Hond met gecoupeerde oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:16

Ianthe schreef:
Gini schreef:

Je noemt de verkeerde groep mensen triest.
Een natuurlijke bobtail zal niet zo snel in een verbandje rondlopen, denk je ook niet?

Ah dus als er een verband om iets zit is het gelijk gecoupeerd? Interessant, ging er volgens mij om dat ze dacht dat ze gecoupeerd waren.

Als die pup rondliep zonder verband zal ze het ook wel gemeld hebben. Dus dan ook elke pup die met een korte staart of verbandje om de staart rondloopt?

Ik heb zelf een hond met een natural bobtail, zou er niet blij van worden als mensen dat gingen melden toen hij nog een pup was.

Je eerste alinea heb ik niet gezegd, je tweede alinea is pure speculatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:17

Gini schreef:
Ach, weet je, het is verboden omwille van een reden, daar verandert de persoonlijke mening van 1 traditionalist niets aan. Iedere traditie/gewoonte die gepaard gaat met een zekere hoeveelheid dierenleed kent van die aanhangers die bij hoog en bij laag blijven beweren dat het écht écht écht geen pijn doet.

Ik kan dat dus oprecht niet begrijpen.
Zelfs bij een tradionalist zou je denken dat het welzijn boven het egoisme van de mens gaat.
Want uiteindelijk doen ze het couperen voor zichzelf en niet voor de hond.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:19

LilChar schreef:
Dat er verband om zat was voor mij wel doorslaggevend om het te melden.

Ik vind het altijd merkwaardig dat mensen dingen zeggen als 'nou ik zou er niet blij van worden als mensen dat van mij gingen melden'
Waarom niet? Als er niets aan de hand is, is er niets aan de hand toch? Het is toch fijn om te weten dat mensen het het best voorhebben met honden of dieren in het algemeen? Een melding komt uit een goed hart en ik denk minder omdat mensen het nou zo leuk vinden om zich overal mee te bemoeien want dat valt in mijn geval wel mee.

Dat vind ik ook.
Als je niets te verbergen hebt maakt een melding je niets uit.

Ik heb door wandelaars ook wel de vraag gekregen waarom mijn paard gemuilkorfd is, of hij de andere bijt en nog wel kan eten.
Zo iemand zou het ook goed kunnen melden, nou prima toch, laat maar komen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:21

LilChar schreef:

Ik vind het altijd merkwaardig dat mensen dingen zeggen als 'nou ik zou er niet blij van worden als mensen dat van mij gingen melden'
Waarom niet? Als er niets aan de hand is, is er niets aan de hand toch? Het is toch fijn om te weten dat mensen het het best voorhebben met honden of dieren in het algemeen? Een melding komt uit een goed hart en ik denk minder omdat mensen het nou zo leuk vinden om zich overal mee te bemoeien want dat valt in mijn geval wel mee.

Nee ik zou er niet blij van worden nee, als iemand als een of andere Karen zoiets gaat melden, zonder aan mij te vragen waarom die hond eigenlijk een korte staart heeft...

Komt uit een goed hart jaja..yeah right.. :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:23

_Penotti schreef:
Dat vind ik ook.

Ik heb door wandelaars ook wel de vraag gekregen waarom mijn paard gemuilkorfd is, of hij de andere bijt en nog wel kan eten.

Vragen ja, dat is iets anders dan gelijk maar een melding gaan maken ;)

Maar goed, zulke mensen vind ik sneu en gelukkig mag ik ook die mening hebben. Ik heb zelfs al meegemaakt op een show dat een dierenarts mijn hond niet wilde binnenlaten terwijl we bewijs hebben dat hij een natural bobtail is.
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 10-07-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:23

Ianthe schreef:
LilChar schreef:

Nee ik zou er niet blij van worden nee, als iemand als een of andere Karen zoiets gaat melden, zonder aan mij te vragen waarom die hond eigenlijk een korte staart heeft...

