Hyper kat: wat best te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:28

Een tweede kat erbij nemen lijkt mij een goed idee als hij alleen maar binnen zit. Maar tegen de zoomies gaat het niet helpen :P!
Ik was er heel bang voor als ik een tweede erbij ging nemen, dat mijn kat het niks zou vinden. Hij is super dominant, maar sinds de verhuizing van huis naar appartement was hij gewoon niet meer zo gelukkig. Veel te plakkerig om ons heen, constant ons aan zitten kijken, geen eigen dingetjes meer doen. Daarom toen een tweede erbij genomen. Advies natuurlijk om ze in gescheiden kamers neer te zetten, maar heb een kitten van een stichting erbij genomen en die kwam net van moeder vandaan, die wilde ik niet alleen opsluiten. Dus maar gewoon gelijk elkaar laten ontmoeten. Vanaf moment 1 de beste vrienden en mijn 1e kat is ook weer echt super gelukkig :). En heb overigens mijn balkon ook compleet afgezet met gaas, ze vinden het superleuk om naar beneden te kijken.

IMJ

Re: Hyper kat: wat best te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:44

Ja kitten erbij gaat meestal gewoon goed. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:37

Niet elke kat wordt perse gelukkig of rustiger door een andere kat. Sterker nog, genoeg katten die juist opbloeien als ze weer alleen komen. Mijn kat (Ragdoll van bijna 14) heb ik ook vijf jaar geleden gekregen met de strikte instructie er géén andere kat bij te nemen.

Poes heeft overigens ook de zoomies. Dan scheurt ze door het hele huis, vliegt overal op en slaakt ze de meest woeste kreten. Hilarisch :') Dus ja, ook op leeftijd doen ze dat nog gewoon :))

Ik zou ook kijken naar een manier om je balkon katproof te maken. Poes vind het heerlijk om (met mij) buiten te zitten. Beetje naar buiten kijken, luchtjes op snuiven en naar de vogels loeren. Ze komt verder niet buiten, en heeft daar ook geen behoefte aan. Als ik niet op het balkon ben is ze er verder zelf ook niet te vinden, deur staat als ik thuis ben altijd open.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:49

Je heb ook krabpalen die geschikt zijn voor outdoor. :j

Hier 1 en 5 jaar en ja hier scheuren ze ook door het huis heen. Buren naast hebben ze nog nooit gehoord. Met onder buren geen contact.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:04

Die van ons doet dat ook tussen 4 en 5 snachts inderdaad en die komt vrijwel dagelijks buiten in de tuin :') Maar dan moet ie gewoon lekker even stieren.
Gelukkig wonen wij vrijstaand, want inderdaad zo middenin de nacht als het gehorig is geeft het echt herrie soms! Die van ons heeft het vooral gemunt op onze houten trappen en traphek, en ze is voor een kat soms vrij onhandig, dus dat hoor je wel :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:33

Hoe meer het klettert, hoe leuker ze het vinden *\%/*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:34

EEn balkon zonder dak word wel wat lastiger om af te schermen. Dan zul je idd een afdak moeten maken maar gezien het een huur app is snap ik goed dat je daar niet in de buitenmuur wilt boren.

Maar je kan altijd even kijken of die FB die eerder genoemd is. Misschien zit daar wel een andere optie bij.

Een krabpaal hoeft echt geen 300 euro te kosten. Kijk eens op MP daar zijn ze ook een stuk goedkoper.
Andere creatieve oplossing is bij de kwantum(of ander bedrijf die tapijt verkoopt) zo'n 'rol'te halen waar het tapijt altijd op hangt. Deze bekleden met sisal en neerzetten in je kamer. Ee vriendin van mij heeft er zo eentje en aan de bovenkant heeft ze een zitje.

Zelf heb ik van die wandmandjes (bij zooplus ong 30 per stuk) Die kan je ook op diverse hoogstes hangen. De mandjes zitten met klittenband vast op de plank en kunnen in de was. Echt hele degelijke dingen voor een goede prijs en eenvoudig op te hangen.

Ipv met je da praten kun je ook eens ene katten gedrags deskundige vragen bv Kat op de Divan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:52

Kunstgras is trouwens ook geweldig krabmateriaal.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:00

Kijk eens naar afleveringen van “ my cat from hell “
Buiten het leuk is om naar te kijken geeft hij ook goede tips en zie je de uitvoering er van ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:25

Hoi TS!
Heb je al een besluit genomen?

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:05

Mijn kat was als kitten nooit echt speels.nu is ze 8.5 en nu begint het in de avond tussen 10 en 11 als de katten en honden hun vlees krijgen pakt ze eerst de hond die vindt alles best en vervolgens de oudste kat van 10. Volgens mij aan haar tweede jeugd begonnen.
Komen elke dag buiten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:29

Zolang je niets van je buren hoort zie ik het probleem niet van een rondrennende kat.
Mijne hebben krabpaal, komen in de (afgeschermde tuin) én hebben een looprad en nog rennen ze samen door het huis als ze een bui hebben. Dus dat gaat echt niet anders worden met een krabpaal of ander voer. :o