Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:46

Duc_je schreef:
Kattenschrik van action helpt een beetje. Meurt wel enorm naar knoflook.
Hier in de buurt misschien wel 15 katten die buiten lopen en waarvan er meerderen bij ons schijten. Heb zelf 2 binnenkatten.
Wij zijn de stront zo zat dat we volgend jaar alles dicht straten. Ik vind het ronduit absurd wat je moet doen om overlast van andermans beest te voorkomen. Links naast ons 1 kat, rechts maar liefst 3. En meer buiten dan binnen en maar schijten bij een ander. Buurman van een paar huizen verderop heeft vorig jaar al een mail rond gedaan, is het ook helemaal zat. Maar het helpt niks. Mensen vinden dat ze er recht op hebben ofzo om hun kat (in een woonwijk) buiten te laten lopen. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Ik vraag niet om hun beest in mijn tuin. Maar goed deze discussie is al zo vaak geweest en daar vroeg je niet om. Luchtbuks roepen wij ook wel eens in boosheid. Maar weet je het beest kan er ook niks aan doen. Ik ben geen katten hater, heb er zelf dus 2, maar je zou ze gewoon in eigen tuin en huis moeten houden.

Helaas dus geen oplossing.

Edit, draad spannen is hier geen optie vanwege recht van overpad aan de achterkant van de tuin. De huizen grenzen aan een sloot. Dan zouden wij schutting rondom hoog moeten zetten terwijl we achter het pad nog een vlonder hebben

Hoezo is het dan geen oplossing? Je overlegt het met je buren en zet er een handvat tussen... Als mijn buren dat zouden willen (zit ook met een recht van overpad) dan zou ik ze een handje helpen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:47

Sannens schreef:
Amber_anne schreef:
Hoe is het normaal om op katten te schieten... Als je dat een geschikte oplossing vind hoop ik dat je opgepakt wordt, is gewoon dierenmishandeling

Precies om die dierenbeulen die dat normaal vinden en dat ook nog proberen te verdedigen, ben ik blij dat ik mijn katjes lekker binnen houdt. Knettergek die mensen, ik ga toch ook niet op hun schieten als ik last van ze heb.

Ah joh, daar moet je vooral heel hard om lachen... Die mensen laten zichzelf zo kennen...
Ik ben een beelddenker, hier al eens eerder voor bestraft op Bokt... Dus ik ga maar niet zeggen wat ik voor me zie :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:50

Evi84 schreef:
Vangkooi en dierenasiel is perfecte oplossing.

Die eigenaren weten perfect dat hun katten niet in hun tuin blijven (en nemen hiermee indirect dan ook deze consequentie aan), meer nog: ze zullen hun tuin ook wel niet zo aangepast hebben en zadelen anderen op met de overlast van hun huisdier - perfect gezien toch: de eigenaar de lust en andere mensen de last.

Dat overkomt mij één keer... En dan betaal ik ook gerust en ga ik op de terugweg even langs de dierenarts voor een chip, zodat de rekening de volgende keer niet op mijn bordje komt... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:27

Janine1990 schreef:
Evi84 schreef:

Die eigenaren weten perfect dat hun katten niet in hun tuin blijven (en nemen hiermee indirect dan ook deze consequentie aan), meer nog: ze zullen hun tuin ook wel niet zo aangepast hebben en zadelen anderen op met de overlast van hun huisdier - perfect gezien toch: de eigenaar de lust en andere mensen de last.

Dat overkomt mij één keer... En dan betaal ik ook gerust en ga ik op de terugweg even langs de dierenarts voor een chip, zodat de rekening de volgende keer niet op mijn bordje komt... :Y)

Chippen is sowieso verplicht geloof ik.

Maar hier zijn de buren gewaarschuwd, dat ze hun katten uit mijn tuin moeten houden ivm de honden.

Elk vreemd dier in de tuin, word gegrepen.

Eigen katten zijn ze poeslief tegen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:30

J0anieke schreef:
Lijkt me van de zotte dat mensen vanwege katten van de buren dingen moeten aanpassen.

