Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
evita2 schreef:Hey iedereen,
Even een update. De kitten was op het moment van posten nog maar 6 weken dus ik moest nog wachten tot hij 10 weken wordt. (eind vd week) we hadden hem dan ook gereserveerd en zijn af en toe nog bij hem gaan kijken... Zijn vacht bleef kort en hij bleef enorm speels terwijl wij toch meer opzoek waren naar een knuffel/schootkatje.
Die 2 dingen (korthaar +geen knuffel karakter) hebben mijn vriend en ik doen besluiten dat we verder gaan zoeken naar een andere kat die beter bij ons past.
Ondertussen wordt de kitten weer opnieuw aangeboden op internet en staat er in zijn advertentie dat hij echt halflanghaar krijgt. Alleen op de foto's die erbij staan zie ik geen verschil kwa vachtlengte ten opzichte van mijn oudere foto's van hem.
Ik hoop voor de rest dat de kitten een geweldige eigenaar krijgt die heel blij met hem zou zijn.
Gekeken naar zijn prijs is hij wel wat duur. (Als ze de aanbetaling van ons in mindering brengen(dat geld hebben ze toch al) zou zijn prijs voor de volgende/nieuwe eigenaar wel reëler/netter zijn)
Yom schreef:Ik ben ook aan het kijken voor een langhaar kitten maar wat een nepperij staat er op MP (ja duh)
een hoop onzin over het zijn langhaar kittens en dan noemen ze er rassen bij en goh....de kruising daarvan wordt plots een gewone htk kat als je goed naar de foto's kijkt (ook leuk, maar niet wat ik zoek en het bedrag wat ze ineens vragen slaat nergens op)
Maar ja mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is trappen er dan helaas toch in
SimoneeM schreef:evita2 schreef:Hey iedereen,
Even een update. De kitten was op het moment van posten nog maar 6 weken dus ik moest nog wachten tot hij 10 weken wordt. (eind vd week) we hadden hem dan ook gereserveerd en zijn af en toe nog bij hem gaan kijken... Zijn vacht bleef kort en hij bleef enorm speels terwijl wij toch meer opzoek waren naar een knuffel/schootkatje.
Die 2 dingen (korthaar +geen knuffel karakter) hebben mijn vriend en ik doen besluiten dat we verder gaan zoeken naar een andere kat die beter bij ons past.
Ondertussen wordt de kitten weer opnieuw aangeboden op internet en staat er in zijn advertentie dat hij echt halflanghaar krijgt. Alleen op de foto's die erbij staan zie ik geen verschil kwa vachtlengte ten opzichte van mijn oudere foto's van hem.
Ik hoop voor de rest dat de kitten een geweldige eigenaar krijgt die heel blij met hem zou zijn.
Gekeken naar zijn prijs is hij wel wat duur. (Als ze de aanbetaling van ons in mindering brengen(dat geld hebben ze toch al) zou zijn prijs voor de volgende/nieuwe eigenaar wel reëler/netter zijn)
Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn...Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn)
Marcella schreef:Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.
Marcella schreef:Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.
SimoneeM schreef:Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn...Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn)
evita2 schreef:Marcella schreef:Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.
Wij hebben al een oudere kat en als we hier een oude kat bij zetten betwijfel ik of dat goed gaat. Daarom graag een kleintje
evita2 schreef:SimoneeM schreef:Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Het was een afstandelijke kitten die echt geen oog had voor je, alleen voor het spelen. Zijn zusjes waren veel knuffeliger terwijl deze haast "boos"(even overdreven) werd als je hem vastpakte omdat hij dan niet meer kon spelen. Ook was de moeder wat schuw, ze genoot wel van knuffels zodra ze je niet zag maar ze kwam niet naar je toe. En je zag dit terug in de kitten als je hem wou aaien en tesnel naar hem bewoog deinsde hij wat terug.
Voor de rest gaat het erg snel met (langharige rode) kittens op mp ik heb ook al op andere sites met fokkers gekeken. Wij willen graag een rood harige maar die komen niet zoveel voor en zijn ook direct weg heb ik het idee
evita2 schreef:Marcella schreef:Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.
Wij hebben al een oudere kat en als we hier een oude kat bij zetten betwijfel ik of dat goed gaat. Daarom graag een kleintje
Citaat:Dit is echt een misvatting, jong kitten wil spelen en druk doen en dat vinden oude katten verschrikkelijk. Mijn ouders hebben ook ooit die fout gemaakt. Ga alsjeblieft voor een iets oudere kat, kan je meteen veel knuffelen en blijft je oude kat ook gelukkig..
DiantaM schreef:Maar je hebt je aanbetaling ook niet terug gekregen? Ik zou ze denk ik toch geconfronteerd hebben met jouw bevindingen.