben wel blij dat ik niet NU aan het zoeken ben naar een nieuwe pup, want 2000+ gaat me écht te ver, zeker voor niet-rashonden. 1200-1600 voor een leuke, gezonde pup uit geteste ouders met stamboom: prima. tot maximaal 1000 voor een pup uit geteste ouders zonder stamboom: soit, ook te doen. Maar meer dan 1000 voor een kruising? Die ook nog eens niet getest is? neuj... Ik heb voor mijn buitenlandertje van toen 7 maanden 265 euro betaald 4 jaar geleden. Wat zou precies maken dat een in NL gefokte kruising zonder gezondheidstesten méér waard is dan dat? Ja, betere medische opvolging in de eerste periode, dat geeft extra kosten en dus een hogere prijs. Maar dan snap ik een bedrag van 500 euro. Niet een bedrag van 1000 euro.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 08:11

Dat is ook zo'n idiote hype kruising.En dan vaak nog uit rassen waar de zelfde erfelijke afwijkingen in voorkomen die dan zonder testen en zonder blikken of blozen gekruist word. Net zoals eerst iedereen een chip moet hebben, nu een pommeriaan kopen en dan niet beseffen dat die hondjes aan helse pijnen lijden door cm en sm. En maar vrolijk er op los fokken. Rasverenigingen zijn niet heilig en ik zie er nog veel dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij op trek maar er word toch min of meer iets met de gezondheid gedaan.

We hebben in het asiel vanuit een in beslag name eens excotic Buls gehad. Hondjes zijn zo mismaakt als iets. Platte neusjes hele kromme pootjes. Waren al gecoupeerd, vandaar de inbeslagname ze waren tussen de 4 weken en 12 weken oud. De marktwaarde vd hondjes lag vanaf 3000 per pup. De dierenarts zei nog vaak worden ze niet ouder dan 3 jaar.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:13

beatje schreef:
Dat is ook zo'n idiote hype kruising.En dan vaak nog uit rassen waar de zelfde erfelijke afwijkingen in voorkomen die dan zonder testen en zonder blikken of blozen gekruist word. Net zoals eerst iedereen een chip moet hebben, nu een pommeriaan kopen en dan niet beseffen dat die hondjes aan helse pijnen lijden door cm en sm. En maar vrolijk er op los fokken. Rasverenigingen zijn niet heilig en ik zie er nog veel dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij op trek maar er word toch min of meer iets met de gezondheid gedaan.

We hebben in het asiel vanuit een in beslag name eens excotic Buls gehad. Hondjes zijn zo mismaakt als iets. Platte neusjes hele kromme pootjes. Waren al gecoupeerd, vandaar de inbeslagname ze waren tussen de 4 weken en 12 weken oud. De marktwaarde vd hondjes lag vanaf 3000 per pup. De dierenarts zei nog vaak worden ze niet ouder dan 3 jaar.

Dan heb je voor 3000 euro ook nog eens geen goede deal ook, hoe hard dat ook klinkt. Een gezonde hond zou toch zeker een jaar of 10 moeten worden (uitzonderingen door ziekte of ongeval daargelaten natuurlijk, je kunt niet alles uitsluiten). En mensen betalen het nog ook he? :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:17

Cayenne schreef:
De prijzen voor Labradoodles zijn al helemaal bizar hoog.

Zijn ze altijd geweest, dat mensen dat überhaupt willen betalen voor een rasloze hond vind ik echt te gek voor woorden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:26

Mij viel het ook al op.
Van thuis uit altijd honden van op de boerderij gehad (oepsnestjes zonder oeps). Die kregen we mee voor een zak hondenvoer en een biertje.
Waren de gekste kruisingen maar we hebben er altijd 10-15 jaar plezier van gehad.

Nu aan het kijken voor een hond. Maar als ik een pup wil (en ja dan moet dat van geteste ouders zijn), kom ik er niet voor minder dan 1000-1500.
Dat vind ik al veel. Maar zie ook gekker voorbij komen.
En ze gaan dus ook weg als zoete broodjes aan die prijzen.

Naar het asiel dan? Zou graag een hond een 2de kans geven, maar ik heb geen thuis voor een hond met 'bagage', het moet wel een geequilibreerd exemplaar zijn. Die zitten niet, of niet lang in het asiel.

Een buitenlandse opvang dan? Ben er geen voorstander van om honden uit het buitenland te halen onder het mom: er zitten er genoeg hier te wachten op een baasje.
Moet wel zeggen dat dat 'genoeg' momenteel wel tegenvalt.

Nog maar even wachten voor een hond dus.