Koffiedik op het zand leggen schijnt te werken. Is het door de hele tuin door of alleen een plekje?

Ben het met je eens, maar vaak in de praktijk is het wel zo..
Cacao doppen kan je ook proberen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:30

roekes schreef:
Ik heb de strijd tegen de buurtkatten in de tuin na 10 jaar opgegeven. Stroom over de schutting, koffiedik, emmers water om over de kat te gooien, planten tegen katten, 2 honden. Niks helpt helaas. Ik kan geen konijn, cavia, kippen of volliere vogeltjes in mijn tuin houden. Ze worden allemaal gepakt door de katten.ik heb verschillende eigenaren aangesproken maar het excuus is dat het buitenkatten zijn :x
Ik ben bijna van plan een vangkooi neer te zetten zoals een vorige schrijver schreef.ben t best wel zat eigenlijk

Die eigenaren zijn net zo goed a-sociaal! Dan een stapje verder en een wijkagent raadplegen?
Niemand hoort last te hebben van jouw dieren en andersom.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:31

Janine1990 schreef:
Evi84 schreef:

waarom heb je je kat nu niet gechipt dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:35

Chippen is niet verplicht hoor... De registratie die er aan hangt hangt ook van ellende in elkaar hoor ik iets te vaak. Dus so far mijn bezwaar tegen chippen.

Maar als mensen mij willen pesten en niet de moeite nemen om gewoon met mij persoonlijk te communiceren, ben ik slimmer.

Gelukkig woon ik nog in een ouderwets katvriendelijke woonwijk op de ruimte :+

De hond die wij vroeger hadden was ook zo'n fanatiekeling op vreemde katten. Onze eigen kat was zijn maatje dus ja... Ging zelfs zover dat hij 's ochtends in het donker zat te grommen omdat er katten op de schutting zaten. En dan ging hij echt fluisterblaffend naar buiten om ze weg te jagen... <3

Netjes dat jij je buren hebt gewaarschuwd Love_Western! Zo mag ik het graag horen! Lekker ouderwets communiceren met je medemens!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:36

Asciugamano schreef:
waarom heb je je kat nu niet gechipt dan?

Omdat de bijbehorende administratie nogal een rommeltje schijnt te zijn.

Maar als mensen met een omweg naar mij willen communiceren, heb ik er wel een paar centen voor over om ze een koekje van eigen deeg te geven. :Y)

roekes

Re: Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:16

Eigenaren moeten de chip zelf registreren bij de databank en dat wordt meestal "vergeten" of bij een ander adres of telefoon nr wordt dit niet veranderd door de eigenaren...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:24

roekes schreef:
Eigenaren moeten de chip zelf registreren bij de databank en dat wordt meestal "vergeten" of bij een ander adres of telefoon nr wordt dit niet veranderd door de eigenaren...

Vergeet niet dat er meerdere databanken zijn...
Dat alleen vind ik al geen betrouwbaar gegeven.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:35

Maar Janine, hoe zou ik moeten weten welke kat van welke eigenaar is?

Ik ben het eens met dat een kat in het buitengebied hoort.
Nu woon ik sinds 2 jaar in het buitengebied en ik heb geen kat (meer) maar de buurman (melkveestal) heeft er wel 20 denk ik.
Dit vind ik helemaal prima, katten vangen het ongedierte en houden dat zo binnen de perken.
Ik vind het nu ook niet heel erg als er een kat over mijn erf loopt want nu hebben ze nut namelijk het vangen van ongedierte.

Hiervoor woonde ik in een woonwijk waar ik niet normaal een plantje in de grond kon steken zonder katten poep tegen te komen.
En dan denk ik.. hou je beesten bij je in je tuin.
Ik laat mijn hond ook niet los lopen zodat hij overal tegenaan plast en in de tuin poept.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:37

Daarom worden ook meerdere databanken gecheckt :) zo een rommel is de bijbehorende administratie niet hoor. Als je dat gewoon netjes bijhoudt is er niets aan de hand.
Valt echt erg mee, het wijst zich allemaal vanzelf.

