SolarHertog schreef:Ik geef Toulouse altijd witvis uit de diepvries en rauwe kipfilet. Alleen brokken is nu niet voldoende voor een zogende kat. .
Zeker voor een x coon zijn ze erg ligt.
Toulouse lust ook geen natvoer.
Je zou ook verse geitenmelk kun
Rauwe kip is goed voor katten, maar NOOIT geven als er jonge kittens zijn. Hoewel katten die van jongs af met rauwvoer opgroeien prima tegen salmonella kunnen, is dat voor echt jonge kittens niet zo. Ik ben ooit eens 2 kittens van 7-8 weken verloren aan een salmonella vergiftiging. Dat drama wens ik echt niemand toe, moeders had een vogeltje gevangen in de tuin en mee naar binnen genomen om de kittens wat te leren jagen. Ze werden allemaal doodziek, ik moest eerst een katertje in laten slapen, die is meteen voor sectie opgestuurd en ondertussen maar proberen de andere kittens te redden. Op de dag dat ik het tweede kitten, mijn droompoesje, moest laten inslapen, (omdat haar longen vol liepen met vocht en ze langzaam stikte) kwam de uitslag van de sectie van het katertje. We konden toen de juiste antibiotica geven en de andere drie kittens hebben het wel gered.
Maar wat een verdriet en zo ontzettend stom, dat ik er niet eerder bewust over na gedacht had, dat gebeurt me echt nooit meer.
Hier krijgen moederpoezen wel kuikens (minder risico op salmonella dan met rauwe volwassen kip), maar dat wordt dan in de badkamer gegeven, waarna ze nog 10 minuten krijgen om zichzelf goed te wassen voordat ze terug naar de kittens mogen.
Kittens krijgen hier vanaf 10-11 weken pas hun eerste kuiken.