Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vivian__ schreef:Hier ook afgelopen week het verdrietige nieuws gehad. Nier en hartfalen...Intens verdrietig.
Heeft iemand hier tips over 'goede' snacks? Nier brokken gaat wel iets van in, niet voldoende... Of gewoon eten wat hij wilt?
Enjoy_ schreef:Hij is echt nog een jonkie! Dus dan is het een beetje de vraag, wat wil je, hoe is de kat, hoe is de kat bij de DA. Ik heb katten gezien van die leeftijd, die na een infuus van 3 dagen, medicatie toch weer een enorme boost kregen en nog jaren geleefd hebben met af en toe een terugvalletje.
Was het nog aan te raden een echo te doen van de nieren of haalt dat niks uit voor de prognose van de behandeling?
C_arola schreef:Katten moeten elke dag eten anders vergiftigen ze zichzelf en gaan ze steeds minder eten met een negatieve spiraal als gevolg, vooral katten met nierfalen hebben vaak al minder eetlust. Als dat nier dieetvoer is, top, zeker voor gaan denk ik.
Willen ze dat niet eten dan gaat het erom dat ze überhaupt iets eten. Ik zou er dan wel op letten om zo kwalitatiefvol voer te geven.
Vivian__ schreef:Bijna 2 weken na de diagnose.. Hij is aangekomen! Hij eet voldoende en soms zelfs met smaak en honger! Zo nu en dan een slechte dag, maar vaak gaat het goed.
Het nierdieet gaat er alleen niet goed in.. Ik gaf voorheen ProVet Stuvite, en nu dus ProVet Renal. Dat laatste gaat er voor geen zak in.
Ook heb ik net Royal Canin zakjes en droogvoer. Vandaag voor het eerst een zakje geprobeerd waar hij alleen het nat van heeft opgegeten.. De andere kat krijgt gewoon haar ProVet Struvite brokken (ze eten apart nu) en die wilt dat zieke boefje wel goed eten.. Waar doe ik nu goed aan? Doorzetten met het nierdieet? Mengen? Alleen de Struvite brokken omdat die er goed in gaan?