Op uilen excursie in mijn eigen tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Op uilen excursie in mijn eigen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:49

Het is dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik (met camera) zeker die kant op om daarna via mijn eigen insta te wijzen op jouw account.

Mooi dat er nu langs alle kanten aandacht voor komt.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:55

Ik hoop dat je slaagt in je missie.
Ik ben je in elk geval (vanuit Groningen haha) gaan volgen op Instagram

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:58

janouk schreef:
@gaby je bent van harte welkom hoor om fauna te spotten en ponys poetsen :D

Heel lief aanbod voor steun. Op dit moment nog niet nodig. Maar misschien in de toekomst wel.

Er is van alles aan de hand inmiddels :D in het gebied. Ik word sinds de instagram account door verschillende partijen benaderd. Voor - en tegenstanders. Zelfs de projectontwikkelaar zie ik bij de volgers. ~~}>
Ik ben aan het inventarisren om te zien waar de kansen liggen voor samenwerking.
Ik probeer te doorgronden waar ieders geheime agenda's liggen. Want mijn doel is ruimte te behouden voor de wilde dieren hier. Nu en op langere termijn. En dan alle dieren.
Ik ben me aan het inlezen in alle wetten en regels. Door de beschermde dieren te verdedigen, kunnen ook de onbeschermde dieren profiteren. Dus nu bezig in het. Boek Uilenvlucht om te leren wat uilen nodig hebben.

Ineens zijn er allemaal onderzoekers actief in het gebied. }> O:)

Deze vrouw heeft een missie }:). Website domein ook alvast l geclaimd hahah je weet maar nooit. Is het domein alvast voor mij.

Vooralsnog ben ik insta aan het vullen met de dieren die ik kan vast leggen.

Geweldig :D goed bezig!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:12

Chapeau!
Dat 'mussenvrouwtje' heeft wel indruk op ze gemaakt.
Het gaat over veel :$ natuurlijk.
Het zou mooi zijn als we natuur in waarde kunnen uitdrukken.
We leven van lucht, water, aarde en ruimte. Alleen betaald niemand daarvoor.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:18

Je hebt er vast al aan gedacht, maar heb je de (lokale) media al aangeschreven? Die hebben vast wel interesse in dit verhaal. :j

Een stukje in een lokale of regionale krant doet wonderen voor de publiciteit van de zaak, en dit is geen publiciteit waar de project-mensen op zitten te wachten natuurlijk. Ik verwacht dat de publieke opinie eerder pro-uilen dan pro-Schiphol is, namelijk.

En: hoe meer mensen hierbij betrokken raken en over praten, hoe sneller bijvoorbeeld ook mensen met invloed, zoals de lokale politiek, zich ermee bemoeien. En die zullen zich laten leiden door de publieke opinie, dus hoeveel mensen hier boos over zijn.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 21:43

Pers staat op het lijstje, maar nog niet nu. Strategisch nog niet het juiste moment voor de pers.

Even afwachten wat er uit het de verschillende contacten komt nu.
Misschien kan ik meer bereiken op andere manier eerst.
Ik heb sommige mensen nodig om deuren open te maken. Pers kan ook de verkeerde kant op werken. Heb ik dan zelf niet meer onder controle.

Haha ik word strateeg

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:38

janouk schreef:
Pers staat op het lijstje, maar nog niet nu. Strategisch nog niet het juiste moment voor de pers.

Even afwachten wat er uit het de verschillende contacten komt nu.
Misschien kan ik meer bereiken op andere manier eerst.
Ik heb sommige mensen nodig om deuren open te maken. Pers kan ook de verkeerde kant op werken. Heb ik dan zelf niet meer onder controle.

Haha ik word strateeg

Ik denk wel dat ook de project-mensen denken aan media en/of lokale politiek, en hoe ze die voor zich kunnen winnen. Die zullen daar vast qua strategie over nagedacht hebben, bijvoorbeeld hoe zij het verhaal in de media zouden vertellen of welke (lokale) partijen ze zullen aanschrijven.

Misschien dus een goed idee om alvast ook een pers-strategie klaar te hebben: weten welke journalist en welk medium je kunt benaderen (lokale krant? Misschien ook een lokaal filmpje?), welk verhaal met welk 'bewijs-materiaal' je dan wil geven, en welke lokale partij je eventueel zou aanschrijven over dit probleem.

Dat is helemaal niet gek hoor, zo strategisch nadenken over zo'n specifiek politiek probleem dat je aan wil kaarten en waar je veel tegenstand verwacht van machtige partijen.

Want ja, als je naar de media of politiek gaat raak je controle kwijt, maar het voordeel is: met heel veel stemmen en publiek bewijs-materiaal sta je ook sterker dan alleen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 06:17

Duivels dilemma
Want pers, publieke opinie kan positieve druk uitoefenen.

Maar trekt ook veel mensen naar het gebied......die de wilde dieren juist verstoren. Met alle negatieve gevolgen voor de dieren.

