Saskia9 schreef:Dankjewel voor de tip kiwitje, maar waar anders dan marktplaats kom je bij goede fokkers?
Zullen er vast ook op staan hoor, maar het zal misschien lastig zijn het kaf van het koren te scheiden, helemaal in deze tijden?
Zoals ik zei, het duurt hier nog even maar wil gewoon alvast wat vooronderzoek doen, zodat ik als het zover is niet ongeslagen ten ijs kom
En als ik marktplaats bijvoorbeeld nu zo zie.. En tevens in veel Facebook groepen ook zo.. Dat lijkt me niet helemaal mijn ding...
Ik ben meer het type van contact houden met fokkers. Zo heb ik 1 kat van me via bokt, en nog regelmatig contact met degene waar ze vandaan komt en dat vind ik gewoon fijn. Goed gevoel van kopers naar verkopers en andersom. Vertrouwen dus eigenlijk gewoon. Vind ik belangrijk.
Het ligt een beetje aan het type hond wat je zoekt.Wij hebben werkhonden dus dan zoek je een beetje in dat circuit ,wie doet wat met zijn hond hoe lang werken ze met hun hond wat doen nakomelingen ,waar worden ze op getest. Maar voor een stamboomloze x mechelaar die uit goede werklijnen komt betaal je de helft nog niet wat voor een stamboomloze broodfok golden gevraagd word.
Voor een leuk ras huishondje kijk ik op een show rond en spreek ik fokkers aan kijk met welke fokker ik goed contact krijg.Vd winter met een vriendin naar de kerstshow geweest en daar fokkers aangesproken en we zijn er bij twee uitgenodigd om te komen kijken bij hun thuis.Zo kennis gemaakt en uiteindelijk op de lijst gestaan en zo heeft vriendin een pup gekocht.
Maar ben blij dat mij niet alleen de absurde prijzen op vielen.