Als je niets hebt laten doen wat niet mag is er toch niets aan de hand?
Helemaal prima toch?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:24

Evi84 schreef:
Dat ze eens de eigenaars laten beboeten die hun honden laten steriliseren/ castreren. 95% is ook niet medisch noodzakelijk, maar gewoon de onwil/kunde tot opvoeden. Maar daar maakt niemand een punt van.

Ben jij verder wel helemaal goed?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:25

Ianthe schreef:
_Penotti schreef:
Dat vind ik ook.

Vragen ja, dat is iets anders dan gelijk maar een melding gaan maken ;)

Ja, maar zou me niets verbazen als ze mij niet hadden gezien buiten dat ze het zouden melden.
Want ze waren best wel op hoge poten dat het paard niet kon eten.

Na uitleg was dat uiteraard helemaal goed :)

Maar goed, ze melden wel, politie op de stoep, hoe lang denk je dat die er zal zijn?
Ja misschien vinden ze een bak koffie lekker maar anders is 5 minuten veel :D

xLaraaj

als die vb uit frankrijk komt is het volkomen legaal.

En niet van voor of tegen couperen want ik snap waarom er een verbod op is. Maar als je pups het uitschreeuwen bij het couperen dan heeft die vent een groot probleem. Ken genoeg goede (!) fokkers uit het buitenland en die pups schreeuwen het echt niet uit hoor en zijn verdoofd.
En qua communicatie vind ik de staart ook nog zo'n ding. Genoeg NBT die prima kunnen communiceren.

Gini

Ianthe, maar wat zit je nu over een hypothetische situatie te klagen eigenlijk. Niemand heeft toch een melding gemaakt van jouw bobtail? Het gaat om een Dobermann met oren in een verband.

Ianthe

Cayenne schreef:
Als je niets hebt laten doen wat niet mag is er toch niets aan de hand?
Helemaal prima toch?

:') :') En jij kan ook eerst vragen waarom een hond er zo bij loopt, ook al gaat het je verder sowieso niets aan.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:26

Gini schreef:
Ianthe, maar wat zit je nu over een hypothetische situatie te klagen eigenlijk. Niemand heeft toch een melding gemaakt van jouw bobtail? Het gaat om een Dobermann met oren in een verband.

Omdat ze totaal geen idee heeft of die hond uit een land komt waar het mag of dat die mensen denken dat die oren op die manier gaan staan :+ zonder te couperen. Trek gewoon je bek open als je zoiets ziet ipv uit je raam lopen staren en dan eens denken oh zal ik een melding maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:28

Ianthe schreef:
LilChar schreef:

Ik vind een korte staart toch weer anders dan een Dobermann puppie met twee oren in het verband. Kom, zo naief is toch niemand.

Maar ik zou er niet mee zitten zelf als iemand voor mij zou bellen, als er toch niets aan de hand is.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 19:29

Ianthe schreef:
Gini schreef:

Omdat ze totaal geen idee heeft of die hond uit een land komt waar het mag of dat die mensen denken dat die oren op die manier gaan staan :+ zonder te couperen. Trek gewoon je bek open als je zoiets ziet ipv uit je raam lopen staren en dan eens denken oh zal ik een melding maken.

Zo hey!
Ik woon in een appartement en ben niet binnen een tel buiten hoor. Vind je het heel erg?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:29

Ianthe schreef:
Gini schreef:

Waarom zou je als dierenliefhebber een hond willen die verminkt is uit een ander land om het Nederlandse verbod te omzeilen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:30

En sorry hoor soms is het ook niet safe om in je eentje 2 jongens met een dobberman aan te spreken, no offense :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:31

Marie_Anne schreef:
Ik vind een korte staart toch weer anders dan een Dobermann puppie met twee oren in het verband. Kom, zo naief is toch niemand.

Maar ik zou er niet mee zitten zelf als iemand voor mij zou bellen, als er toch niets aan de hand is.

