nuscaniels schreef:SophieO schreef:Maar wat wil je nu dan? Als je het niet ziet zitten, geef je die hond toch gewoon terug aan de fokker. En neem de volgende keer geen kennel hond of puber..
Ik wilde weten wat mijn rechten waren. Een paard die niet geschikt is voor het doel waarvoor je hem kocht zoals aangeven dat je alleen maar buiten rijdt en je paard blijkt al te schrikken van een grassprietje terwijl volgens de verkoper dat geen probleem is beoogt niet aan het aangegeven doel en mag terug.
Ik vroeg me af hoe dat zit met een hond. Ik heb aangegeven wat ik zocht en waarom. Toen ik zei dat een volwassen herder die en met katten kan en geen gebruiksaanwijzing heeft niet te vinden is bood zij mij deze hond aan als zijnde geschikt.
Tsja, mijn hond mocht na 5 jaar nog terug naar de fokker, aangezien dat in ons contract stond, toen ik haar door vervelende omstandigheden niet kon houden.
Dus dan vraag je toch gewoon aan de fokker of ze haar terug kan nemen en duidelijk zijn dat het niet gaat en je de hond niet meer wil. Een fatsoenlijke fokker gaat dan geen nee zeggen.
Als ik dit allemaal lees, zou ik dat gewoon doen, kan ook al niet met katten..die waren er eerst, dus die gaan voor.