Voor TS: ik heb weleens gehoord dat mensen boven op de schutting een soort stangen doen die kunnen rollen, zodat de kat geen houvast kan krijgen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:40

Avalanche81 schreef:
Daarom worden ook meerdere databanken gecheckt :) zo een rommel is de bijbehorende administratie niet hoor. Als je dat gewoon netjes bijhoudt is er niets aan de hand.
Valt echt erg mee, het wijst zich allemaal vanzelf.

Voor TS: ik heb weleens gehoord dat mensen boven op de schutting een soort stangen doen die kunnen rollen, zodat de kat geen houvast kan krijgen.

Dat, en veel databanken geven het ook aan als chip bij een andere databank wel geregistreerd staat. Maar je moet inderdaad wel registreren.

Wat TS betreft zou ik ook gaan voor ofwel draadje spannen, ofwel idd van die rollende stangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:44

yvje86 schreef:
Maar Janine, hoe zou ik moeten weten welke kat van welke eigenaar is?

Ik ben het eens met dat een kat in het buitengebied hoort.
Nu woon ik sinds 2 jaar in het buitengebied en ik heb geen kat (meer) maar de buurman (melkveestal) heeft er wel 20 denk ik.
Dit vind ik helemaal prima, katten vangen het ongedierte en houden dat zo binnen de perken.
Ik vind het nu ook niet heel erg als er een kat over mijn erf loopt want nu hebben ze nut namelijk het vangen van ongedierte.

Hiervoor woonde ik in een woonwijk waar ik niet normaal een plantje in de grond kon steken zonder katten poep tegen te komen.
En dan denk ik.. hou je beesten bij je in je tuin.
Ik laat mijn hond ook niet los lopen zodat hij overal tegenaan plast en in de tuin poept.

Rondje door de buurt doen? Je buurtgenoten leren kennen?
Ik begrijp dat dit niet echt meer van deze tijd is, maar ik vind het opzich wel leuk om mijn buren te kennen. Ik weet precies van wie welke kat is, meestal zitten ze namelijk ook gewoon wel voor het raam...

Laten zien dat je die moeite hebt gedaan, kweekt een hoop meer goodwill dan het dier laten ophalen door de dierenambulance...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:47

SimoneeM schreef:
Dat, en veel databanken geven het ook aan als chip bij een andere databank wel geregistreerd staat. Maar je moet inderdaad wel registreren.

Wat TS betreft zou ik ook gaan voor ofwel draadje spannen, ofwel idd van die rollende stangen.

Registratie zullen de meeste mensen wel over vallen vanwege de prijs... Ik niet...
Want dit is precies waar ik dus een hekel aan heb, die onvolledigheid... Dus voor mij is het ook een principekwestie.

Kattenbelasting zal ik me liefde betalen trouwens, en als er dan centraal geregistreerd kan worden is chippen voor mij ook geen bezwaar meer. Maar als ik hoor dat een geregistreerde verhuizing niet is behandeld. Of een kat ineens spontaan op een ander adres staat. Nou dan bedank ik hoor...

Maar goed, dit is natuurlijk heel erg offtopic...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:53

Wij hadden (kwijtgeraakt, maar wel weer van plan eentje te kopen) een kattenverjager! Verschillende frequenties.Of het helpt ? Geen idee eigenlijk. Hij is nu kwijt en we zien nu regelmatig de kat van de buren weer, dus volgens mij wel :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:55

Nog even offtopic door: ik heb dat echt nog nooit meegemaakt, bij mij is alles altijd keurig bijgewerkt en doorgevoerd. Maar het zal ongetwijfeld weleens gebeuren, maar voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:37

@janine: hoe moet ik nu alle katten uit mijn wijk kennen en hun eigenaren? En hoe weet ik welke stront van welke kat is?
Ik werk meer dan 40 uur per week, en als ik dan op een zonnige zaterdag in mijn tuin wil zitten, vind ik een portie stront, geen kat die daar zijn naamkaartje bij heeft gelegd hoor.

