Poes onbedoeld gedekt

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Poes onbedoeld gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:42

Hele knappe beslissing TS, en verstandig! Het asiel waar ik mijn twee katers van heb (Hokazo in Uden) plaatste laatst onderstaande afbeelding
Afbeelding
Zij krijgen jaarlijks rond de 1000 katten! Echt bizar.
Dus ook al heb je een binnenkat, laat hem/haar alsnog helpen want er zijn al zoveel katten

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 00:06

Hele verstandige beslissing! Vooral die eerste dagen zijn wat zielig, vond ik ook bij mijn poesje na de ingreep. Toen vond ik het erg sneu en zielig voor haar. Maar er zijn zo onwijs veel katten en zeker van die oeps of wilde nestjes. Heerlijk ook dat ze niet meer krols worden. Dat was voor mij een eens en nooit weer ervaring. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:04

Fijn dat het goed is gegaan. :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 18:17

Ze is nog steeds erg rustig. Is dat normaal? Ze eet en drinkt wel.
Maar eerder liep ze overal met me mee. Maar nu slaapt ze bijna de gehele dag

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:20

Mijn poes is vorige week donderdag geholpen, was om half 12 weer thuis en na een goede dag en nacht slapen weer helemaal haarzelf

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:23

Had er hier ook eentje die echt even een paar dagen van de leg was door de narcose. Die wilde ook eerst niet eten. Dus dat is niet zo gek

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:25

Denk wel normaal, is toch een operatie geweest. In de gaten blijven houden of ze blijft eten en drinken. Bij verdenking van koorts, meten en/of terug naar DA.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:28

LadyDaily schreef:

Zolang ze niet continu braakt en verder gewoon eet/drinkt zou ik het gewoon even laten. Dat komt wel weer. Hoe oud is de poes? Het is namelijk ook zo dat hoe vaker ze krols is geweest hoe groter de kans op melkkliertumoren (en het dolly parton syndroom), diabetes mellitus en baarmoederproblemen (die krijg je natuurlijk niet bij een OVH, wel kans bij een OVE)
Inderdaad een goede tip om haar wel even te laten testen op FIV/FeLV.
Heel veel beterschap nog voor het katje :j

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:08

LadyDaily schreef:

Kan goed hoor! Heeft ze zo’n pakje aan? Dat kan namelijk ook nog flink uitmaken. Mijne wilde daar nauwelijks mee lopen.

Maar de eerste paar dagen sliep ze nog veel hoor. Pijnstiller maakt ze soms ook een beetje suf en zo’n narcose en operatie is niet niks. Zolang ze eet/drinkt en plast is het wrs geen probleem :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 09:45

Ze heeft geen pakje aan.
Is inmiddels al iets vlugger maar nog niet als voorheen.

Ik heb wel een beetje spijt dat ik haar heb laten steriliseren.
Had best graag een kitten van haar gehad.

Zeg me dat ik geen spijt moet hebben haha

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:11

LadyDaily schreef:
Ze heeft geen pakje aan.
Is inmiddels al iets vlugger maar nog niet als voorheen.

Ik heb wel een beetje spijt dat ik haar heb laten steriliseren.
Had best graag een kitten van haar gehad.

Zeg me dat ik geen spijt moet hebben haha

Kittens zijn onwijs leuk, maar kosten bakken geld, er zitten risico’s aan en het kost ontzettend veel tijd. De asiels zitten flink vol, dus kittens genoeg :D

Ik heb t ook wel eens hoor, bij mijn katten. Maar zeker in dit geval is het de juiste keuze geweest denk ik, met een “random” kater erop.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:12

Je hebt haar kansen op tumoren en cystes enorm verkleind!! De baarmoeder en melkklieren blijven gevoelige plekken, ook voor ontstekingen. Dus dat is een enorm voordeel. Daarnaast zijn er genoeg kittens, zonder dat je dan je poes het risico met bevallen hoeft te laten doorstaan.
Daarnaast kan ze nu zonder zorgen lekker buiten spelen.
Ik vind daarnaast persoonlijk het niet krols worden ook een voordeel :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:14

spijt of niet, nu kun je er niks meer aan doen. :)
maar deze kittens niet laten komen was wel het verstandigste

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:56

Ik neem aan dat je poes nog nergens op getest was ? (De erfelijke dingetjes van het ras etc voordat je er mee gaat fokken)
Dan is sowieso het weg laten halen heel wijs geweest

En fokken, het lijkt heel leuk, maar een vriendin van me is de eerste nesten vooral heel veel wakker geweest ivm een nestje met zwakke kittens waar er een paar van overleden zijn ondanks alle exta zorg en slapeloze nachten
En een deels dood nestje
Het is echt geen gegeven dat ze er gezond uit komen rollen ook al is er wel van alles getest etc (zij fokt met stamboom voa rasvereniging etc)
Misschien voelt het nu dubbel
Heb dat zelf ook af en toe met onze gecastreerde teef, tis zo een knap hondje om te zien en ze is echt stikleuk

