Hoe pleister van veren verwijderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 13:38

Ja, dat had ik inmiddels ook ergens gelezen. En Leukopor is natuurlijk hetzelfde idee, als is afplakband nog wat sterker denk ik.

Op zich zou dit laatste beetje pleister wel even kunnen blijven zitten. De 'kootjes' van de vleugel zijn nu los van elkaar dus ze kan de vleugel gewoon helemaal uitvouwen. Dat is het belangrijkst denk ik, dan kan die zich verder gewoon ontwikkelen.
Het lijkt ook goed gewerkt te hebben tegen de angel wing. Daarbij zat een deel van de vleugel verkeerd gevouwen. Dat lijkt nu helemaal goed te zitten, ook zonder tape dus. Een paar veren zitten nog wel een beetje raar, maar dat is niet erg. Dat komt misschien ook nog wel goed met de rui.
Daar ben ik wel erg blij mee, dat dat in ieder geval gelukt is.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 21:29

De pleister is eraf!
Ik kon 'm er net vrij makkelijk af halen. Er zit nu alleen nog wel wat plakzooi op de vleugel. Het kuiken lijkt het niet erg te vinden, dus ik ga daar nu maar niet aan poetsen. Hopelijk slijt het vanzelf. En zo niet, dan verzinnen we daar wel weer wat op.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en adviezen, ook voor eventuele volgende keren. :)

Updates over het kuiken, zoals de aanstaande gender reveal, blijf ik plaatsen in het andere topic dus als je het kuiken wilt blijven volgen (voor zo lang als het duurt) kan dat daar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:39

LindyH schreef:
De pleister is eraf!
Ik kon 'm er net vrij makkelijk af halen. Er zit nu alleen nog wel wat plakzooi op de vleugel. Het kuiken lijkt het niet erg te vinden, dus ik ga daar nu maar niet aan poetsen. Hopelijk slijt het vanzelf. En zo niet, dan verzinnen we daar wel weer wat op.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en adviezen, ook voor eventuele volgende keren. :)

Updates over het kuiken, zoals de aanstaande gender reveal, blijf ik plaatsen in het andere topic dus als je het kuiken wilt blijven volgen (voor zo lang als het duurt) kan dat daar.

Deze stille meelezer had alvast in beide topics een stipje :') maar dan hou ik die andere vanaf nu weer in de gaten :D
Mootje is cute <3