Overlast wilde kippen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:01

@lindyH gemeente is echt het vertrouwen weg!
Vandaag weer gebeld en doen alsof ze nergens vanaf weten dat we eerder deze week gebeld hebben.
Wel heb ik toevallig wat reacties gehad dat mensen wat kippen willen ophalen maar inderdaad met de hanen blijf je zitten!

Sloffer

Re: Overlast wilde kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:19

Heeft jouw gemeente geen meldsysteem zoals fixi ofzo? Het heeft meer effect om het daar in te zetten dan om te bellen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:39

In de OP zei je nog dat je liever niet hebt dat de gemeente ingrijpt. Als je dat ook aan hen hebt laten doorschemeren dan wordt het niet opgepakt natuurlijk.

Je moet een verzoek tot handhaving doen. Dat kun je vaak zelfs online indienen.

En de gemeente zal nooit meteen beloven er iets aan te doen. Dat kunnen en mogen ze niet. Dan kan iedereen wel bellen met een klacht over het een of ander. Ze moeten eerst de situatie bekijken, dan het besluit nemen dat er wat aan gedaan moet worden en wat dan, budget vrijmaken, een planning maken, bedrijven inhuren, etc etc. Misschien moet het zelfs wel beoordeeld worden door een ethische commissie of iets dergelijks, omdat het wel gaat om het afmaken van dieren. Dat gaat voor de zomer niet meer lukken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:43

Ondanks dat ik een geweldige dierenliefhebber ben, zou ik het wel weten.

Vriezer in. Sorry ts -O-

Sterker nog, als je iemand weet te vinden die de hanen de nek om wil draaien, wil ik ze wel op komen halen.

Een al gedoode haan verder slachten heb ik niets mee, maar ik krijg het niet over mn hart om ze de nek om te draaien.

Hier zouden de kipfilets in de pan verdwijnen, evenals een enkele haan in de soep.

De rest, organen en "niet lekker" vlees gaat dan naar mijn hond.

Ik woon net onder Bergen op zoom.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:46

mvdende schreef:

Vriezer in. Sorry ts -O-

Sterker nog, als je iemand weet te vinden die de hanen de nek om wil draaien, wil ik ze wel op komen halen.

Een al gedoode haan verder slachten heb ik niets mee, maar ik krijg het niet over mn hart om ze de nek om te draaien.

Hier zouden de kipfilets in de pan verdwijnen, evenals een enkele haan in de soep.

Zal ik dan maar met mijn bijltje richting Zeeland rijden :')

Afbeelding

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:47

@sloffer dat geloof ik niet! Iig nooit van gehoord!

@lindyH nou het is niet mn favoriete optie niet gezegd dat ik dat zoiezo niet wilt!
En tegen de gemeente is hier geen woord over gepraat.
Het is niet de eerste keer dat dit gemeld wordt bij hen.
We hebben al een paar keer hiervover gebeld, vorig jaar nog zelfs!
Elke keer krijg je te horen dat we teruggebeld worden maar dat gebeurt gewoon elke keer niet! Elke keer als we bellen wordt er ook gezegd dat ze van niks weten en er geen melding van staat. Dus nee vertrouwen in de gemeente is er niet meer!
Er wordt 0,0% actie ondernomen door hen.

@mvdende ik neem je niks kwalijk hoor haha! Wij eten zelf ook vlees!
Maar ik zou niemand weten die kan slachten helaas!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:53

Je kan gewoon een val kopen om ze daarin te lokken, en dan stuk voor stuk ombrengen en in de vrieskist leggen..
Ach bekijk het maar zo; dan heb je iig genoeg vlees voor de aankomende tijd :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:02

Ombrengen..wat een apart woord in deze context. :)

Lastig verhaal t.s.
Mijn zus heeft ooit een zooi katten van de dood gered. Die liepen/werden geboren op een industrieterrein. Daar is de gemeente ze gaan vangen om te vergassen. En mijn zus is ze gaan vangen om ze te redden. :)
Helaas ook te weinig opvang te vinden dus het merendeel bij familie en vrienden. Ik heb er zelf toen vier aan over gehouden. Wat ik eigenlijk best veel vond.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:50

mvdende schreef:

Vriezer in. Sorry ts -O-

Nou dan doe ik ze omdraaien en jij slachten want dat kan ik dus weer niet _O- probleem opgelost _O-

Waarom een val? Joh als je toch al weet waar ze Snachts zitten. Steek er een keer een paar gebroken nachten tijd in en pak ze gewoon :)) scheelt een hoop stress ook en hoef je geen val te regelen en steeds opnieuw op te zetten.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:52

LukieBradley schreef:
mvdende schreef:

Vriezer in. Sorry ts -O-

Nou dan doe ik ze omdraaien en jij slachten want dat kan ik dus weer niet _O- probleem opgelost _O-

Waarom een val? Joh als je toch al weet waar ze Snachts zitten. Steek er een keer een paar gebroken nachten tijd in en pak ze gewoon :)) scheelt een hoop stress ook en hoef je geen val te regelen en steeds opnieuw op te zetten.

