Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Hmm Buck lijkt mij niet geschikt voor haar vriend, die niet gewend is om een hond op te voeden...
Denk dat Buck te slim is en de baas word wanneer je niet heel duidelijk de grenzen stelt.
mvdende schreef:Alle 3 de Roemenen zonder jacht gedrag?
Want ook de Roemeense honden hebben vaak neiging tot jagen in mijn ervaring.
Azmay schreef:Ik ben bevooroordeeld maar zou voor een Poedel gaan![]()
[ [url=m/iH7Dx9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen haren door je huis, zijn over het algemeen prima content zonder erg lange wandelingen. Je kan ze kort geschoren houden, in een model wat je zelf mooi vind.
Sjong schreef:Azmay schreef:Ik ben bevooroordeeld maar zou voor een Poedel gaan![]()
Geen haren door je huis, zijn over het algemeen prima content zonder erg lange wandelingen. Je kan ze kort geschoren houden, in een model wat je zelf mooi vind.
Ik heb 2 grote poedels en die hebben dus echt wel veel beweging en uitdaging nodig. Het zijn hartstikke slimme honden en die van mij gaan zelf uitdaging zoeken als ze niet moe zijn. De oudste gaat spullen jatten en de jongste wordt ontzettend opdringerig en blijft aandacht vragen ( en gaat heel vocaal waken).
Met elke dag een flinke wandeling zijn ze in huis rustig een de perfecte honden.
mvdende schreef:Sjong schreef:
Ik ben bevooroordeeld maar zou voor een Poedel gaan![]()
(Bijna) iedere hond heeft wel de behoefte aan "flinke" beweging minimaal 1x per dag.
Rassen die dat niet hebben, zijn of rasgroep 9 hondjes dus de gezelschapshonden, óf het ras is zo kapot dat de honden vanwege medische redenen niet veel energie hebben. Denk hierbij aan de Franse Bul...
De rasgroep 9 bevat trouwens ook heel veel kortsnuiten en / of kapot gefokte hondjes.
Verder verschilt het per ras, maar ook zeker per individu hoeveel beweging ze nodig hebben.
Een Galgo heeft bijvoorbeeld echt even de ruimte nodig om voluit te kunnen rennen, maar is na 15 minuten flink racen, out voor de rest van de dag.
Een husky maak je dan weer niet blij met 15 minuten rennen per dag, die gaan liever een uur of 2 (los) wandelen of naast of voor de fiets een rondje mee.
En dan is er nog het gegeven gewenning. Als jij je hond iedere dag 4 uur beweging geeft, dan is die niet tevreden als je een keer een dagje een uurtje gaat.
Als je diezelfde hond vanaf het begin af aan aanleert dat er 1x per dag flink beweging wordt gegeven, dan passen ze zich daar ook wel op aan.
Mijn Staande Skip zou ik iedere dag wel 2 of 3x 2uur uit kunnen laten, en de 4e keer staat hij weer te trappelen om mee te gaan. Die is echt wel moe na een uurtje (of 2) wandelen met grootste gedeelte los, gaat slapen en is een uur of 2 later weer 100% opgeladen.
Die zou echt eindeloos mee kunnen.
Maar dat doe ik niet. Hij krijgt 1x per dag een wandeling van ongeveer 1 uur, soms iets korter, soms wat langer en daarnaast 1 of 2x per dag een wandeling van zn 10 minuten voor plassen en poepen.
Bijvoorbeeld vanmorgen om 10:30 3 kwartier buiten geweest en flink balletjes gegooid. Dan is hij tot een uur of 4 gewoon lekker aan het scharrelen of slapen in huis, daarna komt hij even aandacht vragen.
Om een uur of 5 wil hij echt weer even naar buiten dus maken we nog een klein rondje van zn 10 minuten. En nu voor het eten koken om 20:00 nog een rondje en dan krijgt hij eten en om 21:00 is hij out voor de rest van de nacht.
Gini schreef:De gemiddelde Golden Retriever is echt niet blij met 1 wandeling in de avond. Dan krijg je echt een hond die thuis zijn entertainment in andere dingen gaat zoeken (en dat zijn vaak niet echt de dingen die mensen ok vinden).
Sjong schreef:Klopt hoor, maar poedels vallen tegenwoordig ook in rasgroep 9 en hebben daarbij ook nog een nuftig imago. Maar als ik mijn honden zou veroordelen aan elke dag 30 minuten aan de riem een ( of 4) rondje lopen zou ik echt vervelende honden hebben. Zij lopen minimaal een uur los en dan spelen ze ook constant samen. En ja, bij mij willen ze een uur later ook wel weer mee, en nee dat doe ik niet, maar het zijn wel honden die je moet uitdagen.
_San87_ schreef:Sjong schreef:Klopt hoor, maar poedels vallen tegenwoordig ook in rasgroep 9 en hebben daarbij ook nog een nuftig imago. Maar als ik mijn honden zou veroordelen aan elke dag 30 minuten aan de riem een ( of 4) rondje lopen zou ik echt vervelende honden hebben. Zij lopen minimaal een uur los en dan spelen ze ook constant samen. En ja, bij mij willen ze een uur later ook wel weer mee, en nee dat doe ik niet, maar het zijn wel honden die je moet uitdagen.
Echt? Poedels zijn van oorsprong wel echt jachthonden en dat fanatieke zit er nog wel in, zeg maar.