Ik heb dus ook geen tijd om de kat die het doet te zien, en uitzoeken welke van de 100 buren die hier wonen erbij horen, is nog een grotere klus. Daarnaast hebben huizen hier in de wijk maar 1 klein raam aan de voorkant, dus vanaf de straat zie je nooit een kat zitten.

Anyways, ts, wij hebben hetzelfde probleem. Omdat het bij ons om 2 stukken grond gaat, hebben we daar oerlelijke bamboe stokjes geplaatst met daarom staaldraad-uitsteeksels die naar elke kant uitsteken.

Kattenliefhebbers zullen ons nu vast dierenbeulen vinden, omdat die uitsteeksels de katten kunnen prikken. Ik zie dat anders: houd gewoon je dier in je eigen tuin en iedereen is blij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:53

mirriezz schreef:
@janine: hoe moet ik nu alle katten uit mijn wijk kennen en hun eigenaren? En hoe weet ik welke stront van welke kat is?
Ik werk meer dan 40 uur per week, en als ik dan op een zonnige zaterdag in mijn tuin wil zitten, vind ik een portie stront, geen kat die daar zijn naamkaartje bij heeft gelegd hoor.

Ik heb dus ook geen tijd om de kat die het doet te zien, en uitzoeken welke van de 100 buren die hier wonen erbij horen, is nog een grotere klus. Daarnaast hebben huizen hier in de wijk maar 1 klein raam aan de voorkant, dus vanaf de straat zie je nooit een kat zitten.

Anyways, ts, wij hebben hetzelfde probleem. Omdat het bij ons om 2 stukken grond gaat, hebben we daar oerlelijke bamboe stokjes geplaatst met daarom staaldraad-uitsteeksels die naar elke kant uitsteken.

Kattenliefhebbers zullen ons nu vast dierenbeulen vinden, omdat die uitsteeksels de katten kunnen prikken. Ik zie dat anders: houd gewoon je dier in je eigen tuin en iedereen is blij.

Tsjah, ik werk ook gewoon fulltime hoor... Het is maar net wat je belangrijk vind...

Begrijp heus wel dat het vervelend is, maar echt, met een gesprekje kom je zó veel verder dan met gewoon het beestje laten ophalen...
Gesprekje over koetjes en kalfjes met buurvrouw A, beklag doen over kattenpoep en buurvrouw A klept een paar dagen later met buurman C, die diezelfde dag nog D treft... Het verhaaltje kan echt snel gaan hoor... En misschien staat de buur die je spreekt er wel hetzelfde in en weet diegene precies van wie de katten zijn. Sta je samen ook nog sterker ook, win-win!

Het is 28 december, er vanuitgaande dat je niet in Australie of elders op het zuidelijk halfrond woont, is het hier nu winter en niet bepaald in je tuin zit weer... Dan kan je nu alvast voorbereidingen treffen! *\o/* En het allermooiste daarvan? Dat je zelf nog even he-le-maal niets hoeft te doen!!!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:05

Janine1990 schreef:
Duc_je schreef:
Kattenschrik van action helpt een beetje. Meurt wel enorm naar knoflook.
Hier in de buurt misschien wel 15 katten die buiten lopen en waarvan er meerderen bij ons schijten. Heb zelf 2 binnenkatten.
Wij zijn de stront zo zat dat we volgend jaar alles dicht straten. Ik vind het ronduit absurd wat je moet doen om overlast van andermans beest te voorkomen. Links naast ons 1 kat, rechts maar liefst 3. En meer buiten dan binnen en maar schijten bij een ander. Buurman van een paar huizen verderop heeft vorig jaar al een mail rond gedaan, is het ook helemaal zat. Maar het helpt niks. Mensen vinden dat ze er recht op hebben ofzo om hun kat (in een woonwijk) buiten te laten lopen. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Ik vraag niet om hun beest in mijn tuin. Maar goed deze discussie is al zo vaak geweest en daar vroeg je niet om. Luchtbuks roepen wij ook wel eens in boosheid. Maar weet je het beest kan er ook niks aan doen. Ik ben geen katten hater, heb er zelf dus 2, maar je zou ze gewoon in eigen tuin en huis moeten houden.