Maar als ik dan bij bevriende fokkers zie wat een gezeik het kan! Zijn
Nee dank je ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:34

Ik ben ook wel eens ingesprongen bij een fokker van katten.Ik heb bij een da gewerkt zodoende kon ik haar wel eens assisteren bij een nest.Haar katten bevielen bij voorkeur snachts.Vond het enorm leuk vooral omdat het mijn eigen katten niet waren. maar er ging best ook wel wat fout. Een nest goed groot brengen is best veel werk.
Dat is de reden waarom ik het nooit zelf gedaan hebt. De testen kosten ook best wat en als je echt bewust en goed een nest wilt fokken komt er best wat bij kijken.
Maar ik ben blij dat ik bij haar de kans heb gekregen het fok en showwereldje te kunnen volgen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:29

Ik vind het een wijs besluit! Laat de fokkerij over aan mensen die er echt vol de tijd voor hebben en af en toe een nest hebben waar de juiste poes en kater voor is gezocht. Er zijn ook zoveel dieren in asiels en door wel de kittens te hebben laten komen had je kans gehad op zieke kittens/ook kan bij je eigen kat complicaties optreden. Hoe leuk is het dan nog? Je hebt een super besluit genomen! Er zijn echt al zoveel katten die ook allemaal zielig wachten in kleine hokjes en die nog langer moeten wachten door al die 'pretnestjes'.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:46

Eigenlijk is het toch van de zotte dat mensen hun ongecastereerde katers buiten rond laten lopen. Wij laten onze katten altijd helpen, ongeacht het geslacht. Maar nu is de ts de pineut door de keuze van anderen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:04

juniper schreef:
Eigenlijk is het toch van de zotte dat mensen hun ongecastereerde katers buiten rond laten lopen. Wij laten onze katten altijd helpen, ongeacht het geslacht. Maar nu is de ts de pineut door de keuze van anderen.

Klopt maar er zijn ook genoeg zwerfkatten in Nederland.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:08

Amandavd schreef:
juniper schreef:

Klopt maar er zijn ook genoeg zwerfkatten in Nederland.

En dat komt dus juist doordat mensen hun katten niet laten castreren.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:55

juniper schreef:

Hoezo is zij de pineut? Met een poes kan je toch ook de keuze maken om deze te laten helpen voor je haar naar buiten laat?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:03

juniper schreef:

Wat een vreemde gedachten gang, iedereen moet gewoon zijn dier laten helpen dan zijn er een stuk minder dieren de Pineut van iemand anders.
Mij is het zelfde gebeurd als de Ts ,ik heb me daardoor nooit de pineut gevoeld enkel stom dat ik niet beter opgelet had.
Het is jammer dat niet meer mensen zo wijs zijn als de TS.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:15

xTammyy schreef:
juniper schreef:

Hoezo is zij de pineut? Met een poes kan je toch ook de keuze maken om deze te laten helpen voor je haar naar buiten laat?

Zoals ik het begrijp had ze ooit misschien wel een nestje gewild, maar niet van een willekeurige kat.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:29

Ben maar blij dat je t gedaan hebt
Ik had ja had een raszuivere Britse korthaar
Kwam enkel in de tuin , nooit op straat .
Is 1 keer per ongeluk de straat op gekund we waren bezig nieuwe schutting zetten . Ik was heilig overtuigd dat meneer boven lag te slapen
Iemand met naar t toilet gaan de tussen deur niet afgesloten
Gevolg kat weg
Was nog niet geholpen afspraak stond voor na het weekend.
Gevolg kat weg en nooit meer gevonden
Ondanks chip en registratie.
Bijna 1 jaar geleden .

Mijn andere 5 katten zijn geholpen
Zijn kruisingen .

Nu kan je kat zonder ongelukjes dekking lekker genieten van t zonnetje in je tuin

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:34

Isabel"[quote="xTammyy schreef:
juniper schreef:

Zoals ik het begrijp had ze ooit misschien wel een nestje gewild, maar niet van een willekeurige kat.[/quote]
Dat begreep ik, maar waarom laat je dan je kat naar buiten?
En, ook al heb je een binnenkat, voor je het week glipt die naar buiten en kan er ook zoiets gebeuren..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:54

xTammyy schreef:
Zoals ik het begrijp had ze ooit misschien wel een nestje gewild, maar niet van een willekeurige kat.

Dat begreep ik, maar waarom laat je dan je kat naar buiten?
En, ook al heb je een binnenkat, voor je het week glipt die naar buiten en kan er ook zoiets gebeuren..[/quote]

Misschien moet je eens wat beter lezen.
Ze liet de kat niet naar buiten, die is ontsnapt. En dan kan zoiets gebeuren. Moet je daarom maar alles castreren? Dan zou je als fokker van katten ook niet meer kunnen fokken WANT zij zou kunnen ontsnappen en gedekt worden. Dan kan je zelf ook NIET meer naar buiten gaan WANT je zou aangereden kunnen worden. Wat een absurde redenatie.