corinep schreef:Ik zit even met een dingetje...
Ik heb sinds begin dit jaar 2 kippen , ik woon in een hoekwoning in een woonwijk. Enkel leuke reacties gehad, zelfs toen ze nog wel eens ontsnapten...
Ene kip werd broeds dus 10 eitjes eronder gelegd, de meesten kwamen uit maar er zijn ook behoorlijk wat kuikens doodgegaan helaas. Er bleven er 2 over, allebei hanen natuurlijk... Was de grootste haan per ongeluk toch een keer ontsnapt en toen kwam een buurman opeens wel aan de deur om te klagen. Had al besloten dat hanen niet mochten blijven. De grootste was overduidelijk haan en toen ik m voor t eerst zag kukelen is hij verhuisd. De 2e twijfelde ik nog over maar vrij snel werd duidelijk dat dat ook een haantje was en was al een nieuwe plek aan het regelen voor hem.
Toen ik op een dag niet thuis was zijn de kippen blijkbaar weer ontsnapt, wat eigenlijk alleen kan als iemand een deur open heeft laten staan want had alles goed afgedicht. Grote kans dat dit er buurkinderen in mijn tuin geweest zijn... Ik kreeg een appje van mijn buurjongen. Die had de vrouw van de klagende buurman iets horen zeggen over het omdraaien van de nek. Toen ik thuis kwam zaten mijn 2 hennen weer netjes in het hok. De haan nergens te bekennen...
Mijn vermoeden is dus dat de klagende buurman de haan zijn nek om heeft gedraaid... Anders had hij vast weer terug op stok gekomen maar heb hem niet meer gezien. Wat moet i k hier nou mee?
Er voor zorgen dat er geen buurtkinderen in je tuin kunnen?
Dat van de buurman is een (terechte??) aanname. Dat kan alleen maar voor scheve gezichten gaan zorgen, want je weet het tenslotte niet zeker. Daar zou ik dus ook zeker niks mee doen en het zo laten.
En er voor zorgen dat je kippen niet meer kunnen ontsnappen. (of er dus geen mensen zomaar je tuin in kunnen
)