Haha wat erg zeg. Hier zijn ze iets minder erg al werdt met de catit ook de bloem van de bovenkant getrokken en de deksel scheef getrokken zodat we constant een waterbalet hadden. Toen een catit fontijn genomen en het gedeelte wat je erinschuift helemaal vastgetaped met ducktape. (Gelukkig ondertussen niet meer nodig) verder weegschaal over koord en rest van de draad ook vastgetaped tegen bijten. Boeven zijn het soms
Natascha
Geplaatst: 26-09-22 19:35
Mainecoon toevallig? Wij hebben hier met lompe mainecoons en ragdolls grote zware hondenbrokken staan en qua drinken een zware bak met daaronder een schotel met hoge rand om het geklieder op te vangen. Drinkbak staat ook hoog waardoor er geen speeltjes meer in gesopt worden
cursebreaker
Geplaatst: 26-09-22 20:08
Hier ook zo'n lollige Maine Coon. Die gaat gewoon in de drinkbakken staan en dan spelen met het water voor ze echt gaat drinken en het liefst drinkt ze dan ook via de pootjes die ze nat maakt bv. en die ze dan erna lekker uitschud zodat alles onder zit, dus hier liggen o.a. ook placemats op de grond tegen het knoeien - al hebben we wel tegels dus wat geknoei is de ramp dan niet zo maar goed - en hebben we grotere (keramieken) drinkbakken maar dat is ook mede door de grotere hond die ook nog rondloopt haha. De bakken zelf gooit ze dan niet om, dus dat is al iets, maar spelen/knoeien met water is echt favoriet. Als ik met de kannen loop om bij te vullen komt ze echt mauwend aangevlogen en eist ze vaak ook echt dat ik wacht met bijvullen zodat ze Eerst nog in de kan met water met de pootjes kan soppen en de kop erin kan hangen om te testen of alles wel goed is voor het in de drinkbak gaat. Als er vers water is, is ze er als de kippen bij en moet ze er als eerste van drinken, ze duwt dan ook gerust de kop van onze Herder van 35kg aan de kant om erbij te kunnen als die het waagt om ook al erbij te willen komen
LWDaisy
Geplaatst: 26-09-22 20:27
Ik heb ook een waterkat!
Hier vlogen de drinkenbakken ook in het rond. Ik heb uiteindelijk een zware stenen bak gekocht, en die kreeg ze niet meer omgegooid. Wel nog spetteren natuurlijk, dat doet Sansi ook héél graag.. En ja, dan hebben we inderdaad overal natte pootjes... Ik heb me erbij neergelegd. Ze doet het suuupergraag, en ik zie niet echt manieren om te voorkomen dat ze spettert en toch nog comfortabel kan drinken. En als ik zie hoe blij ze er van wordt... Dan kan ik alleen maar meer spetterplezier voorzien haha. Ze krijgt regelmatig een slakom met water, robotvisjes, eendjes of pingpongballen er in. Ze vind het héérlijk om door een niet-afgedroogde lavabo te lopen, en dan over het aanrecht en kookplaat rond te dwalen Ze heeft nu zo'n water dispenser: Ze vind het ding fan-tas-tisch. Ze propt haar voorpoot er zo ver mogelijk in, zodat er bubbeltjes in het water ontstaan En dan gaat ze nog harder tekeer haha. Ik heb er een schotel onder gezet, om het meeste water toch op te vangen, maar ik kan me niet meer druk maken in natte voetjes.
In de zomer krijgt ze ook een natte dweil, daar ligt ze super graag op!
Ik heb gisteren ook deze besteld voor haar:
Dus ik kan je helaas niet helpen haha. Dweil onder de waterbak ed werkt hier niet echt. Integendeel, ze zet haar nagels in de dweil en trekt de boel dan zo omver. Ik heb me er maar gewoon bij neergelegd
Prrrr
Geplaatst: 26-09-22 20:50
LWDaisy schreef:
En als ik zie hoe blij ze er van wordt... Dan kan ik alleen maar meer spetterplezier voorzien haha. Ze krijgt regelmatig een slakom met water, robotvisjes, eendjes of pingpongballen er in.
Mijn kat pakt de meeste water bakjes met zijn bek vast en gooit het op. (Voer bakken ook ) Water fontein toen ook. Hele tijd schuiven tot het eens omvalt.
Nou dat plastic waterding dat red het geen 5 minuten hier vrees ik, dan heeft die rooie zijn hoektandjes er al doorheen geboord en is het hele zaakje lek
Snadrem
Geplaatst: 27-09-22 10:52
Na 15 jaar samen waarbij ze verschillende waterbakjes en fonteinen heeft gehad die allemaal na verloop van tijd weer werden getrakteerd op haar gebrek aan aandacht, heeft Hare Majesteit verleden jaar zelf een waterbak uitgezocht.
De uitverkorene was mijn glazen vaas waar ik een avocado in probeerde te kweken. Stond lekker in het zonnetje in de vensterbank en iedere keer zat Lotje er in te hengelen en er uit te drinken. Dus nu de avocado op kamers is gegaan in de potgrond, heeft Lotje nu in de vensterbank haar drinkbak. Kan het hele dorp zien hoe mooi zij kan drinken en met haar pootjes kan spetteren. Als we hem weer even omspoelen en bijvullen rent ze zo hard en enthousiast mee dat ze bijna door het dubbele glas heen naar buiten vliegt.
Na al die jaren van proberen en bakjes zoeken blijkt het haar toch vooral om de locatie te gaan: in de schijnwerpers.
LWDaisy
Geplaatst: 27-09-22 11:12
pmarena schreef:
Nou dat plastic waterding dat red het geen 5 minuten hier vrees ik, dan heeft die rooie zijn hoektandjes er al doorheen geboord en is het hele zaakje lek
Hij is al helemaal bekrast van de nageltjes, geen idee of en hoelang hij zal overleven haha. Maar ze vind het zooo leuk...
Nageltjes zal hij nog wel even aankunnen denk ik, maar die vreselijke hoektanden..... je kan die rooie hier niet blijer maken dan wanneer mijn man een cola-flesje laat slingeren Leuk effect ook als De Rooie Perforator er 1 te pakken krijgt die niet leeg is
Haha wat leuk om te lezen dat er meer van die watermonstertjes zijn En bedankt voor de link FennyPower, wie weet wagen we nog eens een poging in de toekomst. Die bak die jij hebt LWDaisy, zou ik alleen in de badkamer durven zetten haha. Wat een potentie voor overstromingen