Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:40

Resistance schreef:
Ah, daar heb je de "kat binnen houden" groep. :+

Vind ik een beetje een vreemde opmerking.

Ik woon in een bijzonder kat-vriendelijke buurt en mijn kat gaat dan ook gerust naar buiten. Zou me dit gaan overkomen, dan had het dichtbouwen van mijn tuin een wat grotere prioriteit gekregen...

Deze kat zorgt kennelijk niet voor overlast, de buren echter wel door de kat te katnappen... Die ergernis wil je jezelf toch niet aandoen?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:42

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:44

Spoiler:
Coconut schreef:
Citaat:
*\o/*

Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dag :# Beest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben :Y)

Jouw reactie raakt kant noch wal :=

Vervelende situatie ts. Hopelijk kan de wijkagent je helpen of advies geven.

Hoezo dat? Die kat mag van TS gaan en staan waar ie wil, en toevallig wil ie lekker bij de buren eten.
Maar dat wil TS niet. Dan zorg je toch dat je kat op eigen terrein blijft
Lijkt me de meest logische oplossing.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:48

xPenny schreef:
Hetzelfde als:
Dus als een paard altijd hinnikt naar een ander mens, en nooit naar de eigenaar.
Moet je het paard ook maar aan diegene geven, omdat dat paard diegene leuker vindt??
_O-

Nee, daar moet je de Jonagoldstrategie op loslaten en zorgen dat jij zelf de aandacht hebt. Paarden en katten zijn beide opportunisten van de bovenste plank en kijken lief naar degene die op dat moment hapjes heeft. Zo heb ik ooit eens een vriendin geplaagd door telkens als ze langsreed met haar paard even mijn hand in mijn zak te doen, diertje vol op de rem wegens snaaikans. Tja, zo werkt dat en die buren weten het ook. Volgende keer als de kat niet komt gewoon even aanbellen bij die mensen om te vragen of de poezel toevallig daar zit, dat zijn ze op een keer ook beu.

Zebrastreep

Mijn buurvrouw doet dit ook met katten van anderen. Althans ze lokt ze ook met voer door voer buiten te zetten en zo komen ze ook aan lopen. Ik weet niet of ze het tegenwoordig nog doet want ik zie wel 3 dezelfde katten er nu al langer bij. Ze laat ze ook in huis zo ook de kat van de buren verderop die toen zwanger was en bij haar op zolder een nestje heeft gekregen. Iedereen laat haar haar eigenlijk haar gang gaan omdat ze niemand heeft en ook geestelijk niet helemaal goed is en het denk ik ook niet begrijpt. Ze gaat er ook niet mee naar de dierenarts zo hadden wij laatst een kat van haar voor de deur die mager was en er ziek uitzag. 2 dagen daarna was hij overleden volgens de buurvrouw was hij oud... Mijn moeder heeft nog wel gezegd dat de kat meer eten moest hebben. De kat heeft bij ons nog wel water gedronken en even gezeten dus twijfel of die echt zo oud was. Lastige situatie snap ook wel dat jij gewoon je kat naar buiten wilt hebben. Aangifte doen is ook weer zoveel gedoe. Probeer eens in een gesprek te vragen of het geen leuk idee is voor ze om een kat uit het asiel te halen. Geven ze een ander dier weer een goed leven en kan jij zo hopelijk genieten van jouw eigen kat zonder dat die mensen je kat weer naar binnen lokken.

Anoniem

verootjoo schreef:
Kat wil blijkbaar daar graag wonen. Geef die kat aan die mensen en neem zelf een binnenkat die binnen wil blijven.

Iemand voert mijn paard een wortel waardoor mijn paard diegene aardig vindt. Ik zal mijn paard maar aan hen geven omdat hij die blijkbaar liever als eigenaar wil.

sureido

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:57

Maar je paard laat je niet zomaar door de woonwijk lopen toch :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:58

Je zou raar kijken hoeveel mensen het zouden doen als het gewoon mocht :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:10

Avalanche81 schreef:
Je zou raar kijken hoeveel mensen het zouden doen als het gewoon mocht :+

:') Dat zou chaos wezen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:13

Ja, ik zou me wel prima vermaken denk ik :') maar er is vast een goede reden dat het niet mag :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:20

sureido schreef:
Maar een weide krijg je over het algemeen ook vrij simpel open, toch?

#IkSlaEchtStijlAchteroverOverMijnKlapstoelHierVanSommigeBerichten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:28

zigranta schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Catfence draadloze omheining, we houden onze paarden ook achter een stroomdraadje, is er ook voor de kat *\o/*

Dit schijnt bij veel katten juist niet fijn te werken doordat ze door de schok in paniek de verkeerde kant op kunnen rennen en daardoor de tuin niet meer in kunnen.
Ik heb 4 draden stroom op de schutting om de katten binnen mijn domijn te houden, ze proberen het 1x uit en daarna nooit meer :o Hij heeft bij mij blijkbaar een poos uit gestaan, maar de katten liepen nog steeds braaf noet verder dan de tuin. Heb er zelf vaker in gehangen :+
Maar goed, moet je wel over schuttingen hebben staan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:39

Ailill schreef:
sureido schreef:
Maar een weide krijg je over het algemeen ook vrij simpel open, toch?

#IkSlaEchtStijlAchteroverOverMijnKlapstoelHierVanSommigeBerichten.

