Zwaar verwaarloosde kater te Heerenveen *terecht*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 18:54

Xanne schreef:
19 Jaar is heel oud voor een kat. Op de foto's is te zien dat er recentelijk bloed is afgenomen, dus waarschijnlijk wordt er goed voor gezorgd.
Grote kans dat dit oudje thuis dieetvoeding krijgt (bijvoorbeeld voor nierproblemen) en daarom zo aanvalt op niet-dieet-kattenvoer.

Desalniettemin fijn dat je je om de kat bekommerd hebt.

Grappige is dat ik ook een nierpatient heb haha dus dat voer moet niet heel bijzonder zijn geweest. Ik denk inderdaad dat ze ermee bezig zijn maar hij is echt ver heen en dan weet ik voor mezelf dat ik het bij mijn katten niet zover zou laten komen. Maar ben blij dat hij in ieder geval een warm mandje heeft.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:16

Marjo schreef:
ingedebruijn schreef:
Net nogmaals gebeld. Blijkt letterlijk achter mij te wonen. 19 jaar oud en in behandeling bij de dierenarts. Daar heb ik dan wel mijn vraagtekens bij gezien het verrotte gebit maargoed. Schijnt dat ie een bekende is in de wijk maar wij wonen er nog maar net.

Verrot gebit kun je niet altijd meer wat aan doen he op zo'n leeftijd... Een narcose is dan wel een vergroot risico dus kan maar zo zijn dat er redenen zijn dat daar niks aan gedaan wordt.

Fijn wel dat ie terug is bij zijn baasje! Goed gedaan +:)+

Eem slecht gebit geeft heel veel pijn, ik zou als eigenaar dat risico echt nemen.

Cowgirl

Re: Zwaar verwaarloosde kater te Heerenveen *terecht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:34

Mag hopen dat de medewerkers van de dierenambulance wel op scherp staan en hier wat meer onderzoek in doen. Ik had ooit zo'n zelfde soort geval en de eigenaren zeiden dat hij zelf wel dood zou gaan. Die kregen toen even diezelfde dag nog een bezoekje van de DP waarop het dier ook nog die dag is ingeslapen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:00

ingedebruijn schreef:
Xanne schreef:
19 Jaar is heel oud voor een kat. Op de foto's is te zien dat er recentelijk bloed is afgenomen, dus waarschijnlijk wordt er goed voor gezorgd.
Grote kans dat dit oudje thuis dieetvoeding krijgt (bijvoorbeeld voor nierproblemen) en daarom zo aanvalt op niet-dieet-kattenvoer.

Desalniettemin fijn dat je je om de kat bekommerd hebt.

Grappige is dat ik ook een nierpatient heb haha dus dat voer moet niet heel bijzonder zijn geweest. Ik denk inderdaad dat ze ermee bezig zijn maar hij is echt ver heen en dan weet ik voor mezelf dat ik het bij mijn katten niet zover zou laten komen. Maar ben blij dat hij in ieder geval een warm mandje heeft.

Of hij heeft een mega schildklier probleem en heeft daarom vraatzucht in combinatie met vermageren en wordt hier niet (op de juiste dosering) voor behandeld..

"ach hij eet nog goed hoor dokter :j :+ "

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:16

Zo te zien aan de geschoren plek heeft hij een schildklier onderzoek gehad.

Flevolander

Re: Zwaar verwaarloosde kater te Heerenveen *terecht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:04

Idd nathalie..

Het duurt meestal even voor de kat op de juiste dosering zit..