Net als melding maken in waarneming.nl van de zeldzame soorten.
Aan de ene kant weet je dat het goed is, omdat plannenmakers, ecologen etc. Kijken welke waarnemingen er in dat gebied zijn en dat betrekken in hun onderzoeken en plannen.

Aan de andere kant trekt het ook veel "liefhebbers", fotografen, jagers, etc. Die de dieren juist verstoren.

Kijk maar eens als er een zeldzane vogel gemeld wordt, dan zijn er binnen een uur honderden liefhebbers.
Leuk voor hen liefhebbers, maar voor het vogeltje vaak een drama.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:22

Ik denk dat het goed is om natuurorganisaties erbij te betrekken. Dit soort dingen moet je niet alleen willen doen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 20:23

senna21 schreef:
Ik denk dat het goed is om natuurorganisaties erbij te betrekken. Dit soort dingen moet je niet alleen willen doen.

Maandagochtend afspraak met het bestuur van de natuurorganisatie hier ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:30

Zet hem op! Laat ze maar een poepie ruiken daar, mussenvrouwtje.
Maak geen mus boos want dan wordt het een adelaar }:)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:37

janouk schreef:
senna21 schreef:

Maandagochtend afspraak met het bestuur van de natuurorganisatie hier ;)

Toppie zet van je +:)+ ,

denk dat je tijdelijk even voorbij het belang moet kijken van een individueel dier wat mogelijk bedreigt wordt door verkeerde aandacht maar je focus moet richten op de toekomst daarna.
En daarbij heb je hulp nodig van buitenstaanders maar ook de publiciteit op gaan zoeken.

Locale omroep/pers is daarbij ook een goede zet.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 20:40

Als je s morgens de stal in komt , dan is dit mijn ochtend concert van de bende mussen die hier woont.
Mussenvrouwtje :#

Haha hoe zo geen mussen?
Laatst bijgewerkt door janouk op 05-06-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:46

Mussen??? Ik hoor geen mussen hoor. :+

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 20:54

zonnebloem18 schreef:
Mussen??? Ik hoor geen mussen hoor. :+

:D :D gevalletje gehoorbescherming

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:31

Mooie dieren daar allemaal, heerlijk zo'n ochtendconcert! Ik ben je ook gaan volgen!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 22:42

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:43

Geweldig!!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 01:18

Toevallig vlogen hier van de week ook lepelaars over vanaf de richting amsterdam. Kort geleden lag hier een dorp verder ook een project stil door mussen dus hooo dat je met je hele flora en fauna bewijs een heel eind komt! Wel prachtige foto's zo op insta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:51

Het is weer eens wat anders dan een mus. ;)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 16:19

Net de paarden binnen halen, zit Sniper boven me in de boom. Zich goed vasthoudend in de harde wind

Magisch blijft het. Ondanks dat hij hier al vele jaren woont.

Afbeelding

Naast de instagramaccount faunahaarlemmermeer, ben ik nu ook mijn website gestart en aan het vullen. Netwerk met deskundigen aan het verzamelen. Kortom..........lekker bezig

Sniper is de hoofdpersoon op de website, natuurlijk.
http://www.faunahaarlemmermeer.nl/

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:26

Prachtig Janouk! zo mooi tussen de peertjes en bladeren door.

Valt voor jou de velduil trouwens onder de roofvogels en niet onder de uilen? (zie je website en dan de lijst)
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 30-06-20 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 17:28

@rocamor
Goed gezien. Ik dus niet :o . Verkeerde rijtje. Ik zal het aanpassen van de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:23

Goed bezig zeg! Echt top wat je doet +:)+ .
Sniper is prachtig <3 .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:40

Let wel goed op, klinkt negatief misschien maar die grote jongens weten veel beter waar ze moeten zijn en wat ze moeten doen om hun projecten er door te krijgen. Wanneer de tijd er rijp voor is zorgen voor hele goede mensen om je heen, desnoods een actie groep op zetten, alle politieke partijen uit de gemeenteraad aanschrijven en ga zo maar door. Vaak begin je als eenling niets, ik heb het ook gedaan en zeven jaar een grote multimiljonair en projectontwikkelaar tegen gehouden. Het vervelende was dat hij een wethouder in zijn jaszak had zitten. Het heeft me jaren gekost maar uiteindelijk voor de raad van state alsnog bakzeil gehaald. Inmiddels waren er meerdere van dit soort projecten verrezen in de provincie en zag hij er geen brood meer in en alles (gecanceld). Ik heb vier keer ingesproken bij de gemeente, alle fracties op bezoek gehad, video's en onderzoeken wat betreft verkeersstromen gedaan en laten zien. Wanneer ze bij je zitten knikken ze ja nee en amen tot het op stemmen aan komt. Dan naaien ze je waar je bijstaat met de partij van de wethouder voorop. Dus bereid je inderdaad voor op een lange strijd en donders smerig spel.