Nee? Dan ben ik wel heel veel verkeerde mensen tegengekomen die ook even hun mening wilde delen over mijn `gecoupeerde` hond. Gelukkig hebben die het in mijn gezicht gezegd ipv melden. :')

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:32

KimD schreef:
Dat is toch Vidor? In het puppy topic heb je daar ook een lading van kritiek op gekregen. Volgens mij waren je woorden dat je het onder verdoving hebt laten doen want je wilde je niet schuldig maken aan 'wanpraktijken'.

Zo raar is dat dus niet dat mensen dit weten, er zijn nogal wat mensen in dat topic en eens zoveel die gewoon meelezen.

Door de manier van reageren ben je juist herkenbaar.

Vidor is overleden. Ik heb mijn huidige jachthond niet meer voorgesteld in het puppytopic.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:33

Ianthe schreef:
Gini schreef:

Vandaar de vraag van TS: wat kan ik doen?

En als je ziet hoe hier in dit topic gereageerd wordt, dan zie ik niet meteen mensen voor me die openstaan voor een eerlijk gesprek met een persoon die oprecht bezorgd is. Je wordt nog net niet meteen tot Karen betiteld. :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:34

_Penotti schreef:
Waarom zou je als dierenliefhebber een hond willen die verminkt is uit een ander land om het Nederlandse verbod te omzeilen?

Mijn rashond komt ook uit het buitenland, maakt dat uit? Weet wel dat ze in de landen waar ze het nog doen, wat fokkers zitten die hele mooie dobermanns fokken, dus misschien hebben ze daarom wel voor die hond gekozen. En of die oren echt gecoupeerd zijn, weet je niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:37

Ianthe schreef:
_Penotti schreef:

Mijn rashond komt ook uit het buitenland, maakt dat uit? Weet wel dat ze in de landen waar ze het nog doen, wat fokkers zitten die hele mooie dobermanns fokken, dus misschien hebben ze daarom wel voor die hond gekozen. En of die oren echt gecoupeerd zijn, weet je niet.

Ze verkopen ook prima een niet gecoupeerde hond.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:37

Nee dat een hond uit het buitenland komt maakt me niets.
Maar ik zou niet gaan sponsoren in dierenmishandeling, dus een rashonden fokker die meent dat couperen nog moet voor het schoonheidsbeeld zou ik aan voorbij gaan. Laat die lekker maar anders gaan denken voordat ik daar een dier van wil.
Genoeg andere over.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:41

Brainless schreef:
Ze verkopen ook prima een niet gecoupeerde hond.

Oh ik wist niet dat jij al die fokkers kent....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:41

Cayenne schreef:
Want uiteindelijk doen ze het couperen voor zichzelf en niet voor de hond.

Is niet helemaal waar, ik heb zelf argentijnse doggen gehad, 3 stuks, alle 3 gecoupeerd, in Argentinië worden deze functioneel gecoupeerd en daardoor is ( in landen waar nog steeds gecoupeerd wordt)/ was de rasstandaard een gecoupeerde hond.. Nu mag dat hier niet meer en is er dus een type flapoor waar ze aan moeten voldoen, maar dat heeft best wat voeten in aarde gehad. Zelf zou ik nu niet meer couperen maar eerlijk, ik vind een gecoupeerde dogo nog steeds mooi...

Hier in Duitsland zie ik heel veel gecoupeerde honden lopen en zo ook al veel dobermann pups met de oren in het verband zien lopen, en ja hoor, die zijn gewoon gecoupeerd...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:43

Je ziet in dit topic ook wat vragen doet: een deel van de reageerders reageert normaal, een ander deel reageert boos en doet direct de keuzes van anderen afkraken en kleineren.
Ts stelt alleen een vraag en krijgt al meteen commentaar, toen had ze nog niet eens gebeld of melding gedaan. Hoe zou het stellen van diezelfde vraag op straat verlopen? Juist, daarom vragen mensen er niet naar.