Hoe bescherm ik mijn fruitschaal tegen de kat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe bescherm ik mijn fruitschaal tegen de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:52

Dit is geweldig. :') Heb zelf geen groentenkatten, wel eentje die bloemen eet. Heeft een keer gerust een volledige tulp naar binnen gewerkt. Iemand daar ervaring mee?

Amber_anne

Re: Hoe bescherm ik mijn fruitschaal tegen de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:56

Vroeger hadden ze hier bij de kinderboerderij ook een kat die groente en fruit at. Mensen konden van alles inleveren in een bak en daar zat die dan rustig te eten.

De mijne heeft laatst ook andijvie gegeten en als we klaar zijn met eten willen ze het liefst alles van je bord aflikken. Wij eten ook geen vlees dus dat kan het niet aantrekkelijk maken. Maar hier wordt veel gekauwd op de rand van de krabpaal mandjes. Geen idee waarom maar hij gaat helemaal los.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:07

Resistance schreef:
Dit is geweldig. :') Heb zelf geen groentenkatten, wel eentje die bloemen eet. Heeft een keer gerust een volledige tulp naar binnen gewerkt. Iemand daar ervaring mee?

Pas dan op met lelies, mijn nichtje had ook zo'n bloem etende kat maar na de lelie ging de kat hemelen ;(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:08

Rytir schreef:
Resistance schreef:

Pas dan op met lelies, mijn nichtje had ook zo'n bloem etende kat maar na de lelie ging de kat hemelen ;(

Dat idd :j

Tulpen zijn ook giftig, in de zin van, ze kunnen klachten krijgen, maar als het goed is iig niet dodelijk. Desondanks is opletten met planten en katten idd belangrijk :). Die van mij knaagt aan alle planten, dus ik heb enkel katveilige planten staan.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:16

esmee_stip schreef:
sasja0705 schreef:
Wat er al gezegd is : Pica...
of even constant honger... als hij 2 x daags 25gr krijgt
Of heb ik overlezen en er staan brokjes onbeperkt ?

Deze hoeveelheid zou genoeg moeten zijn voor zijn gewicht. Als we meer geven dan wordt hij ook echt wel te zwaar.

Pica heb ik opgezocht en twijfel ik aan hoor. Dat gaat voornamelijk over niet-eetbare dingen. Groenten en fruit zijn natuurlijk prima eetbaar ;)

Eet die zijn 2 bakjes dan direct en meteen op ?
(Ik heb net even eens 25gr afgewogen
en schrok behoorlijk hoe weinig dat is bij mijn brok)

Als ja, dan is het dus honger/ instinct.
en niet te vergeten dat bij katten er ook behoorlijke gezondheids problemen kunnen ontstaan door te grote pauzen tussen de maaltijden.

Ik heb hier 4 Siberen .
Alle 4 met verschillende behoeften.
Nr 1 heeft de eerste 9 maanden veels te weinig gekregen... die heeft zich 2 maanden lang een slag in de ronde gegeten EN daarbij nog alles gejat wat ze kon krijgen.
Van (dichte zakken chips, de vuilnisbak, letterlijk van de fork af jatten, enz, enz ... maar zij heeft uiteindelijk geleerd, dat er altijd brokjes staan. Dus de obsessie is gelukkig over ook al had ik er echt nachtmerries van.

Nr 2 kende geen "natvoer" dus die vertikt het. Voor haar kook ik iedere avond n visje zodat ze in ieder geval genoeg vocht binnen krijgt.

Nr 3 is een reuzenpanda waar ik wel n beetje op het gewicht moet letten en nr 4 een minimuis, die juist weer moet aankomen.

Maar hier dus onbeperkt een goede brok

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 10:16

xYaartje schreef:
Helaas niet echt tips (al zouden afsluitbare bakjes wel een goede oplossing kunnen zijn), maar ik zie dubbel _O- Wat lijkt die op mijn poes!
Hier sinds een paar weken ook een super lieve witte poes in huis (en doof). 7 jaar oud. En kan ook niks op tafel laten liggen of mevrouw zit toch elke keer te kijken of ze er bij kan :j .
Heb al een hekje tussen keuken en woonkamer in moeten zetten omdat mevrouw ook erg graag op het aanrecht zit om te kijken of daar wat eten te halen valt (schouderham is al eens het slachtoffer geworden hihi).
Hoe heb jij je kat aangeleerd wat wel en niet mag? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar!

[ [url=m/YPsq3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje van een poes! (Dat kun je gewoon zeggen als ze zoveel op die van mij lijkt :9 ) Ik denk dat het scheelt dat we de eerste maanden niet wisten dan hij doof was (of selectief gehoor had) én hij had een broertje waarmee hij alles samen deed. Als ze samen op tafel zaten en je gaf een schreeuw, dan sprongen ze er allebei af omdat Ibel de eerste was die het hoorde. Brum doet alles na van Ibel.. Inmiddeld kunnen we hem door te wijzen wegsturen van een plek - als je zijn aandacht hebt en hij naar je kijkt - of nee schudden met je vinger. De eerste paar keren ging dat gepaard met in de goede richting duwen.. Hij is behoorlijk slim, en maakt daar misbruik van :D

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:04

hier ook 2 poezen, broer en zus, waarvan 1 alles eet. hij lust bijna alle groente en fruit. maar uiteraard ook vlees en vis!
als ik aan het koken ben krijgt hij altijd een paar stukjes groente of fruit. in het begin moest je echt opletten want hij graaide het zo uit je handen of van je bord! nu weet hij dat hij iets krijgt als hij netjes wacht.
tevens zijn mijn katten helemaal gek van water.
heb ik een emmer warm water om te gaan poetsen, zitten ze er in. drinkbak van de honden kun je ook leuk in zitten. hondenzwembad opgezet..... wie zit er als eerste in te peddelen..? juist de poezen.
dus af en toe zitten er wat aparte exemplaren tussen. :D