Kat met kapotte achterpoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Re: Kat met kapotte achterpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:12

Jeetje ik dacht, dit komt nooit goed met zo'n poot (of wat er van over was), dit topic krijgt een vervolg met een amputatie, arme poes. Maar ongelooflijk hoe dit nu gaat, wat fijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:22

Je hebt geluk dat hij waarschijnlijk meteen naar huis is gekomen je meteen naar de da bent gegaan. Die heeft geopereerd/schoongemaakt en antibiotica gegeven dus hopelijk weinig kans op infectie. Veel succes met hem en ik zou bij twijfel, mocht hij toch wat rustiger worden of de wond word wat nattig / dik gaan temperaturen .

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 07:22

Bedank voor de lieve reacties alweer.

Het gaat nog steeds super goed. Hij begint alweer iets te steunen erop. Wond ziet er ook nog steeds droog en mooi uit. Wanneer alle gevaar geweken is weet ik niet precies. Denk wanneer het van binnen naar buiten geneest. Nu is er nog risico op infectie of abces. Als na de 10 dagen antibiotica het nog goed is denk ik dat we wel kunnen zeggen dat het goed af loopt.

De dierenarts zei ook dat het goed was dat hij zo snel bij de kliniek was en geopereerd is. Bij langer wachten was er meer kans op infectie. Ook Mika zijn eigen karakter helpt onwijs mee. Hij is rustig en laat alles toe.

Ik hou het nog heel erg in de gaten en mocht er iets veranderen dan gaan we gelijk terug naar de dierenarts. Temperaturen doe ik nu elke ochtend en als ik verandering zie dan doe ik het vaker. Tot nu toe is zijn temperatuur helemaal goed. Het kan nog veranderen dus een oogje erop houden doe ik zeker nog.

Voor nu is het 1-0 voor Mika.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:24

We zijn op het punt beland dat we verplichte benchrust gaan geven :p Mika voelt zich zo goed dat hij blijft lopen, springen en zeuren om naar buiten te mogen. Hij loopt iets mank maar steunt goed op zijn pijnlijke poot en nog steeds is de wond schoon en droog. Naar buiten gebeurt de komende tijd nog niet.

Hij wordt gaat nu ook langzaam van de pijnstilling af en dat lijkt hem dus goed te doen. Hij is vrolijker, veel energieker en lijkt niet meer pijn te hebben.

Bijna een weekje verder en hij geneest snel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:28

Goede berichten!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:19

Melvern schreef:
We zijn op het punt beland dat we verplichte benchrust gaan geven :p Mika voelt zich zo goed dat hij blijft lopen, springen en zeuren om naar buiten te mogen. Hij loopt iets mank maar steunt goed op zijn pijnlijke poot en nog steeds is de wond schoon en droog. Naar buiten gebeurt de komende tijd nog niet.

Hij wordt gaat nu ook langzaam van de pijnstilling af en dat lijkt hem dus goed te doen. Hij is vrolijker, veel energieker en lijkt niet meer pijn te hebben.

Bijna een weekje verder en hij geneest snel.

Super om te lezen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 15:20

Even de laatst update denk ik. Het gaat super goed. De wond is helemaal genezen en meneer springt en klimt en is weer de vrolijke kat die hij hiervoor was.

Soms als hij flink heeft gelopen of gespeeld dan loopt hij iets mank. Ik heb ook de pijnstilling nog wel staan en als hij veel last heeft krijgt hij nog een beetje. Maar dat is al even geleden.

Gelukkig mag hij dus gewoon met 4 pootjes ouder worden. Had het niet verwacht, maar het is zonder problemen genezen en je ziet er niets vreemds aan. Wel bijzonder dat een lijf zo kan herstellen.

Mika is mijn maatje en die gaat nog lang blij en vrolijk bij mij zijn.

Hij is dol op de Gimli en geen fijnere plek als bovenop hem.
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:45

Wat een fijne update! Je mag terecht trots zijn op alle goede zorgen die je gaf!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 16:14

Wat super lief van je, dankjewel. Mika heeft het zelf ook goed gedaan en ik ben heel gelukkig en dankbaar dat het zo goed is gekomen. Dat verdiend Mika <3