Hondenkruising

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Hondenkruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:28

KWPN is een verzonnen ras.
NRPS is een verzonnen ras.
Duitse Rijpony is een verzonnen ras.
Leonberger is een verzonnen ras (120 of zo jaar geleden)
Alle rassen zijn verzonnen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:32

Je weet heus wel wat ik bedoel; 2 rassen kruisen, daar een leuke naam voor verzinnen en voila; we hebben een nieuw ras jongens.....dat is wat ik bedoeld en lijkt me ook vrij duidelijk dat dat bedoeld werd.

Dat alle rassen ansich uiteindelijk verzonnen zijn door de mens weet elke jandoedel wel
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 23-02-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 14:36

Misty12 schreef:
Je hebt ook wel herplaatssites van verschillende rassen. Misschien daar eens op zoeken. Dan heb je volwassen honden die om een of andere reden een nieuw huisje zoeken. Soms heb je ook wel jonge honden die door omstandigheden weer terug komen bij de fokker.

Ik wil geen volwassen hond. Tot nu toe meermaals hetplaatsers gehad. Lieve honden maar wel met een kronkel op een of ander gebied.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 14:39

En ik wil prima €1000 voor een pup neerleggen zonder stamboom maar dan wel van geteste ouders. En dat ontbreekt dus overal

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:45

xxCYNNxx schreef:
Je weet heus wel wat ik bedoel; 2 rassen kruisen, daar een leuke naam voor verzinnen en voila; we hebben een nieuw ras jongens.....dat is wat ik bedoeld en lijkt me ook vrij duidelijk dat dat bedoeld werd.

Dat alle rassen ansich uiteindelijk verzonnen zijn door de mens weet elke jandoedel wel

Maar je raakt wel de essentie van de discussie hier. Ik heb twee kruisingen. Een kruising pony en een kruising hond. Ik ben er blij mee, heb er veel plezier van. En ik heb er geld voor betaald. Ik zie daar niets kwaads in, slechts in, of profiteren van degene die deze dieren gefokt heeft. Natuurlijk moet je uitkijken bij wie je iets koopt, maar dat geldt nog meer voor rashonden denk ik dan voor kruisingen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:59

O begrijp me niet verkeerd hoor; ik heb niks tegen kruisingen. Al mijn honden zijn tot nu toe kruisingen geweest en voor allemaal betaalt. De herderkruising heel wat meer dan de laatste kruising, maar die herderkruising had dan ook de gehele basisenting gehad, was ontwormd, had eerste ontvlooing gehad en had al wat puppytraining gehad; daar betaal ik met liefde dan veel meer voor.
De laatste had helemaal niks gehad; oepsnestje waar 0,0 geld aan was besteed ( nu was dat bij de herder ook een oepsnest, maar toevallig waren dat geteste ouders vanwege vroeger politie en bewakingswerk. Beide ouderdieren kende ik, want waren van dezelfde eigenaar die een goede kennis was) . Nog geen ontworming zelfs. En wat basis puppytraining? Was da? Voor die heb ik dan ook een symbolisch bedrag betaalt; 100 euro. Dat was ook wat ze er voor vroegen trouwens, want ze beseften zelf ook wel dat ze niet veel geld konden vragen, maar daar was het ze ook niet om te doen

Ik maakte mijn post vooral omdat sommigen bijna net doen alsof bij al die kruisingen (behalve broodfokkers ofc) veel geld is gemoeid en dat het dus wel logisch is dat ze tegen de 1000 kosten...of zelfs 2000 voor de genoemde labradoodle ergens in dit topic. En dat is natuurlijk dikke bullsh^t.
Zo bedoelen die bokkers het misschien niet, maar zo leest het wel ( ja het nadeel van alleen geschreven tekst, zonder de intonatie en lichaamstaal van gesproken betogen)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:21

Ja precies dat. Die hoge marges werken gewoon broodfok in de hand. Heeft niet te maken met niet willen betalen maar het moet allemaal wel een beetje realistisch blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:22

Cayenne schreef:
Ik zag op Boktmarkt ook iets voorbij komen, geloof Sint Bernard x Berner Sennenhond.
Zelf zou ik het niet doen, 2 ongezonde rassen kruisen levert geen gezondere pups.
Met een beetje pech krijg je van beide rassen de mankementen mee.

Mee eens. Zou dat ook niet aandurven. Juist bij die rassen veel erfelijke problemen

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:43

Ik denk dat je zelden een goed doordachte, volledig 'gescreende' kruising zal vinden... Ten eerste ook gewoon omdat ze moeilijk te vinden zijn, waar plaatst zo iemand zijn nestje (op Marktplaats, op een website,...?) De meeste fatsoenlijke fokkers plaatsen sowieso geen nestje op Marktplaats.

