Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Hoe leer je ze die commando's überhaupt aan eigenlijk?
MarlindeRooz schreef:Ik vind het ook hilarisch en hypocriet hoe mensen een hond afschieten verafschuwen maar dit wel oke vinden bij bijvoorbeeld varkens en koeien.Maar afschieten kan je altijd nog beter doen dan een hond mentaal laten lijden. Het is lastig om voor sommige honden een huis te vinden.
Nicje87 schreef:Wat super leuk TS. Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om haar te steriliseren zodat ze met de reu niet gecastreerd hoeft te worden. Daarbij voorkom je in de toekomst dat de een baarmoeder ontsteking krijgt?
tamary schreef:Nicje87 schreef:Wat super leuk TS. Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om haar te steriliseren zodat ze met de reu niet gecastreerd hoeft te worden. Daarbij voorkom je in de toekomst dat de een baarmoeder ontsteking krijgt?
Goede werkhond + goede werkhond = volgende generatie goede werkhond. Sterilisatie is dus niet de eerste overweging, fok van dit soort honden is op bewezen geschikt voor het werk, niet op hoe ze er uit zien.
Mkango schreef:Dank je voor je uitgebreide uitleg! Ik blijf het zo bijzonder vinden dat ze dat instinct van zichzelf al hebben.Wat zou er gebeuren als een groene hond te lang op het balanspunt blijft?
Citaat:tenzij je een wonderhond hebt getroffen, en zelfs die hebben hun speciale problemen ( die menen het vaak beter te weten dan hun trainer, en vaak hebben ze nog gelijk ook...)
Ayasha schreef:Moet je dat als trainer dan toegeven aan je hond of laat je de hond dan z'n ding doen?
Kuggur schreef:Ayasha schreef:Moet je dat als trainer dan toegeven aan je hond of laat je de hond dan z'n ding doen?
Typische "hangt er van af" vraag.
Niet in het minst, kán je er wat aan doen op dát moment? Vaak niet, je bent té ver weg in te grijpen en brullen werkt in zo'n situatie en zo'n hond sowieso niet. Beter geen bij voorbaat verloren strijd aangaan, later eraan werken, situatie dan zó opstellen dat de hond wslk hetzelfde doet maar je wél in een positie bent dat te corrigeren.
Oh, ik weet het zo goed theoretisch, ik heb me in de praktijk wel schor gebruld, meestal loop je dan van zo'n gebeurtenis met een heel dom gevoel...![]()
Kuggur schreef:Ayasha schreef:Moet je dat als trainer dan toegeven aan je hond of laat je de hond dan z'n ding doen?
Typische "hangt er van af" vraag.
Niet in het minst, kán je er wat aan doen op dát moment? Vaak niet, je bent té ver weg in te grijpen en brullen werkt in zo'n situatie en zo'n hond sowieso niet. Beter geen bij voorbaat verloren strijd aangaan, later eraan werken, situatie dan zó opstellen dat de hond wslk hetzelfde doet maar je wél in een positie bent dat te corrigeren.
Oh, ik weet het zo goed theoretisch, ik heb me in de praktijk wel schor gebruld, meestal loop je dan van zo'n gebeurtenis met een heel dom gevoel...![]()
pmarena schreef:Ik vind het wel mooi om te zien hoe bij die Borders dat drijfinstinct er in zit. Zie je ook wel als iemand er 1 meeneemt naar paarden toe, en dan met paard werken in de roundpenn....hond er meteen in sluipende drijfmodus omheen..... Die dieren ZOEKEN echt werk