Teken?? Rond oog kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Re: Teken?? Rond oog kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:10

Ik heb er nog meer gevonden :') .

Ze zitten zelfs in zijn oren, maar als het goed is, is alles nu weg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:34

Gat-ver-damme.. ik ben zo blij op dit soort momenten dat die van mij binnen zitten _O-
Zitten Op de zaak strak naast een N weg. Dus das wel t verstandigste.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:47

Oooh ik vind één al super smerig. Hier zweer ik ook bij een Seresto band. In de winter gaat hij af en vorige maand bij de eerste teek er gelijk weer om. Met band heeft mijn kat (en de hond) nooit meer een teek gehad. Maar zo bizar veel als jouw kat er heeft... :wow:

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:47

Duurt wel ff een paar dagen hè voordat de band goed zijn werk doet! Dus je kunt nog teken blijven vinden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:18

Frontline werkt al jaren niet meer. Zeker niet tegen teken. Je hebt verschillende pipetten tegen teken werkt sneller dan een bandje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:43

Tooske schreef:
Frontline werkt al jaren niet meer. Zeker niet tegen teken. Je hebt verschillende pipetten tegen teken werkt sneller dan een bandje.

Frontline werkt super hoor maar goed op dosis letten. Eerder beetje te straf nemen dan net net op gewicht.

Wij hadden juist met seresto banden meer teken. Nu bleek dat seresto en wij toch geen goede optie zijn. Ze trekken ze los of kapot bij elkaar en zo niet dan zitten ze wel bijna dagelijks is de zoute zee.
Hier dus 1x per jaar bravecto en dat doen we strak op gewicht geven en dan is het hele seizoen veilig

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:44

1x per jaar Bravecto is echt niet genoeg als je veel teken hebt zitten, het werkt namelijk maar 3 maanden. Ook zijn de winters véél te zacht om de tekenpopulatie te dimmen, ze zijn dus ook in de winter actief. Hier krijgen onze katten en honden om de 3 maanden Bravecto, dus 4x per jaar.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:56

Lara_Silver schreef:
1x per jaar Bravecto is echt niet genoeg als je veel teken hebt zitten, het werkt namelijk maar 3 maanden. Ook zijn de winters véél te zacht om de tekenpopulatie te dimmen, ze zijn dus ook in de winter actief. Hier krijgen onze katten en honden om de 3 maanden Bravecto, dus 4x per jaar.

Jep mijn buitenkat ook. Bravecto Gold, nergens meer naar omkijken behalve 4x per jaar pipetje.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:59

Kaygee schreef:
Oooh ik vind één al super smerig. Hier zweer ik ook bij een Seresto band. In de winter gaat hij af en vorige maand bij de eerste teek er gelijk weer om. Met band heeft mijn kat (en de hond) nooit meer een teek gehad. Maar zo bizar veel als jouw kat er heeft... :wow:

Hier dezelfde ervaring inderdaad. De twee katten die naar buiten gaan krijgen bij het signaleren van de eerste teken meteen een Seresto-band om. Wij hebben er goede ervaringen mee, maar heb ook wel heel andere ervaringen gelezen, dus het is niet meteen een wondermiddel voor iedereen.

Met druppels heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen, van brakende katten tot gewoon geen resultaat. Maar ook daarin zie ik heel verschillende ervaringen, dus het is denk ik toch echt een kwestie van uitproberen.

1 van onze katten reageert heel sterk op tekenbeten, zijn huid zwelt enorm op rondom de beet en ziet er een paar dagen lang uit alsof hij een krater in zn huid heeft.

Ik heb altijd in gebieden met veel teken geleefd, maar zoveel als de kat van TS op 't koppie had zitten heb ik ook nog nooit gezien. Sterkte en ik hoop dat je iets vind dat goed helpt. :j

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:01

Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 11:03

Carol_Beer schreef:
Ik zou je kat, vooral in deze tijden dan ook vooral binnen houden. Niet alleen vanwege de nodige buiten beestjes die hij mee kan nemen, maar je weet niet wie allemaal aan je poes zit, denk aan bijvoorbeeld mensen met besmettingen. Katten zijn echter ook dragers. Ik weet niet met hoeveel mensen je in een huis woont, maar dat soort oliebol kan pittig snel verspreid worden. Plus nog het feit dat het een hoop narigheid zoals vlooien enzo veroorzaakt.

Bedoel je ivm corona?
Dit is helaas echt geen optie voor ons... Hij is al 12 jaar oud en gaat al die jaren elke dag naar buiten, als we hem binnen moeten houden worden we gillend gek:(

Hij is zo ver ik kan zien teek vrij nu. *\o/*

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:39

Carol_Beer schreef:

Denk dat dat ook per kat en situatie heel verschillend zal zijn. Woon je in een woonwijk en heb je een allemansvriend, dan gaat het wellicht nog op en is het verstandig om erover na te denken.

Maar heb je een kat die zich sowieso niet makkelijk aan laat halen door anderen, en/of woon je in het buitengebied zoals bij ons waarbij hij vooral de weilanden in gaat en de bevolkingsdichtheid erg laag is, dan denk ik dat dat nog wel mee zal vallen.

Daarnaast zal niet iedere kat zo makkelijk accepteren dat hij ineens als binnenkat door het leven moet gaan, en zou dit ook op termijn behoorlijke problemen kunnen geven in huis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:40

Knap persoon die mijn katten kan aaien buiten of al binnen 1,5 meter kan komen. Daarbij woon ik ook niet in een dichtbevolkte buurt dus blijven ze gewoon lekker op de dag buiten buiten spelen.

