Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxCYNNxx schreef:dat kan bij sommige medicijnen even duren.
Had zo even beide namen gegoogled, maar google kent beide niet en wist zelfs geen suggesties te geven wat er ook maar enigszins op leek, dus de gok van ts zat er een beetje naast![]()
Kon zo 2 andere middelen die met een p beginnen die bij dieren wordt gebruikt, De ene ken ik want die kreeg onze hond ook, maar die schijnt alleen bij honden te worden gebruikt? Dat is Pexion, maar staat bij epilepsiemiddel voor honden.
Het andere wat ik zo kon vinden is een middel dat volgens de site 'medisch centrum voor dieren' niet meer wordt gebruikt vanwege ernstige bijwerkingen. Dus die zal het vast ook niet zijn. Dat is trouwens Primidon.
Heeft de da niet gezegd hoe lang het kan duren voor de medicijnen echt gaan aanslaan? Anders even googlen op naam.
Wel ontzettend sneu dat ze toch al weer aanvallen heeft gehad.
edit: o wacht...lekker dom van me...is het phenoral? Dat is een fenobarbital en wordt meestal het eerst gegrepen. Had onze hond ook, dus lekker brainfart van mij dat ik niet direct op die kom......
https://diergeneesmiddelen.info/anti-ep ... a/phenoral
xxCYNNxx schreef:Ik zou even aankomende nacht afwachten...kijken of ze nog meer krijgt en zo ja, morgen even overleggen met da.
Een tip die wij kregen van de da destijds; maak een dagboek van de aanvallen; datum, tijd, duur, duur van herstel.....op die manier krijg je beter in beeld of de aanvallen toenemen en of ernstiger worden. Of juist afnemen in frequentie...te hopen voor het laatste uiteraard.
Needje schreef:Toch zie ik niet echt iets raars aan z’n hoofd.
Beetje eivormig. Maar een van mijn katten heeft dat ook.
[ [url=m/QoG5Qe.jpg]Afbeelding[/url] ]
liekec schreef:xxCYNNxx schreef:dat kan bij sommige medicijnen even duren.
Had zo even beide namen gegoogled, maar google kent beide niet en wist zelfs geen suggesties te geven wat er ook maar enigszins op leek, dus de gok van ts zat er een beetje naast![]()
Kon zo 2 andere middelen die met een p beginnen die bij dieren wordt gebruikt, De ene ken ik want die kreeg onze hond ook, maar die schijnt alleen bij honden te worden gebruikt? Dat is Pexion, maar staat bij epilepsiemiddel voor honden.
Het andere wat ik zo kon vinden is een middel dat volgens de site 'medisch centrum voor dieren' niet meer wordt gebruikt vanwege ernstige bijwerkingen. Dus die zal het vast ook niet zijn. Dat is trouwens Primidon.
Heeft de da niet gezegd hoe lang het kan duren voor de medicijnen echt gaan aanslaan? Anders even googlen op naam.
Wel ontzettend sneu dat ze toch al weer aanvallen heeft gehad.
edit: o wacht...lekker dom van me...is het phenoral? Dat is een fenobarbital en wordt meestal het eerst gegrepen. Had onze hond ook, dus lekker brainfart van mij dat ik niet direct op die kom......
https://diergeneesmiddelen.info/anti-ep ... a/phenoral
Ja dit kan hem wel zijn. Er staat dat er geen wachttijd is..
Lughnassadh schreef:Op basis van de foto en wat je schrijft zou ik het aandurven om te kijken waar het heengaat. Ongeacht of de medicijnen aanslaan of niet. Wel zou ik eventueel uit voorzorg pijnstilling geven omdat katten pas laat pijn aangeven. Persoonlijk zou inslapen mij echt nog een stap te snel zijn.
liekec schreef:Bedankt voor je reactie. Ik heb zoals eerder gezegd niet veel ervaring met katten, maar buiten het feit dat ze altijd een kleine slag in het wiel heeft gehad oogt ze totaal niet alsof ze pijn heeft. Ze speelt, is enthousiast, houdt van eten en drinkt goed. Verzorgt haar vacht en houdt heel erg van knuffelen/niet afstandelijk. Nu met de pijnbestrijding zie ik geen verschil met hoe ze nu is en altijd was.
Ik heb telefonisch 2 second opinions gehad en als het echt zover komt zal ik een keer echt ergens heen gaan overwegen.