Pup 7 maanden eet slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Pup 7 maanden eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:12

Ik zou je niet teveel zorgen maken over het eten, echter vind ik het uit je verhaal wel raar dat er sprake is van bloedend tandvlees.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:18

Bloedend tandvlees hoeft ook niet raar te zijn een late pup kan dan net het laatste wisselen en hoe ouder ze zijn hoe makkelijker het bloed.
En soms is het net waar ze op bijten en hoe.Zou me er niet te druk om maken

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:56

Mijn teef begon rond een maand of 10 heel slecht te eten. Ze at nauwelijks had ook last van borrelbuiken en pijn in haar buik. Ze is uiteindelijk met een maand of 14 pas loops geworden en was vreselijk mager.
Na de loopsheid werd ze schijnzwanger, toen dat allemaal voorbij was ging ze beter eten tot we in de buurt kwamen van de volgende loopsheid... Toen begon het hele riedeltje weer van voor af aan. Ze is daarna ook gelijk geholpen. Ze is inmiddels goed op gewicht en eet 2x per dag haar bak leeg.

Het zou dus goed te maken kunnen hebben met de loopsheid. Sommige honden reageren er heel heftig op.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:04

LieveLoes schreef:
Ik heb gisteren de volwassen zalm brokken gekocht om te mixen, maar ze vreet nu ze zalmbrok eruit en laat de rest liggen :+
.

Volgens mij heb je hier het antwoord al. Je hond lijkt het niet lekker te vinden. En deze brok wel.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:41

Bloedend tandvlees kan ook door tekorten komen, wat niet gek is als de hond zo weinig eet. Tennisballen en rubber kippen zijn sowieso geen geschikte bijtspeeltjes. Stof van tennisballen laat los en als ze die pluizen binnen krijgt kan dat gevaarlijke verstoppingen geven. Net als stukken rubber.
Goed dat je er achter bent gekomen dat de ouders ook niet heel groot/zwaar zijn. Had de fokker nog tips qua voeding?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:00

Hoi TS, ik heb 2 honden, waarvan er 1 ook geen hele goede eter is. Wisselen van brokken doe ik ook niet omdat hij van veel problemen met zijn ontlasting krijgt.

Wat bij hem de truuk was, is om (hij krijgt 2x per dag brokken) er een bakje Renske doorheen te doen (dus een half bakje per voerbeurt). Daarmee gaat sowieso alles op :D