Als ik jou was zou ik me registreren op Hondenforum.nl. Daar zitten wel mensen die af en toe een bewuste (goedgekeurde) kruising doen. Ik zou daar je vraag ook stellen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 21:13

Klikte op marktplaats toevallig een pup aan.
Moest weg omdat hij niet geaccepteerd word door anderen honden. Die heb ik vaker gelezen vandaag. Ook een truc? Iig opvallend.
Ben er over uit dat ik niet meer op MP ga kijken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:21

belle_boef schreef:
Klikte op marktplaats toevallig een pup aan.
Moest weg omdat hij niet geaccepteerd word door anderen honden. Die heb ik vaker gelezen vandaag. Ook een truc? Iig opvallend.
Ben er over uit dat ik niet meer op MP ga kijken.

Ben je heel specifiek naar een type of formaat op zoek?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 11:26

Voorkeur voor een grote langharige hond.
Newfoundlander heeft onze voorkeur.

Echter heb ik ook een zwak voor spaniëls en als ik een cocker of Clumber voorbij zie komen smelt ik.

Karakter is uiteindelijk wel belangrijker. Lief, betrouwbaar en gemoedelijk. Mag best een kop op zitten.

Kortharig, bull, vechthondtype, nerveuze honden valt allemaal af.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:37

belle_boef schreef:
Voorkeur voor een grote langharige hond.
Newfoundlander heeft onze voorkeur.

Echter heb ik ook een zwak voor spaniëls en als ik een cocker of Clumber voorbij zie komen smelt ik.

Karakter is uiteindelijk wel belangrijker. Lief, betrouwbaar en gemoedelijk. Mag best een kop op zitten.

Kortharig, bull, vechthondtype, nerveuze honden valt allemaal af.

Helder, groot en langharig zit ik niet zo in, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar geeft voor andere bokkers wel een beeld van wat je zoekt :j
Spaniels vind ik geweldig. Wij hebben zelf een engelse springer gehad. Voor zowel de ESS als de cocker kan ik alleen maar zeggen: zoek een héle goede fokker en ga écht niet voor oepsnestjes. Wij hebben helaas pech gehad (ondanks veel voorwerk en onderzoek) en er eentje gehad met sudden onset agression en dat gun ik echt niemand. Mens niet, en hond niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 14:28

Ik kom zelden thuis met hetgeen wat ik zoek.

Afbeelding

Afbeelding

Wel een grote hond.
Een Spaanse waterhond x Bretonse spaniël van 13 maanden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:30

Haha, wel een leukerd zeg! <3

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:32

Schatje!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:43

Haha das wel een beetje anders! Maar heel veel plezier met hem!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:58

kiwiwitje schreef:

Nou ja, ze gaf aan een zwak voor spaniels te hebben, zit erin :Y)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:04

https://www.dierenasiels.com/zoek/dieren/hond

Wat is er mis met een leuke pup uit het asiel? Dan heb je inderdaad geen geteste ouderdieren, dat is een nadeel. Je weet gewoon niet zeker wat er voor combi achter zit maar het zijn vaak hele leuke verrassingen...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:10

Nickeltje schreef:

Wat is er mis met een leuke pup uit het asiel? Dan heb je inderdaad geen geteste ouderdieren, dat is een nadeel. Je weet gewoon niet zeker wat er voor combi achter zit maar het zijn vaak hele leuke verrassingen...

Die heeft ze denk ik nu ;) neem aan dat de mix 'waterhond x bretonse spaniel' niet van een grote fokker afkomt ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:13

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:

Nou ja, ze gaf aan een zwak voor spaniels te hebben, zit erin :Y)

Ja das waar maar geen leonberger of newfoundlander :P haha

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 15:17

Nickeltje schreef:

Daar heb ik afgelopen weken heel veel gekeken en uiteindelijk zat er geen enkel dier wat mij aansprak. Daarnaast verdiend elk dier dat bij zijn baasje weg moet een goede plek. Of ze nou uit het asiel komen of bij een particulier die ze weg doet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:26

Ik zag net na het plaatsen van mijn bericht ook dat je inmiddels een hele leuke kruising gevonden hebt. Beetje mosterd na te maaltijd dus mijn bericht...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:37

Wat een fantastisch uiterlijk. Als karakter net zo is dan komt alles helemaal goed. Ontzettend veel en lang plezier met elkaar!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:47

Prachtige hond, mooie kruising, heel veel plezier met elkaar de komende jaren!