Ze zitten zelfs in zijn oren, maar als het goed is, is alles nu weg!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tooske schreef:Frontline werkt al jaren niet meer. Zeker niet tegen teken. Je hebt verschillende pipetten tegen teken werkt sneller dan een bandje.
Lara_Silver schreef:1x per jaar Bravecto is echt niet genoeg als je veel teken hebt zitten, het werkt namelijk maar 3 maanden. Ook zijn de winters véél te zacht om de tekenpopulatie te dimmen, ze zijn dus ook in de winter actief. Hier krijgen onze katten en honden om de 3 maanden Bravecto, dus 4x per jaar.
Kaygee schreef:Oooh ik vind één al super smerig. Hier zweer ik ook bij een Seresto band. In de winter gaat hij af en vorige maand bij de eerste teek er gelijk weer om. Met band heeft mijn kat (en de hond) nooit meer een teek gehad. Maar zo bizar veel als jouw kat er heeft...
Carol_Beer schreef:Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.
Carol_Beer schreef:Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.
Serenity350 schreef:Carol_Beer schreef:Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.
Denk dat dat ook per kat en situatie heel verschillend zal zijn. Woon je in een woonwijk en heb je een allemansvriend, dan gaat het wellicht nog op en is het verstandig om erover na te denken.
Maar heb je een kat die zich sowieso niet makkelijk aan laat halen door anderen, en/of woon je in het buitengebied zoals bij ons waarbij hij vooral de weilanden in gaat en de bevolkingsdichtheid erg laag is, dan denk ik dat dat nog wel mee zal vallen.
Daarnaast zal niet iedere kat zo makkelijk accepteren dat hij ineens als binnenkat door het leven moet gaan, en zou dit ook op termijn behoorlijke problemen kunnen geven in huis.
Han21 schreef:marleen_usar schreef:Best eng een band om doen als ze buiten lopen.
Misschien stel ik nu een gekke vraag, maar zo'n band is toch niet nodig als je een binnenkat hebt? Die lopen toch geen teken op?
Maar er zit dus een zwakker stuk in de band wat breekt bij kracht. Zo kunnen ze zich niet ophangen.
Han21 schreef:Het zijn er nog veel meer, ook op z'n oren, rond z'n mond, ook hele kleine witte, geen idee hoe ik ze allemaal kan vinden en weghalen
Babootje schreef:Han21 schreef:Het zijn er nog veel meer, ook op z'n oren, rond z'n mond, ook hele kleine witte, geen idee hoe ik ze allemaal kan vinden en weghalen
Jeetje, bij jou een tekkenexplosie in de buurt. Een middel tegen teken kan natuurlijk.
Het koppie (en pootjes) goed insmeren met olie voordat ze naar buiten gaat zal er ook voor zorgen dat teken minder houvast krijgen in haar vacht.
dierenfan schreef:Tooske schreef:Frontline werkt al jaren niet meer. Zeker niet tegen teken. Je hebt verschillende pipetten tegen teken werkt sneller dan een bandje.
Frontline werkt super hoor maar goed op dosis letten. Eerder beetje te straf nemen dan net net op gewicht.
Wij hadden juist met seresto banden meer teken. Nu bleek dat seresto en wij toch geen goede optie zijn. Ze trekken ze los of kapot bij elkaar en zo niet dan zitten ze wel bijna dagelijks is de zoute zee.
Hier dus 1x per jaar bravecto en dat doen we strak op gewicht geven en dan is het hele seizoen veilig