Maar als je zo’n allemansvriend hebt dan is het inderdaad niet fijn nu.

TS fijn dat je kat weer teek vrij is!

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 14:27

Serenity350 schreef:
Carol_Beer schreef:

Denk dat dat ook per kat en situatie heel verschillend zal zijn. Woon je in een woonwijk en heb je een allemansvriend, dan gaat het wellicht nog op en is het verstandig om erover na te denken.

Maar heb je een kat die zich sowieso niet makkelijk aan laat halen door anderen, en/of woon je in het buitengebied zoals bij ons waarbij hij vooral de weilanden in gaat en de bevolkingsdichtheid erg laag is, dan denk ik dat dat nog wel mee zal vallen.

Daarnaast zal niet iedere kat zo makkelijk accepteren dat hij ineens als binnenkat door het leven moet gaan, en zou dit ook op termijn behoorlijke problemen kunnen geven in huis.

Je kan hem zeker aanhalen en aaien, maar hij zal niet uit zichzelf naar je toe komen. Dat maakt ook dat ik van mening ben dat het nu de eigen verantwoordelijkheid is van de gene die hem aanhaalt. Doe je dit niet dan laat hij je gewoon met rust.

We hebben er nog over nagedacht om hem binnen te houden, maar dat is voor ons haast niet uit te houden. Hij blijft dan mauwen, rennen en aan alles krabben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:32

Seresto zal een goede optie zijn teekwerend en dodend, wij hebben ze voor hond en katten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:44

Best eng een band om doen als ze buiten lopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:10

marleen_usar schreef:

Die band is zo ontwikkeld dat die open/kapot gaat als ze ergens achter blijven hangen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:55

Nou ik vind het al een heel gedoe als ik groter wil maken of af wil doen.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 16:48

marleen_usar schreef:

Misschien stel ik nu een gekke vraag, maar zo'n band is toch niet nodig als je een binnenkat hebt? Die lopen toch geen teken op?

Maar er zit dus een zwakker stuk in de band wat breekt bij kracht. Zo kunnen ze zich niet ophangen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:04

Han21 schreef:
marleen_usar schreef:

Misschien stel ik nu een gekke vraag, maar zo'n band is toch niet nodig als je een binnenkat hebt? Die lopen toch geen teken op?

Maar er zit dus een zwakker stuk in de band wat breekt bij kracht. Zo kunnen ze zich niet ophangen.

Je zou het ook tegen vlooien kunnen gebruiken die door andere katten naar binnen worden gebracht, maar ik heb inderdaad de band ook alleen om bij de twee die naar buiten gaan. De oude dame die haar pensioen hier uitzit en niet buiten komt heeft geen band om.

En het klopt van dat zwakkere stuk. Ik heb het "gelukkig" al eens mogen zien gebeuren toen 1 van de katten onder het hek door wilde en vast kwam te zitten. Ik wilde hem losmaken maar voor ik erbij was knapte hij al. Vond ik ergens wel fijn ook, om te zien dat het dus ook echt werkt. Sowieso heb ik ze ook altijd op formaatje, past goed, maar met flink wrikken kunnen ze hun hoofd er wel uit krijgen. Met het risico dat ze hem zo nu en dan verliezen, maar dat is tot dusver nog nooit gebeurd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:10

Han21 schreef:
Het zijn er nog veel meer, ook op z'n oren, rond z'n mond, ook hele kleine witte, geen idee hoe ik ze allemaal kan vinden en weghalen

Jeetje, bij jou een tekkenexplosie in de buurt. Een middel tegen teken kan natuurlijk.
Het koppie (en pootjes) goed insmeren met olie voordat ze naar buiten gaat zal er ook voor zorgen dat teken minder houvast krijgen in haar vacht.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:53

Babootje schreef:
Han21 schreef:
Het zijn er nog veel meer, ook op z'n oren, rond z'n mond, ook hele kleine witte, geen idee hoe ik ze allemaal kan vinden en weghalen

Jeetje, bij jou een tekkenexplosie in de buurt. Een middel tegen teken kan natuurlijk.
Het koppie (en pootjes) goed insmeren met olie voordat ze naar buiten gaat zal er ook voor zorgen dat teken minder houvast krijgen in haar vacht.

Heb je dat echt ooit geprobeerd met die olie? :') Lijkt me niet zo fijn voor de vacht, denk dat mijn kat zich helemaal suf zou likken om het eraf te halen en dan lekker aan de diarree gaat _O-

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:24

dierenfan schreef:
Tooske schreef:

Frontline werkt super hoor maar goed op dosis letten. Eerder beetje te straf nemen dan net net op gewicht.

Wij hadden juist met seresto banden meer teken. Nu bleek dat seresto en wij toch geen goede optie zijn. Ze trekken ze los of kapot bij elkaar en zo niet dan zitten ze wel bijna dagelijks is de zoute zee.
Hier dus 1x per jaar bravecto en dat doen we strak op gewicht geven en dan is het hele seizoen veilig

Het is bewezen hoor dat vlooien voor de werkzame stof fipronil resistent zijn. In dierenklinieken word het allang niet meer verkocht. Blijven gebruiken is geld door de plee trekken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:28

Oh heeerlijk is dat teken uit een dier draaien. Doe het vaak gewoon met blote handen. :)) Hopelijk werkt de band!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:30

Ik had toevallig ook een kat met teken. Ook gelijk een bravecto pipet gegeven.