Helaas dus geen oplossing.

Edit, draad spannen is hier geen optie vanwege recht van overpad aan de achterkant van de tuin. De huizen grenzen aan een sloot. Dan zouden wij schutting rondom hoog moeten zetten terwijl we achter het pad nog een vlonder hebben

Hoezo is het dan geen oplossing? Je overlegt het met je buren en zet er een handvat tussen... Als mijn buren dat zouden willen (zit ook met een recht van overpad) dan zou ik ze een handje helpen...

Misschien niet duidelijk uit mijn verhaal, maar de schuttingen van alle tuinen lopen tot het pad. Aan het begin en aan het einde van het huizenblok is een poortdeur. De katten van de buurt lopen dus zo via het pad van tuin naar tuin.

Overigens merk ik uit jouw berichten dat jouw kat ook vrij buiten loopt. Je bent iets te optimistisch over communiceren etc. Mijn buren weten dondersgoed dat hun katten overlast veroorzaken. Men doet er echter niks aan. Zelfs als ik ze vriendelijk vraag om niet middenin de nacht te kat herhaaldelijk te roepen om binnen te komen is er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren.

Ik blijf erbij, het is niet normaal om je beest onbeheerd buiten te laten lopen en overlast te laten veroorzaken. Van mij zou het strafbaar mogen worden. Maar daar heeft ts het topic niet om gestart en die discussie is kansloos om te voeren met mensen die het normaal vinden dat hun kat in andermans tuin zit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:21

Duc_je schreef:
Misschien niet duidelijk uit mijn verhaal, maar de schuttingen van alle tuinen lopen tot het pad. Aan het begin en aan het einde van het huizenblok is een poortdeur. De katten van de buurt lopen dus zo via het pad van tuin naar tuin.

Overigens merk ik uit jouw berichten dat jouw kat ook vrij buiten loopt. Je bent iets te optimistisch over communiceren etc. Mijn buren weten dondersgoed dat hun katten overlast veroorzaken. Men doet er echter niks aan. Zelfs als ik ze vriendelijk vraag om niet middenin de nacht te kat herhaaldelijk te roepen om binnen te komen is er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren.

Ik blijf erbij, het is niet normaal om je beest onbeheerd buiten te laten lopen en overlast te laten veroorzaken. Van mij zou het strafbaar mogen worden. Maar daar heeft ts het topic niet om gestart en die discussie is kansloos om te voeren met mensen die het normaal vinden dat hun kat in andermans tuin zit

Hmm, ik denk dat ik het nog niet helder heb hoor. Maar dat zal aan mij liggen ;)

Mijn kat loopt inderdaad buiten, net als die van al mijn buren. Mijn kat heeft nogal veel aantrekkingskracht op de meeste buren, want iedereen wordt blij van d'r kennelijk.
Ik word niet blij van alle buurtkatten, want ze zitten voornamelijk achter Grover aan. Die vervolgens weer tegen de tuindeuren aan wordt gesmeten.
Dat is voor mij een reden om mijn tuin t.z.t. dicht te maken. Waardoor Grover er ook moeilijker uit zal kunnen.
(zou ik geen kat hebben zou ik de tuin niet dicht maken voor de buurtkatten)

Maar zou de buurt hier niet enthousiast zijn over katten, en zou ik dat weten, dan zou ik er geen problemen mee hebben om mijn tuin dicht te zetten en hier een hogere prioriteit aan geven.