't Is niet omdat iets kan, dat je het ook moet doen natuurlijk :+

Of was dat je punt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:41

vervelend voor jullie ts. en niet netjes dat die mensen tegen je liegen om te zeggen dat de kat niet bij jullie is, terwijl dat wel zo is.
het grootste probleem is dat jullie de kat telkens kwijt zijn? maar nu weet je dus waar ze is, dus hoef je je geen zorgen meer te maken. wordt daar dus zeer verwend..
misschien is het wel het enige wat die oude mensen nog hebben, ze houden blijkbaar erg veel van de kat :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:58

brokjes schreef:
vervelend voor jullie ts. en niet netjes dat die mensen tegen je liegen om te zeggen dat de kat niet bij jullie is, terwijl dat wel zo is.
het grootste probleem is dat jullie de kat telkens kwijt zijn? maar nu weet je dus waar ze is, dus hoef je je geen zorgen meer te maken. wordt daar dus zeer verwend..
misschien is het wel het enige wat die oude mensen nog hebben, ze houden blijkbaar erg veel van de kat :)

Dan nog, ze moeten van TS haar kat afblijven. Enige optie is nu dat TS haar tuin goed afsluit of de kat binnen houdt lijkt me. Straks laten zij de kat niet meer buiten en is TS haar kat kwijt, dat wil je niet.

Mijn opa heeft ook wel een keer de katten van de buren gevoederd maar dat was een andere situatie. Die buren keken niet om naar hun dieren, haalde er altijd maar katten bij (ik denk wel 4 in totaal + 2 nestjes van 3 kittens) en verzorgde ze niet met gevolg dat er nestjes in onze schuur geboren werden. Katten dus meegenomen, gecastreerd en gesteriliseerd en allemaal geplaatst want bij ons konden ze niet blijven. Ben een keer gaan aanbellen bij die mensen en kreeg te horen dat we er onze plan mee mochten trekken. 1tje zit bij m'n zus, 2 zitten er bij een vriendin, nog 1tje bij een andere vriendin en de rest zijn geplaatst door de kattenopvang.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:09

Lastige situatie TS. Ervan uitgaande dat je je kat niet wil opgeven (en waarom zou je?) dan zouden mijn stappen zijn:
1. Overleggen met de wijkagent. Check of die daadwerkelijk vindt dat hij een rol heeft en wat die rol is;
2. Nogmaals de oudjes uitleggen dat je niet wil dat je kat bij hun zit en dat je de wijkagent gaat inschakelen bij herhaling;
3. De wijkagent daadwerkelijk inschakelen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:19

Resistance schreef:
verootjoo schreef:
Kat wil blijkbaar daar graag wonen. Geef die kat aan die mensen en neem zelf een binnenkat die binnen wil blijven.

Iemand voert mijn paard een wortel waardoor mijn paard diegene aardig vindt. Ik zal mijn paard maar aan hen geven omdat hij die blijkbaar liever als eigenaar wil.

Ja joh. Kinderen die vaak bij de buren zitten? Hou maar joh, ik maak wel nieuwe _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:22

Tja, die mensen snappen het blijkbaar niet. En de kat kan je niet 'opvoeden'. Denk ook dat de optie kat binnenhouden de enige is..

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:27

Ik vrees dat dit topic uit gaat lopen op een discussie die al zo vaak gevoerd is hier op bokt. De een vindt dat je katten op eigen terrein behoort te houden. En dusdanig fel dat ze zelfs niet rouwig zijn als hun hond de kat te pakken krijgt. En de club die hun kat niet binnen wil houden.

TS er zijn al veel tips gegeven maar de tip om desnoods met deze mensen naar het asiel te gaan vind ik geen gek idee

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:40

Indien mogelijk de tuin omheinem zodat de kat niet weg kan. Petfence is bijv een optie als ke tuin niet dicht is.

Ik zou zelf sowieso contact opnemen met de wijkagent, volgens mij is dit namelikk toch diefstal (maar ik ben niet juridisch onderlegd).

Mocht je je kat buiten laten zonder omheining etc. Hou je kat dan tenminste even 6 weken binnen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:42

Dovahkiin schreef:
Ik vrees dat dit topic uit gaat lopen op een discussie die al zo vaak gevoerd is hier op bokt. De een vindt dat je katten op eigen terrein behoort te houden. En dusdanig fel dat ze zelfs niet rouwig zijn als hun hond de kat te pakken krijgt. En de club die hun kat niet binnen wil houden.

TS er zijn al veel tips gegeven maar de tip om desnoods met deze mensen naar het asiel te gaan vind ik geen gek idee

Ja vooral, ga ze ook nog belonen voor het feit dat ze de wensen van TS totaal negeren.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 08:05

Ik ben er zeker niet voor dat dit een discussie topic word over het wel of niet naar buiten laten van katten. Ik moet wel lachen om sommige reacties hier. De kat is juist geen binnenkat, en die mensen hebben haar gelokt met voer. Ze is daar niet zelf naar binnen gewandeld. Maar, ik snap ook wel dat dit moeilijk tegen te houden is, omdat ze nu eenmaal weet dat ze daar te eten krijgt. Die mensen zien haar als hun kat.

Ik heb de wijkagent een bericht gestuurd met de vraag om advies en de tip om de tuin te omheinen vind ik ook een goede!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:56

Resistance schreef:
Ik zou gewoon echt iedere keer de politie bellen als je de kat daar ziet liggen. :j

Tuurlijk joh, schieten met een kanon op een mug. Een risico van een buiten kat, die zoekt plekjes op waar het leuk is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:59

Politie bellen? Die doen al niks met aangiftes van inbraak, bedreiging en identiteitsfraude. Denk je dat ze dan iets doen met een kat die achter een ander raam ligt?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:01

Suzanne F. schreef:
Politie bellen? Die doen al niks met aangiftes van inbraak, bedreiging en identiteitsfraude. Denk je dat ze dan iets doen met een kat die achter een ander raam ligt?

:) Thanks, je zegt het net even duidelijker!!