Omdat je met een val een hoop in één keer kan vangen, ipv dat je ze stuk voor stuk achterna moet rennen :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:54

Heb je een mega val dan?
Als je ze in het donker pakt kun je ze ook allemaal tegelijk pakken want ze zien niks en blijven gewoon zitten :')
Kippen zijn overdag in licht echt enorm slim en trappen niet zo snel ergens in.
Deze die niet menselijk contact gewend zijn vermoed ik dat eigenlijk ook bij.
Die zijn gewend om zichzelf te redden en denken vaak beter na dan wij mensen denken

Ts heb je een foto toevallig ik ben vet nieuwsgierig _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:56

Carol_Beer schreef:
Omdat je met een val een hoop in één keer kan vangen, ipv dat je ze stuk voor stuk achterna moet rennen :')

Achter kip aanrennen is leuk om naar te kijken, niet om te doen. 's nachts van de boomtak plukken is veel practischer.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 13:32

Na gisteren meerdere oproepjes geplaatst op fb, marktplaats en de plaatselijke marktplaats ben ik vanochtend heel onverwachts benaderd door omroep zeeland die het wel vonden opvallen! Dus tv en radio komt het op en er zijn een heleboel mensen die op op dit moment en morgen kippen en hanen komen vangen! Dus dit keer was het toch voor niks!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:12

*\o/* Wat goed! Ik hoop dat de meeste dieren een mooi plekje vinden!

Vannacht zou je er eventueel al een aantal kunnen pakken en opsluiten zodat ze morgen makkelijk kunnen worden meegenomen. Dat scheelt weer wat stress voor de dieren.

Kunnen we de uitzending van omroep Zeeland ergens terug kijken als die uitgezonden is? Ik ben wel heel benieuwd :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:28

Mlt94 schreef:
Na gisteren meerdere oproepjes geplaatst op fb, marktplaats en de plaatselijke marktplaats ben ik vanochtend heel onverwachts benaderd door omroep zeeland die het wel vonden opvallen! Dus tv en radio komt het op en er zijn een heleboel mensen die op op dit moment en morgen kippen en hanen komen vangen! Dus dit keer was het toch voor niks!

Ah top!
Gemeente Middelburg kan dan nu niet meer doen alsof ze van niks weten 8-)

Ik las je berichtje gisteren op fb, had er geen idee van, terwijl het bij mij vrij dichtbij is!
Zal nog eens rond vragen in mijn omgeving of er nog iemand kippen wilt :)

Omroep zeeland is te volgens op facebook :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:37

Deel je het hier even? Ik snak naar beelden van volwassenen die achter wilde kippen aanrennen. _O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:43

Sowieso, on de mensen op te fleuren!
Vooral ons :')

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 14:50

@8nnemiek Ja echt top!! Had niet verwacht zoveel reacties te krijgen en de eerste haan is al weg!
Misschien dat je het op de fb pagina vanavond kan vinden of op hun website, geen idee eigenlijk.
Het wordt iig op het nieuws uitgezonden en iets op de radio.

@letizia,wat toevallig haha goed om te horen dat het fb zo rond gaat!
Geloof dat de meeste mensen er idd niet vanaf weten zo te zien aan de reacties op fb.
Of mensen die denken altijd dat ze van ons zijn omdat ze bij ons bivakeren haha!
En nou hoop ik idd dat de gemeente toch even een moment van schaamte gaat krijgen nadat wij al meerdere keren contact erover hebben gehad met ze.

@Marlinderooz hahah nou kom hier maar staan vanavond en morgen! Mensen genoeg denk ik die kippen gaan vangen!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:14

Ik ben benieuwd of mensen bereid zijn achter hanen aan te gaan rennen waar ze vervolgens niks mee kunnen.
Natuurlijk hoop ik voor TS van wel, maar ik vrees het ergste. Gelukkig is de publiciteit die dit genereert ook wat waard.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:21

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:21

Mlt94 schreef:

Ze waren er nu als de kippen bij met zulk nieuws? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:31

:D hopelijk staat de teller op 0 kippen na dit weekend!

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 16:37

Nou enorm veel reacties helaasook mindere reacties op het bericht van omroep zeeland! Mensen die je zwart maken omdat ze denken dat die kippen en hanen hier goed zitten! Maar ik denk zelfs dat na dit bericht er nog meer mensen gaan komen om ze te vangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:53

Wauw dat is wel heel erg zeg dat mensen boos worden omdat ze bij jullie goed zitten. Het is toch nota bene jullie terrein?

Wel fijn dat er nu mensen de kippen komen ophalen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:58

Joh, das toch de trend of Facebook, je hebt altijd rellers, wereldverbeteraars (tis dat ik geen plek heb, maar anders :roll: ), trollen etc
Hopelijk krijgen alle kippen een fijne plek :)