Wie herkent dit? Kuiken (kip) met dikke lamme vleugel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:18

MarjanB schreef:
Super fijn!

En toch leren de kuikens in de kippenstallen gewoon uit zichzelf eten en drinken.

Dit klopt, het gros leert dat ook wel.
Maar er vallen er altijd uit.
Ik doe de kuikenopfok voor legkippen en heb hier dus geen moeders.
Eerste dagen zijn ook echt cruciaal en zit ik er bovenop maar ja er vallen er dan ook uit. De kunst is omdat het op tijd te merken.
Uiteindelijk leren ze gewoon alles zelf alleen het gedrag is wel bitcheriger etc uiteindelijk want ze hebben geen moeder figuur gehad en geen voorbeelden

Wat is ie lief ts <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:37

Een laatste update, want het gaat goed met het kuikentje! Sinds woensdag loopt ze weer bij haar familie en is de pleister er ook af. Ze beweegt de vleugel wel op en neer, maar verder blijft hij "hangen". Ik vermoed dat er dus toch het 1 en ander zo stuk is gegaan dat het niet helemaal goed gaat komen. Maar er is geen zwelling meer, en ze lijkt er ook geen pijn aan te hebben. Verder kan ze er goed mee uit de voeten en mag ze nu gaan "inhalen". Het filmpje is van woensdag, toen het donderdag nog steeds goed ging heb ik ze naar de kuikenren verplaatst. Ze loopt, springt, kruipt en huppelt vrolijk mee en kan dus ook zichzelf in de grotere ruimte prima redden. *\o/* *\o/*

((Leuk detail: toen 1 van de kattenmannen hallo kwam zeggen maande moeder de kuikens tot stilte en was het gepiep ook meteen over)) :')

En gisteren in de kuikenren:

Afbeelding

Brimi_Disa

Re: Wie herkent dit? Kuiken (kip) met dikke lamme vleugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:53

Wat fijn dat het toch nog goed is gekomen *\o/* ondanks het hangen van het vleugeltje. Daar redt ze zich in de toekomst vast mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:45

Zo leuk om lezen dat het weer helemaal goed is gekomen !
Je verdient de titel kuikenverpleegster :D

Ongelooflijk mooi om te zien hoe mama-hen met 1 minuscuul geluidje de kinders doet zwijgen als de zwarte panter langskomt <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 12:14

Pandora2 schreef:
Zo leuk om lezen dat het weer helemaal goed is gekomen !
Je verdient de titel kuikenverpleegster :D

Ongelooflijk mooi om te zien hoe mama-hen met 1 minuscuul geluidje de kinders doet zwijgen als de zwarte panter langskomt <3

Haha ja hea, zo subtiel enerzijds maar ook meteen heel duidelijk. Kippengeluiden zijn sowieso erg fascinerend vind ik, overal is een geluidje voor. :j

En dankjulliewel! Ben zelf ook heel blij dat ze redelijk hersteld. Doet ze toch vooral zelf, ik assisteer enkel. :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:17

Wat goed <3 *\o/*

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:59

Oh super nieuws! *\o/*
Als ze straks groot is hoeft ze niet echt te vliegen he. Dat heb je uitstekend gedaan +:)+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:59

Fijn dat het zo goed gaat! En kon je de tape er een beetje makkelijk af krijgen? :o

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 02:56

Dankjulliewel! *\o/*

LindyH schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! En kon je de tape er een beetje makkelijk af krijgen? :o

Haha ja, ik was eerst ontzettend voorzichtig omdat ik me jouw verhaal nog zo goed kan herinneren. Maar hij kwam heel makkelijk los en op een paar pluisjes na is haar donzig jasje ook nog helemaal intact. Best wonderlijk, als je bedenkt dat de pleister zowel super stevig zat (ook al was ze een keertje in het waterbakje gedonderd tijdens een racemoment op de tafel) maar ook weer heel makkelijk loskwam. :j

Morgen bel ik de man even op die me heeft geholpen met haar om te vertellen hoe het is afgelopen, hij had aangegeven dat fijn te vinden. Hij had een hechtpleisterrolletje liggen maar een hele zachte variant die toch ook heel stevig blijft zitten (anders dan degene die ik in huis heb, en dat is ook zo'n "sensitive" rol. Ga hem even vragen wat voor merk en soort hij precies gebruikt, kan nooit verkeerd zijn het zelf ook in huis te hebben. Als je wilt kan ik je het wel even laten weten wat hij nu precies voor pleistertape gebruikt? Voor Mootje is het nu te laat natuurlijk, maar misschien in de toekomst toch een keer weer van toepassing.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:48

Fijn dat het goed gaat met het kuiken