Rendieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Re: Rendieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 21:50

Bij diverse fokkerijen en rendierhouders heb ik nu info ingewonnen, heb besloten dat het niet voor mij is. Ik lees teveel verhalen van mensen die hun rendieren "ineens" dood in de weide vinden, rendieren die slecht gehouden worden en niet de juiste voeding kunnen krijgen.
Was wel leuk om nieuwe dingen te leren over de dieren! :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:41

Verstandig besluit denk ik. Wat kost een rendier eigenlijk gemiddeld?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:13

beert schreef:
Cayenne schreef:
In een ander topic vertelde TS dat ze iets van 173 vierkante meter wei heeft, dus dat lijkt me sowieso veel te weinig. Zeker als je daar ook nog 2 a 3 paarden op wilt zetten.

Ik denk dat ze daar bedoelt dat ze 173 meter omheining moet plaatsen aan de foto te zien. Op 173 M2 kun je nog geen twee geiten houden inderdaad :-)

Een bak (40x20) heeft al 120 meter omheining.
173 meter is niet zo'n grote wei.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 10:14

beert schreef:

Bij een Engelse Fokker was ik voor een gecastreerd mannetje zon 1300 euro kwijt!

Opzich niet zo duur, had meer verwacht.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:02

Kiki1995 schreef:
beert schreef:

Bij een Engelse Fokker was ik voor een gecastreerd mannetje zon 1300 euro kwijt!

Opzich niet zo duur, had meer verwacht.

Oh dat valt mee inderdaad, ik zou ook meer verwachten. Al zijn ze in principe ook niet echt zeldzaam ofzo .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:22

Afbeelding

Afbeelding

Rendieren zijn inderdaad hartstikke leuk! Maar absoluut niet in NL goed te houden. Je kunt naar Lapland gaan, maar mogelijk iets dichterbij zijn de rendieren bij Aviemore, in Schotland. Daar kun je met een gids de berg op wandelen, vertellen ze er alles over en kun je ze voeren. De kudde die gevoerd wordt is maar een klein onderdeel van de groep, de rest zwerft over de bergen in volledige vrijheid. Bij het informatiecentrum wordt een klein aantal gehouden, en kun je alles leren en lezen over rendieren en alles wat ze zo bijzonder maakt. Echt een enorme aanrader!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:58

Berdien schreef:
[ [url=m/IzLPmg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WhH348.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rendieren zijn inderdaad hartstikke leuk! Maar absoluut niet in NL goed te houden. Je kunt naar Lapland gaan, maar mogelijk iets dichterbij zijn de rendieren bij Aviemore, in Schotland. Daar kun je met een gids de berg op wandelen, vertellen ze er alles over en kun je ze voeren. De kudde die gevoerd wordt is maar een klein onderdeel van de groep, de rest zwerft over de bergen in volledige vrijheid. Bij het informatiecentrum wordt een klein aantal gehouden, en kun je alles leren en lezen over rendieren en alles wat ze zo bijzonder maakt. Echt een enorme aanrader!

Deze rendieren heb ik ook gezien :D Of nouja, één van de kuddes. Wij hebben geen wandeling met gids gedaan maar kwamen ze ‘gewoon’ tegen toen we aan het bergwanden waren (zie mijn vorige foto) :D We verbleven toen in Aviemore. Leuk dat jij het zo’n aanrader vond, de volgende keer als ik daar ooit weer ben wil ik inderdaad ook zo’n wandeling doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:03

Wat leuk!

Ja ik vond het echt een aanrader. Het is een mooie wandeling, en de gidsen kunnen zo ontzettend veel vertellen over de rendieren, het gebied etc. En om ze van zo dichtbij te zien is écht heel erg gaaf!