Waar ik vooral een gruwelijke hekel aan heb is dat er dingen worden bedacht die vooral zonder enige vorm van communicatie gaan. Als hier morgen iemand aan de deur staat omdat mijn kat overlast veroorzaakt. Dan drinken we samen een bakkie, laat ik even zien hoe de staat van de tuin nu is, en wat ik moet doen om de tuin dicht te maken. Ik zou wel begrip vragen voor de tijd die hiervoor nodig is, en uitleggen dat Grover vrijwel alleen maar buiten is als ik thuis ben en dat dit enkel is buiten de 40 uur die ik werk en de nachten (zo'n 56 uur per week) en de uren die ik op stal doorbreng. Ongeveer 12 uur per week? Dan hou je nog over 60 uur waarin ik niet altijd thuis ben.
En ik verwacht dat een buur die overlast ervaart na dit verhaal er wel begrip voor heeft dat een gesloten tuin niet overnight geregeld wordt. Maar dat het vanwege zijn/haar klacht wel meer prio heeft gekregen.

Kan je gewoon vrolijk met elkaar door één deur blijven gaan, blijft het gezellig op de buurt en is er weer een probleem minder. Toch?

Gaat iemand moeilijk doen, op mijn kat schieten of 'm meegeven aan de dierenambulance, ja dan ga ik ook niet leuk doen. Heel simpel...
Wat je zaait zal je oogsten ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:33

Maar Janine, nu ga je er even vanuit dat je buur last heeft van jouw kat en met jou een bakkie komt doen.

Ik zou dat ook het enige redelijke vinden om te doen als ik mijn buren aan wil spreken op hun katten, even een bakje koffie om het probleem te bespreken. Echter, met zeker 20 katten in de buurt, wie weet meer en geen idee wie de eigenaar is van welke kat, worden dat nogal wat bakkies koffie. Niet dat dat niet gezellig is, maar die tijd geniet ik liever buiten van het weer. En ja, ik woon in Nederland, maar ik kan dat ook met vrieskou. Ok, dan zit ik niet in de tuin op mijn stoel, maar wil daar wel graag zijn zonder langs de kattenpoep te moeten.

Dus nee, ik ga niet uitzoeken welke 20 buren katten hebben en daar koffie drinken, ik zoek net als ts naar een andere oplossing.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:43

mirriezz schreef:
Maar Janine, nu ga je er even vanuit dat je buur last heeft van jouw kat en met jou een bakkie komt doen.

Ik zou dat ook het enige redelijke vinden om te doen als ik mijn buren aan wil spreken op hun katten, even een bakje koffie om het probleem te bespreken. Echter, met zeker 20 katten in de buurt, wie weet meer en geen idee wie de eigenaar is van welke kat, worden dat nogal wat bakkies koffie. Niet dat dat niet gezellig is, maar die tijd geniet ik liever buiten van het weer. En ja, ik woon in Nederland, maar ik kan dat ook met vrieskou. Ok, dan zit ik niet in de tuin op mijn stoel, maar wil daar wel graag zijn zonder langs de kattenpoep te moeten.

Dus nee, ik ga niet uitzoeken welke 20 buren katten hebben en daar koffie drinken, ik zoek net als ts naar een andere oplossing.

Je creëert er wel een soort mond-tot-mond reclame mee ;)
wat die 20 katten misschien wel reduceert tot 15 of 10 of maar 5 op termijn...

Kies trouwens wel even de meest redelijke buur uit en niet eentje die meteen in de verdediging springt, want die zal de laatste zijn die zijn tuin dicht zet ;)

Overigens, voor de tuin-liefhebber heb ik wel eens gehoord dat bodemkruipers ook best katten weren omdat ze niet meer kunnen graven...

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:47

Zoals aangegeven, de mensen van dit huizenblok zijn op de hoogte van de overlast van de katten via een hele vriendelijke mail, maar doen er niks aan. Overigens zijn er in de verdere buurt nog véél meer katten, totaal zeker 15. Verder blijf ik bij eerdere post en vind ik het absurd dat ik een hele tuin voor stront heb omdat een ander z'n kat buiten laat.
En verder laat ik het hierbij. Zijn genoeg topics over geweest en was niet de vraag van de ts

Ts succes. Ik heb dus helaas geen oplossing voor je.